Megérné most éttermet nyitni

A magyarok 14 százaléka szeretne a szomszédjába valamilyen vendéglátóipari egységet - derül ki a K&H: üzletet ide! legfrissebb adataiból. A programban részt vevők szerint 700 étteremre és 500 új cukrászdára lenne szükség országszerte.

A mostaninál jóval több vendéglátóipari egységre lenne szükség Magyarországon - legalábbis a K&H: üzletet ide! program eredményei szerint a szavazók 14 százaléka szeretne a közelében új vendéglátóhelyet, vagyis országszerte 2500 új egységre lenne szükség.

Kép: Fotolia

A vendéglátáson belül az éttermekre van a legnagyobb igény, közel 700 új vendéglőt hiányolnak a szavazók. Szintén népszerű a cukrászda, amelyből 500-zal több kellene. Emellett országszerte közel 400 új kávézó és 337 új szórakozóhelyet nyitnának. A sörözők-borozók kevésbé népszerűek, 150 kocsmával bővítenék a jelenlegi kínálatot, legkevésbé pedig a bárok hiányoznak a programban részt vett szavazóknak. Vendéglátóipari helyeket a legtöbben még mindig Budapesten hiányolnak, ezek közül csak a szórakozóhely kategória a kivétel: leginkább az Észak-Alföldön és a Dél-Alföldön hiányoznak a buli helyszínek.

A bank összesítéséből kiderül az is, hogy egy-egy vendéglátóipari egységnek többek között kedvező árakkal, interneten közzétett információkkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy kipróbálják a helyiek. Ahhoz pedig, hogy a kipróbálásból visszatérő vendégek legyenek, a finom ételek és a tisztaság mellett a jó megközelíthetőségre és bankkártya-használati lehetőségre is szükség van.

Nem egyszerű
2017 nagy újdonsága az éttermi áfacsökkentés, ami segíthetné a vendéglátóhelyek sikeres működtetését. Azonban hiába hangzott jól, egyelőre a vendéglátó egységek el akarják kerülni az esetleges büntetést, akkor jobban járnak, ha nem érvényesítik a kedvezményes, 18%-os kulcsot. A nagyon nehezen átlátható jogszabállyal kapcsolatos gyakorlati kérdésekre itt talál válaszokat.
A köztértnek is versenytárs?

Más kutatás is alátámasztja, hogy nem csak vágyakoznak éttermek után a fogyasztók, de ha van, valóban be is ülnek. Étteremben száz magyar közül tizennyolcan esznek hetenként legalább egyszer vagy többször. Száz fogyasztóból további tizenhárom havonta kétszer-háromszor étkezik otthonán kívül, tizenkettő pedig egyszer. Így a vendéglátóhelyek komoly versenyt támasztanak az élelmiszer-kiskereskedőknek és gyártóknak a fogyasztók „gyomor részesedéséért” és pénzéért folyó versenyben.

Térképen a hiányzó üzletek

A nemzetközi szinten már kipróbált, és sikerrel alkalmazott koncepció alapján elindított K&H: üzletet ide! program lényege, hogy igyekszik összekötni a keresletet a kínálattal. Egy online interaktív térkép segítségével a lakók bejelölhetik, hogy pontosan hol szeretnének új üzletet vagy szolgáltatást látni. A leadott szavazatok összesítése pedig megmutatja a lakossági igényeket. A program emellett hozzájárul ahhoz, hogy egy-egy mikroközösség tegyen azért, hogy az igényeinek megfelelően alakuljon a környékbeli kínálat.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo