Hagyomány, innováció és hűtőszekrény

Csaknem negyed százada működik az egyik legjobb hírű budapesti fagylaltozó, a Csaba utcai Artigiana Gelati. A siker titkáról faggattuk a tulajdonost - amit megtudtunk, minden vállalkozónak hasznára válhat!

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Bán Júlia, az Artigiana Gelati tulajdonosa
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az eredeti olasz receptek alapján, kézműves módszerekkel készült fagyikat árusító cukrászda tulajdonosa szerint a sikerük titka a jó fagylaltalapokban, a gondos elkészítésben és a vevők tiszteletében rejlik.

– 24 éve, 1990. július 28-án nyitottunk meg, azóta töretlenül működünk. Ennyi idő alatt felnőtt egy generáció, az első vevőink már a saját gyermekeiket, unokáikat hozzák el hozzánk – mondja Bán Júlia, a fagylaltozó tulajdonosa. – A fagylaltrecepteket az olaszországi Bergamóban élő barátainktól kaptuk, ahol még mindig az eredeti kézműves fagylaltok hagyományai szerint dolgoznak. Mi is hűek maradtunk ehhez, és azóta is törekszünk arra, hogy ha új fagyit fejlesztünk, akkor is ragaszkodjunk a kézműves hagyományokhoz – hangsúlyozza Júlia, aki szerint a sikerük titka négy egyszerű dologban keresendő. Az első és legfontosabb az alapok elkészítése. – Ha jól készítjük el a fagylaltok alapját, akkor már közepesnél rosszabb minőséget nem kaphatunk.

Szinte ugyanilyen fontosak az érzelmek. Szívvel lélekkel kell vezetni a vállalkozást. Bán Júlia azt állítja: ha egyszer úgy menne dolgozni, hogy azt tehernek érezné, eladná a cégét. A harmadik titok, hogy figyelni kell a vevők igényeire. – Az ízlés folyton változik, így most már nemcsak a hagyományos ízeket keresik, hanem a különlegességeket is, így például az angol zellerből vagy a biocéklából készült fagylaltot. Az extrák mellett azonban a bevett ízeknek is kiváló minőségűnek kell lenniük. Hiába adunk mindenféle speciális fagyit, ha a csoki, a vanília nem jó.

Negyedszer pedig minden egyes vevőt meg kell becsülni, tisztelni kell, akár vásárol, akár csak nézelődik. – Amikor átlépi egy vevő a küszöböt, már hálás vagyok neki.

Az viszont csak egy városi legenda, hogy a Csaba utcai fagyizóban mindig ugyanannyiba kerül egy gombóc, mint az éppen aktuális BKK-jegyek. Ez csak véletlen, még akkor is, ha a fagylaltárak a hatvanas évek óta követik a budapesti közlekedési cég jegyeinek árait. Most 350 forint egy gombóc, míg 24 évvel ezelőtt 13 forint volt.

Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni. Vannak tippjeink, hogy működhet jól!
– Évek óta nem emeltünk árat, ennek ellenére nyereségesen működünk. Bár rózsadombi villát sosem fogok venni a bevételből, azért megéri dolgozni.

Ahogyan egy igazi szezonális bizniszhez illik, a fagyizó december 15-én bezár, és március 15-én nyit ki újra. A tulajdonos a telet pihenéssel tölti, tavasszal pedig újult erővel indul a fagyibiznisz. – Minden évben jó érzés hallani a vevőktől, hogy már nagyon várták a nyitást – teszi hozzá Júlia.

Véleményvezér

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo