Vannak, akik a kultikus Bagaméri babérjaira törnek. A legmodernebb technológiákkal, legmagasabb minőségben, de más-más stílusban. Három jól menő fagyis sikerének titkát firtattuk. Szintén fagyi, de szintén elhivatottság, de más megközelítés: csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost. A fagyi igazi szerelem Szökrön Niki a Gelarto Rosa fagylaltmestere számára. Már óvodás korában gombócokat adagolt a homokozóban, merőkanállal. Hiába próbálta távol tartani a vendéglátós család, néhány kanyar után mégis itt kötött ki. Sikeréről itt olvashat.
Úgy tűnik, a kulcs, hogy adjunk többet mint csupán termék. Ez a filozófia bármely mikrovállalkozást felpörget. Szalay Péter a feleségével egy olasz dizájnt forgalmazó lakberendezési üzletet vitt, Brunner Zsolt pedig inkább a zenekedvelőknek lehetett ismerős a Náksi&Brunner DJ párosból. A Levendula Kézműves Fagylaltozó későbbi tulajdonosai azonban valami újra vágytak. Az olasz utakon tudatosult bennük, hogy mennyire mást jelent ott a fagylalt ízben, minőségben és kultúrában is. Azt gondolták, érdemes lenne ezt itthon is megmutatni.
Eleinte nem gondolkoztak nagyobb léptékben, afféle szerelemüzletnek indult a fagyibiznisz. Mindent beleadtak az első aprócska boltba: megjelent a ma már a márka ikonjának számító lila bicikli, kikerült az első romantikus padocska az utcára. A pár négyzetméteres helyiségből azonban hamar az utcán állt a sor, jöttek a további boltok, és mostanra már minden tulajdonos főállásban a Levendulával foglalkozik. Öt saját üzemeltetésű egység után belátták, ennél többet nem tudnak kézben tartani úgy, hogy az ne menjen a megbízható minőség rovására.
Az olaszos fagylaltkészítési hagyományok mellett az alapanyagok újszerű megközelítésével próbálják megnyerni a vendégeket. Folyamatosan kutatják az új ízeket, ahogyan a séfek. Ha valami nem bizonyul sikeresnek, váltanak, de néhány igazi különlegesség – például a Tihany camembert-es fagylalt – a vevők kedvencévé vált.
A fűszert minden ízhez a személyesség, a családias légkör adja. Maga a név is a levendulafőzés családi hagyományából ered. A korábbi karrier miatt különösen sokat adnak a boltok enteriőrjének kialakítására, és fontos például az is, hogy minden ízt külön kanállal adagolnak, a tölcsérbe kerülő mennyiséget pedig a vevő kérésére le is mérik akár, hogy mindenki biztos lehessen benne, megkapta, ami jár. Adnak a megjelenésre, ezért a kemény sörbetek, amelyek megtörhetnék a tölcsért, saját logós pohárkába kerülnek, de fontos a kiszolgálók megjelenése és főleg kedves mosolya is.
– Hiába szezonális üzlet a fagyi, egész évben nyitva tartunk, főként, hogy állandó munkát tudjunk adni a bevált kollégáknak. Nyáron persze sokkal nagyobb a hajtás, hatalmas a terhelés, ilyenkor a legnagyobb motivációt a vevőkkel való mindennapi találkozás, a folyamatos pozitív visszacsatolás adja. Télen, amikor kézműves bonbonokra és csokoládékra váltunk, nyugalmasabb az élet.