Hagyomány, innováció és hűtőszekrény

Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bán Júlia, az Artigiana Gelati tulajdonosa
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az eredeti olasz receptek alapján, kézműves módszerekkel készült fagyikat árusító cukrászda tulajdonosa szerint a sikerük titka a jó fagylaltalapokban, a gondos elkészítésben és a vevők tiszteletében rejlik.

– 24 éve, 1990. július 28-án nyitottunk meg, azóta töretlenül működünk. Ennyi idő alatt felnőtt egy generáció, az első vevőink már a saját gyermekeiket, unokáikat hozzák el hozzánk – mondja Bán Júlia, a fagylaltozó tulajdonosa. – A fagylaltrecepteket az olaszországi Bergamóban élő barátainktól kaptuk, ahol még mindig az eredeti kézműves fagylaltok hagyományai szerint dolgoznak. Mi is hűek maradtunk ehhez, és azóta is törekszünk arra, hogy ha új fagyit fejlesztünk, akkor is ragaszkodjunk a kézműves hagyományokhoz – hangsúlyozza Júlia, aki szerint a sikerük titka négy egyszerű dologban keresendő. Az első és legfontosabb az alapok elkészítése. – Ha jól készítjük el a fagylaltok alapját, akkor már közepesnél rosszabb minőséget nem kaphatunk.

Szinte ugyanilyen fontosak az érzelmek. Szívvel lélekkel kell vezetni a vállalkozást. Bán Júlia azt állítja: ha egyszer úgy menne dolgozni, hogy azt tehernek érezné, eladná a cégét. A harmadik titok, hogy figyelni kell a vevők igényeire. – Az ízlés folyton változik, így most már nemcsak a hagyományos ízeket keresik, hanem a különlegességeket is, így például az angol zellerből vagy a biocéklából készült fagylaltot. Az extrák mellett azonban a bevett ízeknek is kiváló minőségűnek kell lenniük. Hiába adunk mindenféle speciális fagyit, ha a csoki, a vanília nem jó.

Negyedszer pedig minden egyes vevőt meg kell becsülni, tisztelni kell, akár vásárol, akár csak nézelődik. – Amikor átlépi egy vevő a küszöböt, már hálás vagyok neki.

Az viszont csak egy városi legenda, hogy a Csaba utcai fagyizóban mindig ugyanannyiba kerül egy gombóc, mint az éppen aktuális BKK-jegyek. Ez csak véletlen, még akkor is, ha a fagylaltárak a hatvanas évek óta követik a budapesti közlekedési cég jegyeinek árait. Most 350 forint egy gombóc, míg 24 évvel ezelőtt 13 forint volt.

Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni. Vannak tippjeink, hogy működhet jól!
– Évek óta nem emeltünk árat, ennek ellenére nyereségesen működünk. Bár rózsadombi villát sosem fogok venni a bevételből, azért megéri dolgozni.

Ahogyan egy igazi szezonális bizniszhez illik, a fagyizó december 15-én bezár, és március 15-én nyit ki újra. A tulajdonos a telet pihenéssel tölti, tavasszal pedig újult erővel indul a fagyibiznisz. – Minden évben jó érzés hallani a vevőktől, hogy már nagyon várták a nyitást – teszi hozzá Júlia.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo