Öt tipp sikeres vállalatoktól

Az üzleti világ folytosan mozgásban van, lépést tartani a legújabb irányzatokkal sokszor fárasztó és költséges. De annyi különféle trend közül hogyan válasszuk ki, mi az, ami sikerre viszi a vállalkozásunkat? Adunk néhány tippet, ami kicsiknek és nagyobbaknak egyaránt hasznos lehet a siker bezsebeléséhez.

Kép:sxc

Válassza el az ocsút a búzától

Az ötletek adják a vállalkozás sava borsát. Vannak saját ötleteink, melyeket magunk hozunk létre, dédelgetjük, fejlesztjük és végül bevezetjük őket. Más ötleteket nincs időnk megvalósítani, esetleg ütköznek már meglévő ötletekkel gyakorlatokkal. Elég nyitottnak lenni az új ötletekre ahhoz, hogy valaki növekedni tudjon és nyereséges legyen, az igazán nagy és sikeres vállalkozások azonban nem csak várnak a sült galambra, hanem aktívan kergetik az újabb és újabb ideákat. A Google, az Apple vagy az Amazon folyamatosan keresi azokat az "agyakat", akik friss ötletekkel látják el őket.

Ugyanakkor legalább ennyire fontos, hogy tudjuk, mikor kell egy ötletet elengedni. A Google rengeteg terméket fejlesztett az évek során, mely az eredménytelenség miatt végül a süllyesztőben végezte. (gondoljunk csak a Google Wave és a Google Reader szolgáltatásra). A Google gyakorlatilag bármikor könnyedén elenged egy terméket, ha az nem jó vagy nem sikeres, hogy új utakat keressen - ez a hozzáállás pedig különösen fontos ahhoz, hogy minél hamarabb új, jobb ötletek foglalhassák el a helyüket. Természetesen nagyfokú alázat és gyakorlatiasság kell ahhoz, hogy valaki megtegyen egy ilyen lépést, mégis hosszú távon a cég élete múlhat rajta.

Legyen meg a válasza, mielőtt felteszik a kérdést

A problémakezelés hatékonysága a siker mércéje minden szervezetnél. A felmerülő problémák csak a feszültséget növelik minden cég és szervezet életében. Ha azonban felkészül a várható eseményekre és azonnal kezelésbe veszi őket, amint előkerülnek, képes lesz arra, hogy csírájában fojtsa el őket. Időt, erőforrásokat és egy csomó idegeskedést takarít meg azzal, ha nem hagyja a problémákat eszkalálódni és nem néz értetlenül, ha véletlenül beüt a krach. Ha nem tudja kezelni azokat a problémákat, amelyek jó eséllyel bekövetkeznek, sosem lesz a vállalata sikeres.

Az ügyfélélmény az új mantra
Ma már nem egyszerűen ügyfélszolgálatról kell beszélnünk, körülbelül öt évvel ezelőtt beköszöntött az ügyfélélmény menedzsment (CXM vagyis customer experience management) korszaka. Mostanra ez annyira fontossá vált, hogy már a Google kereső algoritmusa is az ügyfélélményt veszi elsődleges fontosságúnak.
Koncentráljon az ügyfelek elégedettségére

A vevők 77 százalékát negatívan befolyásolja vásárlási szándékában, ha a meglátogatott weboldal gyatrán vagy hiányosan jelenik meg a táblagépükön - áll egy, az Amazon által rendelt felmérésben. Egy másik felmérés szerint a fogyasztók 70 százalékát befolyásolja a fotók és a dizájn minősége a tabletre optimalizált oldalon. Az Amazon tanult is az eredményekből: mobilra és tabletre is optimalizálta az oldalát, sőt még egy appot is fejlesztett a vásárlók kényeztetésére. Mivel a felmérések szerint a fogyasztók jobban kedvelik a mobilra és tabletre optimalizált oldalakat, és mivel Magyarországon is robbanásszerű az okostelefonok és a tabletek elterjedése a fogyasztók körében, érdemes lenne rászánnia némi időt és pénz az okos eszközzel rendelkező fogyasztók igényeinek kielégítésére, különösen, ha online kereskedelemmel foglalkozik.

Csak röviden!

Reklámok kereszttüzében élünk nap mint nap, így nem csoda, ha az agyunk kifejlesztette a maga védelmi rendszerét. Kikerüljük vagy észre sem vesszük őket, elkapcsoljuk a tévét, a figyelmünk pedig másodpercek után elkalandozik. A rövidebb figyelmi periódus miatt egyre több cég készít rövid reklámokat. A rövidebb reklámok - akár flash, akár rádió-, akár tévéreklámokról beszélünk - olcsóbbak és jobban képesek megragadni a figyelmet. Az elmélet mögött meghúzódó logika egyszerű, mint az egyszeregy: nagyobb eséllyel tudjuk megragadni a célcsoport érdeklődését egy rövid, de figyelemfelkeltő reklámmal.

Tartalom, tartalom, tartalom

A XX. században a helyszín kiválasztása volt az egyik legfőbb mozgatórugója az üzletnek: ha jó helyen feküdt a bolt, nem lehetett annyira rosszul csinálni az üzletet, hogy ne legyen sikeres. A XXI. századra számos cég esetében a tartalom lett az új helyszín, különösen azon cégek számára, akik a neten és a közösségi oldalakon végeznek marketingtevékenységet. A mai világban a figyelemfelkeltés a legnagyobb erény egy vállalkozás számára, ebből a szempontból pedig a jól sikerült tartalom a elengedhetetlen a sikeres növekedéshez. A sikerhez persze nem csak érdekes tartalom kell, hanem az is, hogy sikerüljön az ügyfeleket bevonni a termék vagy szolgáltatás fejlesztésébe, véleményeket, tanácsokat szerezni tőlük. Ha sikerül olyan tartalmat szolgáltatnia, mely nem csak megragadja, de be is vonja az ügyfeleket, a marketing egészen új útjai nyílnak meg Ön előtt. Csakhogy a jó tartalom előállítása nem könnyű feladat, ehhez nyújt segítséget szakértőnk, Farkas Erika

A cikk az alábbi írás alapján készült

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo