Hagyomány, innováció és hűtőszekrény

Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!

Bán Júlia, az Artigiana Gelati tulajdonosa
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az eredeti olasz receptek alapján, kézműves módszerekkel készült fagyikat árusító cukrászda tulajdonosa szerint a sikerük titka a jó fagylaltalapokban, a gondos elkészítésben és a vevők tiszteletében rejlik.

– 24 éve, 1990. július 28-án nyitottunk meg, azóta töretlenül működünk. Ennyi idő alatt felnőtt egy generáció, az első vevőink már a saját gyermekeiket, unokáikat hozzák el hozzánk – mondja Bán Júlia, a fagylaltozó tulajdonosa. – A fagylaltrecepteket az olaszországi Bergamóban élő barátainktól kaptuk, ahol még mindig az eredeti kézműves fagylaltok hagyományai szerint dolgoznak. Mi is hűek maradtunk ehhez, és azóta is törekszünk arra, hogy ha új fagyit fejlesztünk, akkor is ragaszkodjunk a kézműves hagyományokhoz – hangsúlyozza Júlia, aki szerint a sikerük titka négy egyszerű dologban keresendő. Az első és legfontosabb az alapok elkészítése. – Ha jól készítjük el a fagylaltok alapját, akkor már közepesnél rosszabb minőséget nem kaphatunk.

Szinte ugyanilyen fontosak az érzelmek. Szívvel lélekkel kell vezetni a vállalkozást. Bán Júlia azt állítja: ha egyszer úgy menne dolgozni, hogy azt tehernek érezné, eladná a cégét. A harmadik titok, hogy figyelni kell a vevők igényeire. – Az ízlés folyton változik, így most már nemcsak a hagyományos ízeket keresik, hanem a különlegességeket is, így például az angol zellerből vagy a biocéklából készült fagylaltot. Az extrák mellett azonban a bevett ízeknek is kiváló minőségűnek kell lenniük. Hiába adunk mindenféle speciális fagyit, ha a csoki, a vanília nem jó.

Negyedszer pedig minden egyes vevőt meg kell becsülni, tisztelni kell, akár vásárol, akár csak nézelődik. – Amikor átlépi egy vevő a küszöböt, már hálás vagyok neki.

Az viszont csak egy városi legenda, hogy a Csaba utcai fagyizóban mindig ugyanannyiba kerül egy gombóc, mint az éppen aktuális BKK-jegyek. Ez csak véletlen, még akkor is, ha a fagylaltárak a hatvanas évek óta követik a budapesti közlekedési cég jegyeinek árait. Most 350 forint egy gombóc, míg 24 évvel ezelőtt 13 forint volt.

Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni. Vannak tippjeink, hogy működhet jól!
– Évek óta nem emeltünk árat, ennek ellenére nyereségesen működünk. Bár rózsadombi villát sosem fogok venni a bevételből, azért megéri dolgozni.

Ahogyan egy igazi szezonális bizniszhez illik, a fagyizó december 15-én bezár, és március 15-én nyit ki újra. A tulajdonos a telet pihenéssel tölti, tavasszal pedig újult erővel indul a fagyibiznisz. – Minden évben jó érzés hallani a vevőktől, hogy már nagyon várták a nyitást – teszi hozzá Júlia.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo