hirdetés

Hagyomány, innováció és hűtőszekrény

Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!
hirdetés

Bán Júlia, az Artigiana Gelati tulajdonosa
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az eredeti olasz receptek alapján, kézműves módszerekkel készült fagyikat árusító cukrászda tulajdonosa szerint a sikerük titka a jó fagylaltalapokban, a gondos elkészítésben és a vevők tiszteletében rejlik.

– 24 éve, 1990. július 28-án nyitottunk meg, azóta töretlenül működünk. Ennyi idő alatt felnőtt egy generáció, az első vevőink már a saját gyermekeiket, unokáikat hozzák el hozzánk – mondja Bán Júlia, a fagylaltozó tulajdonosa. – A fagylaltrecepteket az olaszországi Bergamóban élő barátainktól kaptuk, ahol még mindig az eredeti kézműves fagylaltok hagyományai szerint dolgoznak. Mi is hűek maradtunk ehhez, és azóta is törekszünk arra, hogy ha új fagyit fejlesztünk, akkor is ragaszkodjunk a kézműves hagyományokhoz – hangsúlyozza Júlia, aki szerint a sikerük titka négy egyszerű dologban keresendő. Az első és legfontosabb az alapok elkészítése. – Ha jól készítjük el a fagylaltok alapját, akkor már közepesnél rosszabb minőséget nem kaphatunk.

Szinte ugyanilyen fontosak az érzelmek. Szívvel lélekkel kell vezetni a vállalkozást. Bán Júlia azt állítja: ha egyszer úgy menne dolgozni, hogy azt tehernek érezné, eladná a cégét. A harmadik titok, hogy figyelni kell a vevők igényeire. – Az ízlés folyton változik, így most már nemcsak a hagyományos ízeket keresik, hanem a különlegességeket is, így például az angol zellerből vagy a biocéklából készült fagylaltot. Az extrák mellett azonban a bevett ízeknek is kiváló minőségűnek kell lenniük. Hiába adunk mindenféle speciális fagyit, ha a csoki, a vanília nem jó.

Negyedszer pedig minden egyes vevőt meg kell becsülni, tisztelni kell, akár vásárol, akár csak nézelődik. – Amikor átlépi egy vevő a küszöböt, már hálás vagyok neki.

Az viszont csak egy városi legenda, hogy a Csaba utcai fagyizóban mindig ugyanannyiba kerül egy gombóc, mint az éppen aktuális BKK-jegyek. Ez csak véletlen, még akkor is, ha a fagylaltárak a hatvanas évek óta követik a budapesti közlekedési cég jegyeinek árait. Most 350 forint egy gombóc, míg 24 évvel ezelőtt 13 forint volt.

Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni. Vannak tippjeink, hogy működhet jól!
– Évek óta nem emeltünk árat, ennek ellenére nyereségesen működünk. Bár rózsadombi villát sosem fogok venni a bevételből, azért megéri dolgozni.

Ahogyan egy igazi szezonális bizniszhez illik, a fagyizó december 15-én bezár, és március 15-én nyit ki újra. A tulajdonos a telet pihenéssel tölti, tavasszal pedig újult erővel indul a fagyibiznisz. – Minden évben jó érzés hallani a vevőktől, hogy már nagyon várták a nyitást – teszi hozzá Júlia.

hirdetés

Véleményvezér

Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo