Hogyan találjunk jó üzleti ötletet?

Az emberek azt hiszik, hogy csak a fantasztikus, eredeti ötletből lehet sikersztori. Valójában azonban a nagy üzletek talán kevesebb, mint egy százaléka indul ilyennel.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyik legfontosabb különbség a kezdő és a sikeres vállalkozó között, hogy utóbbi tudja, hogyan szúrjon ki egy igazán jó üzleti ötletet – mondja Gill Fielding, a Fielding Financial Family alapítója, aki 10 pontban gyűjtötte össze tanácsait a piaci rés megtalálására a nehéz körülmények között is. Ezek alapján lehet, hogy máris eszünkbe jut valami korszakalkotó üzleti lehetőség.

Kép:sxc
1. Az emberek olyan problémájára kell koncentrálni, amelyre senki más nem kínál megoldást. Legyünk „problémafókuszáltak”! Keressük más emberek bizniszében a problémás pontokat! Bárhová megyünk – akár épp bejelentkezünk egy szállodába, vásárolunk valamit, vagy épp információ után kutatunk a neten – keressünk problémákat, és aztán kínáljunk rájuk megoldást! 2. Koncentráljunk egy adott ágazat szűk réspiacára! Az amerikai Build a Bear például a játékokon, azon belül a plüssjátékokon, még pontosabban a plüssmackók piacán belül találta meg a helyét az egyedileg megtervezhető darabokkal. Ez aztán a rés! 3. Adjunk jobbat vagy olcsóbban! Keressünk egy jó terméket vagy szolgáltatást, és módosítsunk rajta, vagy tegyük naprakésszé! Ha jobban megnézzük, több száz lehetőséget találunk majd – sőt, tulajdonképpen szinte minden piacon lévő dolog esetében van ilyen lehetőség. 4. Olyan terméket vagy szolgáltatást válasszunk, amelyet rendszerben is lehet működtetni. Később kereshetünk más vállalkozókat, akikkel szövetkezve az üzletből szervezet lesz. 5. Csináljunk üzletet abból, ami tényleg a szenvedélyünk! Hatalmas előnyt jelent!!! 6. Honosítsunk meg olyasmit, ami a világon máshol már bevált! Tehát utazzunk sokat, és járjunk nyitott szemmel, mit hozhatnánk haza, vagy a környékünkre. 7. Vegyünk egy már létező üzletet, és helyezzük egy másik piacra! Kiváló ötlet volt erre az első kizárólag férfiaknak nyitott szépségszalon (vagy Guinot webshop). 8. Kezdjünk el új csatornán kínálni egy régen létező dolgot! Így lesz az üzletünk például a sok kalapos egyike helyett a „Kalapok online” piacvezetője. 9. Használjuk ki a már létező üzleteket, és kínáljunk kapcsolódó szolgáltatást! A közeli parkolóház mellé érdemes lehet autómosót telepíteni, vagy éppen sofőrszolgálatot indítani. 10. Persze léteznek hamisítatlanul egyedi és zseniális ötletek is. Ha valaki olyan szerencsés, hogy épp egy ilyen van a tarsolyában, a jó tanács az, hogy azonnal szabadalmaztassa!

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo