Szezonális üzlet cikkek
Készülnek a startra a Mikulások
Bár a gyerekek még több, mint egy hónapot kénytelenek várni a Mikulásra, a hivatásos nagyszakállúak már elkezdték az alig egy hétig tartó "szezonra" való felkészülést. Hiába kedves dolognak tűnik, ezen a piacon is nagy a harc.
Több fronton szenved a Balaton
Hiába a jó kereseti lehetőség, nem fűlik a foguk a diákoknak és az idénymunkásoknak a balatoni vendéglőkhöz. A magyar tenger éttermei előtt kihelyezett megállítótáblákon idén nem csak a vendéglő napi kínálatát tüntetik fel, hanem az aktuálisan üres dolgozói posztokat is. A vállalkozók egyértelműen arra gyanakszanak, hogy a szakembereink már inkább külföldön, főleg Ausztriában és Olaszországban próbálnak boldogulni.
Hét meglepetés, ami a csődöt jelentheti
Az induló vállalkozások többsége már az első években olyan kellemetlen meglepetésekkel szembesül, amelyek akár a véget is jelenthetik egy cégnek. Pedig ezekre fel is lehet készülni: összeszedtünk néhányat a tipikus kellemetlen meglepetésekből, és azt is elmondjuk, mit tehetünk ellenük.
Három foglalkoztatási forma, amivel spórolhatunk a karácsonyi őrületben
A legtöbb cégnek nem éri meg egész évben foglalkoztatni azokat a munkavállalókat, akikre csak az év bizonyos időszakában van szüksége. Érdemes ezért olyan rugalmas foglalkoztatási formákon gondolkodnunk, amelyekkel törvényesen alkalmazhatunk csak egy szezonális időszakra egy dolgozót. Ezek közül sorolunk fel hármat.
Szerelemből sikersztori
A Levendula Kézműves Fagylaltozó későbbi tulajdonosai sikeres vállalkozóként valami újra vágytak. Az olasz utakon tudatosult bennük, hogy mennyire mást jelent ott a fagylalt ízben, minőségben és kultúrában is. Azt gondolták, érdemes lenne ezt itthon is megmutatni.
Fagyis siker, gombócok nélkül
A fagyi igazi szerelem Szökrön Niki a Gelarto Rosa fagylaltmestere számára. Már óvodás korában gombócokat adagolt a homokozóban, merőkanállal. Hiába próbálta távol tartani a vendéglátós család, néhány kanyar után mégis itt kötött ki. Elhivatottsága bárki számára inspiráció lehet.
Hagyomány, innováció és hűtőszekrény
Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!
Mozgóboltot nyitna? Így fogjon hozzá
Tombol a nyár, javában tart a turistaszezon. Ez az az időszak, amikor a nyaralóhelyeket úgymond ellepik a fagylaltos kocsik , hotdog-és, hamburger árusok. Ez utóbbiak, már irodaházakban is egyre gyakrabban fellelhetőek. Milyen papírok kellenek ahhoz, hogy egy ilyen mozgóbolt működhessen és mennyibe kerül az engedély megszerzése? Utánajártunk.
Valentin napon a csoki a menő, főleg ha olcsó!
A Valentin-nap az édességgyártók és -forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy 4 százalékát hozza, ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló. A háztartások által vásárolt mennyiség nagyobb része gyártói márkás termék és a többség a kisebb kiszerelést választja.
Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni.
Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni egészen különleges életforma. Az üzlet ritmusának köszönhetően a megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés – ha sikerül elég tartalékot felhalmozni. Van, aki több, különböző szezonban futó profil váltogatásában találta meg a megoldást.