Robbanás előtt a HR-szakma

Az agilis toborzás, a kiterjesztett valóság, a jelöltélmény és design thinking fogalmaival is tisztában kell lenniük a 21. századi humánerőforrás-szakembereknek. A munka világa, a vállalatok és a munkavállalók igénye évről évre változik, és ezzel a terület szakértőinek is lépést kell tartaniuk.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt két évben közel 40 százalékkal nőtt a HR-szakembereket célzó álláshirdetések száma – a Profession.hu állásportál adatai szerint. Az idei évben elsősorban toborzási és HR-specialista munkakörbe kerestek munkatársakat. Az elmúlt évtizedek homogén, minden munkavállalót egyformának kezelő vállalati hozzáállása megváltozik, és a HR-szakembereknek képesnek kell lenniük kezelni az együtt dolgozó négy generáció igényeit – a még aktív baby boomerektől kezdve a most a munkaerőpiacra lépő Z generációig.

Kép: Pixabay

A tehetséggondozási stratégiában a vállalati kultúra nagyobb jelentőséggel bír, mint valaha: az álláskeresők szerint ez az egyik legfontosabb szempont, amikor munkát keresnek. Ha egy szervezet munkahelyi hangulata, értékei és céljai nincsenek összhangban, a kollégák jó eséllyel olyan céghez távoznak, ahol úgy érzik, hogy véleményük és személyes célkitűzéseik jobban tükröződnek a vállalati kultúrában.

Az egyik legnagyobb kihívás a fiatalabb generáció toborzása és megtartása. „Az újonnan a piacra lépő generációk számára a

Siló helyett digitális HR
A HR stratégiai szerepének erősítése, a digitális transzformáció támogatása, a munkaerő hosszú távú megtartása, emberközpontú HR szemlélet, ezek az emberi erőforrás terület legégetőbb kihívásai. A Spark Institute és a Quantified Company kérdezte a hazai HR szakembereket.
munkahely nem csak pénzkereseti lehetőség, sokkal inkább fejlődési közeg. Élményt és változatosságot keresnek, és ha nem kapják meg, elhagyják a céget.

Ezt a változatosságot egy adott szervezeten belül is meg lehet adni, csak el kell engedni a régi beidegződéseket – mondta el Németh Gergely, szervezetpszichológiai szakpszichológus, a Metropolitan Egyedtem Transzformációs HR szaktanácsadó szakának alapítója. Magyarországon a nagyobb cégek közül egyelőre csak néhányan ismerték fel ezeket a trendeket és kezdték meg az új igényeknek megfelelő HR csapat felépítését. A következő 2-3 év nagyon izgalmas lesz ebben a tekintetben, robbanásszerű változás várható a HR-szakmában.

Milyen kérdéseket kerüljünk az állásinterjún?
Érdemes-e visszakérdezni az állásinterjún? Jobbak vagy rosszabbak lesznek-e ettől az esélyeink? A karrier-tanácsadó szerint mind a leendő főnök, mind a pályázó részéről rengeteg fölösleges, jogilag nem túl szerencsés, vagy szigorúan tiltott kérdés hangzik el a bemutatkozó beszélgetésen.
Az emberierőforrás-szakembereknek meg kell tanulniuk, hogyan működjenek hatékonyan az online térben. A mai jelöltek azonnal az internethez fordulnak, amikor új állást keresnek, ami azt jelenti, hogy a HR szakembereknek is jelen kell lenniük, ha meg akarják találni a legjobb jelölteket. Emellett ki kell emelkedni a többi ezer más cég közül, akik ugyanazokra a jelöltekre vadásznak.

Sok HR-folyamatot digitalizálnak, hogy a HR-szakemberek hozzáadott értéket jelentő feladatokat tudjanak végezni. Az interjúk ütemezése és lebonyolítása, háttér- és referenciakutatások – mindez jól automatizálható mesterséges intelligenciával. Ahogy az AI egyre intelligensebbé és megbízhatóbbá válik, várható, hogy egyre több ismétlődő feladatot bíznak rá a jövőben. Ezek a változások biztosíthatják a konzisztens kiválasztást, kiküszöbölik az elfogultságot, így javítják a jelöltélményt.

A HR-menedzserek számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy a versenyképességükhöz szükséges összes HR-eszközt és technológiát integrálni tudják mindennapi munkájukba. Ebben is szükséges egy lépéssel megelőzni a versenytársakat, akiknek pont ugyanezek az eszközök állnak rendelkezésre.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo