Pénzt is hozhat nekünk a Pokémon Go

A Pokémon Go őrület miatt milliók sétálgatnak az utcákon kis lényeket hajkurászva. A vállalkozóknak pedig minden ekkora divathullámban érdemes megkeresni, mi az, amivel az üzlethez kapcsolhatnák. Szakértőnk segít, hogy használjuk vevőszerzésre a Pokémon Go-t!

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pokémon Go őrület miatt milliónyi fiatal felnőtt éli át újra a gyerekkorát. Pokémonok után kutatnak, virtuális edzőtermeket foglalnak el, és telefonjukon keresztül csatákat vívnak egymással. A jelenség különlegessége, hogy mindezt nem otthon, vagy útközben művelik, hanem az egész világban: a játékhoz ugyanis sétálni kell, és a való világban is létező helyszínekre menni a csatákhoz, vagy egy-egy ritka Pokémon elfogásához.

Kisvállalkozások világszerte keresik azokat a módszereket, amikkel magukhoz tudják csalogatni az egyre növekvő Pokémon Go játékosbázist. Egyre több kis cég sokszorozza meg a forgalmát azzal, hogy megszólítja a játékosokat, és a Pokémon Go-t használva új vásárlókat szerez.

Kép:PP

Megmutatunk 6 vevőszerző módszert, amit sikeresen használtak már kkv-k a világon.

  1. PokéStopok és Gym helyszínek reklámozása a közösségi médiában. Még mielőtt megjelent volna a játék, a készítői már kijelölték azokat a pontokat a való világban, amik PokéStop vagy Gym helyszínként működnek. Egy amerikai állatkerben például több ilyen helyszín is található, amit büszkén reklámoznak a közösségi média csatornáikon keresztül. Az Instagram, Facebook, valamint Twitter követő játékosaik pedig már csak ezért is szívesen látogatnak el oda.
  2. Pokémon Go képernyőmentések reposztolása. Az Applebee’s étteremlánc retweetelte, és reposztolta a vendégei által feltöltött fényképeket, amiket játék közben készítettek, és bejelölték az éttermet a bejegyzésben. Ezzel a stratégiával két előnyt is szereztek: a potenciális látogatókhoz eljutott a hír, hogy milyen ritka vagy erős Pokémonokat lehet szerezni az Applebee’s helyszíneken, illetve arra bíztatta a követőiket, hogy posztoljanak magukról képeket Pokémont keresve az étteremben, mert azokat megoszthatja az étteremlánc az egész követőbázisával. Ezt a taktikát bármelyik kisvállalkozás alkalmazhatja, és ráadásul egy fillérbe sem kerül.
  3. Csak róla szólnak a hírek
    A Pokémonok egyszer már rajzfilmként is felrobbantották a közbeszédet, most a kiterjesztett valóság érkezik velük, vagyis a Pokémon Goval a mindennapokba. A Nintendo játékában fura kis állatokat kell összegyűjtenünk, amelyekkel aztán megküzdhetünk mások állataival. A Pokémon Go annyiban előrelépés a korábbi hasonló játékokhoz képest, hogy a játékosnak valóban ki kell mozdulnia az utcára, ahol az okostelefon által létrehozott kiterjesztett valóságban kutatja a pokémonokat.
    „A Pokémon Go az új Tinder. Vadászat közben találkoztam egy lánnyal a parkban, azóta minden éjszakát együtt töltünk” – ez csak egy, a világot felforgató új játékkal kapcsolatos olyan bejegyzésekből, amelyek szerint sikerült elérni az eredeti célt: az emberek kimozdulnak és kapcsolatokat teremtenek a Pokémon vadászatnak köszönhetően. Családok, elhidegült párok játszanak együtt, minden szép és jó. Vagy mégsem?
    A játék totális őrületet okozott: egy floridai tévécsatorna élő adásába sétált be egy Pokémon-vadász kolléga, a Central Parkban pedig valóságos tömeghisztéria tört ki egy ritka példány miatt. Az app okozott már közlekedési balesetet, mivel valaki inkább egy fa mögött bujkáló szörnyecskére koncentrált az út helyett, és rablók is ráálltak az olyan gyanútlan áldozatokra, akik eldugott helyeken bujkáló szörnyecskéket keresnek.
    Lure Module, azaz pokémonokat közelbe vonzó játékbeli tárgy használata. Ha egy kisvállalkozás közelében PokéStop található, van lehetőség arra, hogy egy úgynevezett “Lure Module” használatával megsokszorozza a PokéStop közelében megjelenő pokémonok számát. Ez megjelenik a játékbeli térképen a játékosok számára, így arra veszik az irányt, amerre a pokémonok találhatóak - például éppen a helyi étterembe, aki aktiválta azt a játékbeli tárgyat. A tárgy pontos működéséről érdemes elolvasni egy leírást a Pokémon Go-ról.
  4. Ingyenes töltőállomások a játékosoknak. A Pokémon Go nem csak arról lett híres, hogy milyen élményt ad a játékosoknak, hanem arról is, hogy mennyire gyorsan képes lemeríteni egy telefont. Egy teljesen feltöltött mobil akár 2 óra játék alatt is teljesen le tud merülni, így a játékosoknak 2 választásuk van: vagy külső akkumulátort tartanak maguknál, vagy betérnek valahova feltölteni a telefonjukat. De gyakran mindkettő. Néhány helyi vállalkozás erre úgy reagált, hogy ingyenes töltőállomásokat helyeztek ki az üzleteikhez, vagy egyszerűen áramforrást biztosítottak a telefonok feltöltésére. Ezzel nem csak potenciális vásárlókat csalogattak be sikeresen az üzletbe, hanem erősebben is kötődtek a hálás játékosok az adott márkához.
  5. A játékhoz kötődő esemény szervezése. Erre már hazai példa is van, egy coworking iroda a “pokéwalk” nevű kialakulófélben levő jelenségre építve szervez egy rendezvényt a játékosoknak, ezzel ismertetve meg a márkanevet a játékosbázissal és a potenciális vásárlókkal. Az esemény találkozópontja természetese az iroda helyszíne, majd onnan indulnak el a játékosok a belvárosba egy közös pokémonvadászatra. Mivel az alkalmazás erősen épít a csapathoz tartozás, és a közösség élményére, így az sem ritka, hogy egy-egy ilyen eseményen több száz, vagy külföldön akár több ezer érdeklődő jelenik meg.
A Pokémon Go nem csak a játékosok életét forgatta fel, de akkora hatással volt a játékot piacra dobó cég, a Nintendo részvényeire is, hogy egyetlen hét alatt lehagyta egyik legnagyobb versenytársát, a Sony-t. Mivel a játékhoz ki kell mozdulni az utcára, a helyi kisvállalkozásoknak is lehetősége van arra, hogy meg tudják lovagolni ezt a hullámot, és még több potenciális vevőt csábítsanak magukhoz.

Nagy Gábor Growthery SEO agency

Véleményvezér

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?
Nagyot javult a közbiztonság Európában

Nagyot javult a közbiztonság Európában 

Csak a nézettség számít.
Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo