Az igazán kreatív emberek 9 legjellemzőbb tulajdonsága

Bár a kreativitás elvileg vonzó tulajdonság, a kreatív embereket gyakran különcnek, furcsa figurának könyvelik el. Ez annyiban nem alaptalan, hogy sokszor néhány dologban valóban mások, mint az áltag emberek. Ha megértjük őket, megismerjük legjellemzőbb tulajdonságaikat, nem csak hatékonyabban dolgozhatunk velük, de tanulhatunk is tőlük.

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyughatatlanság

A kreatív emberek egyik legjellemzőbb tulajdonsága nyughatatlanság. Ha nem történik valami körülöttük hajlamosak viszonylag rövid idő alatt unatkozni, ezért gyakran rájuk aggatják a hiperaktív jelzőt. Valójában viszont arról van szó, hogy sok minden érdekli őket, nyitottak, ami új tapasztalatok felé viszi őket – ez pedig a lételemük. Éppen azért, mert a monotonitást általában rosszul tűrik, a kreatív emberek nem tudnak jól működni a hagyományos munkakörnyezetben. A földhözragadt „így szoktuk” gondolkodásmód taszítja őket.  Folyamatos kihívások, változó projektek tartják izgalomban és teszik boldoggá őket. Bár ezt munkaadóként nem könnyű kezelni, megéri! Ahogy azt is, hogy jellemzően rengeteget kérdeznek. A mit és a miért gyakran hangzik el a társaságukban. Ez segít, hogy folyamatosan új perspektívából tudják szemlélni az adott problémát - mondja Sherrie Campbell pszichológus.

Kép:Fotolia

Erős kockázatvállalási hajlandóság

A kreatív emberek általában hajlandóak sokat kockáztatni, hogy utána a reakciókból tovább építkezhessenek. Tele vannak kíváncsisággal, és az esetleges hiba számukra a tanulási folyamat része. Egy-egy projekt mellékvágányait az innovatív ötletek részének tekintik, amit folyamatosan építenek a projekt érdekében.  Az átlagnál sokkal kevésbé félnek a bukástól, viszont szükségük van egy jó nagy adat adrenalinra ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Kockáztatnak és küzdenek, és ez a normál állapot.

Szabadságvágy

Az igazi kreatív emberek általában az intézményesség ellenzők táborát szaporítják. A szabályokra a kreativitásuk gátjaként tekintenek, amelyek csak arra szolgálnak, hogy diktáljanak és korlátozzanak. A szívük irányítja őket, nem a szabálykövetés, jobban érdekli őket maga az ember, mint a státusz, a pozíció. A kreatív emberek legtöbbjének meggyőződése, hogy ha követik a tömeget, eltévedhetnek.

Új nézőpont

A kreatív elmék alkotók, nem megfigyelők. Nem szeretik mások életét élni, mások ötleteit követni. Az emberek többsége a döntései, tervei során leginkább a tényekre, adatokra koncentrál, hisz egy fajta biztonságot ad ezekre építeni. A kreatív emberek viszont boldogan ugranak fejest az ismeretlenbe – így egészen új dolgokra találhatnak.

Kíváncsiság

A kreatív emberek tetteit a kíváncsiság irányítja. Az új dolgok felkutatása, a tanulás, az új élmények izgalma miatt élvezik az életet, a munkájukat. Természetes nyitottsággal fordulnak az új tapasztalatok felé, a kíváncsiságuk és a képzeletük teremti meg számukra az igazi boldogságot, ami a fejlődés, a fejlesztés, az innováció képesség összessége.

Kép:Pixabay

Önállóság

A kreatív elmék függetlenségre törekszenek. Tudnak és akarnak önállóan és csendben alkotni, visszavonultan, így nem kell másokra, másik igényeire energiát fordítaniuk. A maximális személyes szabadságra törekednek, így önállóan tudnak hatékonyan haladni az új felfedezések felé.

Labilitás

Mivel a kreatív emberek nyitottak az új élményekre, általában érzékenyebbek az átlagembereknél. Impulzívak, nehezen barátkoznak, a frusztrációt nem, vagy kis mértékben tolerálják. Gyakran tűnnek zárkózottnak, elérhetetlennek, gyakran ingatag az érzelmi világuk. Mivel elméjük állandóan túlterhelt, a kreatív folyamatok alatt gyakran váltanak irányt, ami külső szemmel nézve furcsa, de a nyitott gondolkozás miatt ők már valószínűleg egy-két lépéssel előttünk járnak.

Excentrikusság

A kreatív emberek közeli rokonságban vannak őrült tudósokkal. Olyan egyedi, érzelmileg intenzív, szenvedélyes életritmussal, gondolkodásmóddal vannak megáldva, amely lehetővé teszi számukra, hogy teljes mértékben elmerüljenek a feladatban, amin épp dolgoznak. Szinte elvesznek bizonyos időre, térben és időben más dimenzióba helyezi őket a munka. Ezután, egy-egy ilyen zárkózott időszak után születnek a nagy ötletek.

Álmodozás

Álmodozás teszi lehetővé a kreatív ember számára, hogy a valóságból elmenekülve a jövőről szövött terveikben lépjenek előre. Ez azonban nem haszontalan! A képzelet segítségével látják a jövőt, de rájöhetnek arra is, hogy mire van még szükség egy adott projektben. Elképzeléseiket kibontva hatással tudnak lenni a valódi szükségletekre is. Például könnyebben rábukkannak a vásárlók valódi igényire, amit még maguk sem fogalmazhattak meg igazán.

Az igazán kreatív elmék fáradhatatlanul dolgoznak, és bár furcsa vagy őrült figurának tűnhetnek néha, ők vonzzák igazán az új dolgokat, és ők a világ legnagyobb újítói.

A cikk az Entrepreneur.com anyaga alapján készült.

Véleményvezér

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?
Nagyot javult a közbiztonság Európában

Nagyot javult a közbiztonság Európában 

Csak a nézettség számít.
Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo