A bolognai Carpigiani Gelato University – merthogy ilyen is van – tanfolyamán tanulta az alapokat, a fagyikészítés kémiai oldalát. Később egy Párma melletti kis cukrászdában tanult tovább, ott találkozott a gombóc helyett rózsa formában szervírozott fagylalttal. Ez nemcsak esztétikus, a minőségre is hatással van. A hagyományos gombócolós kanalat ugyanis minden újabb adag előtt ki kell öblíteni, a kanálról csöpögő víz pedig a fagyiba kerülve megfagy, és elveszi az eredeti krémes jelleget.
– Szerelem volt első látásra, hiszen én is valami különlegeset szerettem volna. Az enyém igazi női karrier, szerelemmel, egy francia gourmet férjjel, rajongással és kitartó küzdelemmel. Nem volt üzleti terv, ügyvéd, tanácsadó, csak egy jó befektető és ambíciók. Végül igazi szeretetmárkát sikerült felépíteni. A csendestársam miatt megengedhetem magamnak, hogy intuíciók alapján dolgozzak, és inkább a kreatív dolgokra koncentráljak. Úgy működöm, mint otthon a háztartásban. Okosan spórolok, amin lehet, de a vendégek mindenből a legjobbat kapják.
– Évek óta ugyanazzal a csapattal dolgozom, ők már értik, egy jó ötlet önmagában kevés. Sikerült nekik is átadnom a rajongást. Emberként kezelem, igaziból szeretem őket. Sosem felejtem el, hogy ők képviselik a márkát, így az én munkámat is. Imádok fagyival foglalkozni, mert mindenki boldog, aki belekóstol. Rajongok érte, és mindennap örömmel megyek dolgozni, mert ezt az embereknek is sikerül átadnom. Persze itt is vannak nehézségek, de a rossz oldalt nem akarom átgondolni, mert akkor veszítenék a lendületből.
A lendületre pedig most különösen nagy szükség van, mert a Gelarto nemzetközi terjeszkedésbe kezdett. Franchise-hálózatot épít úgy, hogy egy városban egyetlen, exkluzív üzlet nyílhat. A franchise központja a Katarban alapított cég, a terjeszkedés célja első körben a Közel-Kelet. Dohában már el is indult a beruházás, folyamatban vannak a tárgyalások Dubaiban és Abi Dhabiban, és már egy dél-afrikai érdeklődő is jelentkezett.
A fagyi a válságban is jól ment. Ha egy éttermi ebéd túl nagy érvágás is egy családnak, egy fagyi azért sokaknak belefér. Mivel szezonális termék – Niki hangsúlyozza, hogy csak Magyarországon –, télen a Gelarto is profilt vált: átalakul csokoládézóvá belga goffrival, bonbonokkal.