Privát séf egy estére - sokan keresik

Jó lenne a kedvenc éttermének kiváló színvonalú menüjét otthoni kényelemben elfogyasztani? Sokak szerint igen. Külföldön már tombol a privátséf-láz, Hampuk Zsolt, a Private Chef Service alapítója szerint pedig itthon is van igény az egyestés házi séfekre.

A privátséf-szolgáltatás lényege, hogy mesterszakácsok foglalják el a megrendelő konyháját, csúcséttermi színvonalú menüt prezentálva a legexkluzívabb módon, az ügyfél otthonában. Az induláskor, 2006-ban négy–nyolcfős vacsorákkal indultak, de az igényeknek megfelelően mára komplexebb a kínálat. Nagyobb létszámot is kiszolgálnak, és a konyhai és felszolgáló személyzet, valamint az étkezés és tálalás mellett igény szerint kiegészítő szolgáltatásokat – zongoristát, sommelier-t vagy bármixert – is szerveznek a rendezvényhez.

Hampuk Zsolt
Kép:PP/HatlaczkiBalázs

Rugalmas struktúra

Egy-egy vacsora előkészítése két-három nappal az esemény előtt kezdődik, az ételek nyolcvan-kilencven százalékos készültségben érkeznek a megrendelő otthonába.

– Ilyen színvonalú menüt nem lehet egy nem professzionális konyhában elkészíteni – magyarázza Hampuk Zsolt, a cég vezetője. A helyszínen a befejező fázisok és a tálalás zajlik. Természetesen a szolgáltatás része a végtakarítás is, a parti után úgy távoznak, „mintha ott se lettek volna”.

Minden alkalom és minden megrendelő egészen más, ezért nem tudnak előre megtervezett csomagokat értékesíteni. Még a személyzetigény is az ügyféltől függ. Volt olyan eset, amikor a megrendelő külön kérése volt, hogy csak egyetlen ember – a séf – érkezzen, neki kellett mindent megoldania. Felkészülni is csak nagyjából tudnak előre, hisz az esetek többségében nem lehet bejárni a helyszínt – az ügyfelet nem lehet kétszer zavarni az otthonában –, kreativitásra és jó problémamegoldó képességre tehát a személyzet minden tagjának szüksége van.

Saját felszerelésük csak a logisztikai feladatok ellátására szolgál, az előkészítés megállapodások alapján több különböző étterem konyhájában zajlik. Így mindig a menü stílusának megfelelő konyhában, az ahhoz szükséges speciális felszerelésekkel dolgozhatnak.

A szakemberek nagyobb részét – a százas nagyságrendben elérhető szakácsot, felszolgálót – szándéknyilatkozatokkal tartják maguk körül, és alkalmanként szerződnek. Ez lehetővé teszi, hogy minden megrendeléshez az ott elvárt stílust legjobban ismerő szakácsot hívhassanak.

– Kifejezetten olyan embereket keresek, akik főállásban valamilyen kiemelkedő színvonalú vendéglátóhelyen dolgoznak. Számukra ez kiváló keresetkiegészítés, én pedig gyakorlott és folyamatosan képzett szakemberekkel dolgozhatok.

A szenvedély a kulcs
Egy igazán sikeres üzlethez, ahhoz, hogy átjussunk a kezdetni nehézségeken és egy valóban szerethető vállalkozást építhessünk fel a szakmai tudás, gondos tervezés mellett elengedhetetlen a szenvedélyes hit abban amit csinálunk. Ez így van, akár pékséget nyit valaki ahogy a ButterBrotheres, akár gyerekbicikliket árul, mint a tanulobicikli.hu, vagy éppen borozót nyit, mint a DropShop alapítói.
Ez a rendszer biztonságot is jelent annyiban, hogy a cég igazi értékét jelentő struktúrát, know-how-t biztosan nem „nyúlják le” az alkalmi megbízottak. Ennek a tudásnak az átadása jelenti viszont a cég másik lábát: éttermeknek és szállodáknak adnak tanácsot munkaszervezésben, étlaptervezésben, ügyfélkezelésben, de akár a személyzet betanításában is.

Megszolgált bizalom

A bizalom és az ügyfél-elégedettség kulcsfontosságú számukra. Nemcsak azért, mert az otthonukba engedik be őket, hanem mert az ügyfélnek el kell hinnie például, hogy valóban annyi szarvasgomba került-e az ételbe, amennyit számláznak. Nagyon fontos tehát a pontos és átlátható működés. Azt is érezni kell, hogy mi az a plusz, amivel elégedettebbé tehető a megrendelő.

– Bár luxusszolgáltatásról van szó, az ügyfelek többsége „jó üzletet akar kötni. Például nagy siker, ha a megállapodott csomag részeként a személyzet egyik tagja „a cég ajándéka”.

A tárgyalások kilencven százalékából ügyfél lesz, de csak akkor szerződnek, ha Hampuk úgy látja, tényleg ők a megfelelők az igényekhez. Ha valami nem stimmel, szívesen ajánl maguk helyett inkább más típusú szolgáltatást, mert még ez is jobb, mint az elégedetlen ügyfél.

– Szinte kizárólag az ajánlások hozzák a következő üzleteket. A potenciális ügyfelek igényeit úgy térképezzük fel, hogy vannak a személyzet számára kötelező témák, amit a vendégekkel beszélgetve érinteniük kell. Így segítik a cég fejlődését.

Most évente körülbelül ötven rendezvényt bonyolítanak, ami a kapacitásaik körülbelül nyolcvanöt százalékos kihasználtságát jelenti. A jelenlegi megrendelők nagy része külföldi, a hazai elit számára még idegen ez a vendéglátási forma. Ha ők is felfedezik maguknak a szolgáltatást, több állandó alkalmazottra és egy saját báziskonyhára is mindenképpen szükség lesz.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo