Jó példa cikkek
Családi vállalkozásból is lehet világcég
Nem csak kicsi, lokális piacot kiszolgáló cégek lehetnek a családi vállalatok. Számos cég működik akár globálisan is, amik száz százalékig az alapító és családja kezében vannak. Az alábbiakban a Dyson nyomán összegyűjtöttünk néhány tippet az ambiciózus vállalkozóknak, akik nagyban gondolkoznak, de azért a családban tartanák az ügyeket.
Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.
Szél viszi a holland vonatokat
2017. január elsejétől teljes egészében megújuló - egészen pontosan szél- energiával mennek a Holland állami tömegközlekedés vasútjai. A vállalat vezetője mindezt egy szélmalmon forogva jelentette be. Hát, így is lehet...
Webkereskedelmi tippek egy sikeres sorozatvállalkozótól
Eddig tartott, hogy a magyar vásárlókat elsősorban hazai webshopok szolgálták ki. Hamarosan letarolják a piacokat az óriásvállalatok, de még fel lehet ülni a vonatra, és itthonról is lehet páneurópai webshopot építeni – véli a sikeres e-vállalkozó, Valner Szabolcs, a Vatera és a NetRisk korábbi tulajdonosa.
Nem a kalandpark motivál, hanem a beszélgetés
Sok szó esik arról, hogy a cégek számára behozhatatlan versenyhátrányt jelent a motiválatlan dolgozó és a jó módszer már inkább a támogatás a korbács helyett. Sikeres hazai vállalatok példáján keresztül mutatjuk be, hogy többféle út lehet sikeres, az alap azonban mindenhol közös: az ember az érték.
Bemutatkoznak az új Üzleti Etikai Díjas cégek
Idén minden korábbinál több, összesen 10 vállalatot talált érdemesnek a zsűri az immár 17. alkalommal kiosztott Üzleti Etikai Díjra. A díjazott kis- és középvállalatok, nagyvállalatok és multinacionális cégek, számos különböző szektorból érkeztek. Megmutatjuk, mit és hogyan csinálnak!
Ezzel töltik a sikeres emberek a szabadidejüket
A sikeres emberek tudják, hogy az, amit a szabadidejükben csinálnak, komoly hatással van a karrierjük alakulására is. Ha igazán nagyot álmodunk, fontos, hogy a munkán kívüli időnkkel is tudatosan bánjunk.
Kicsi a cég, de segít
Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.
Pénzt is hozhat nekünk a Pokémon Go
A Pokémon Go őrület miatt milliók sétálgatnak az utcákon kis lényeket hajkurászva. A vállalkozóknak pedig minden ekkora divathullámban érdemes megkeresni, mi az, amivel az üzlethez kapcsolhatnák. Szakértőnk segít, hogy használjuk vevőszerzésre a Pokémon Go-t!
Magánéletbarát munkahely? Miért is ne!
A munka és magánélet összeegyeztetése – másképp fogalmazva a családbarát munkahely – hosszú ideje globális slágertémának számít, itthon azonban még mindig gyerekcipőben járnak a cégek abban, hogy az elvi elkötelezettség mellett a gyakorlatban is változtassanak megszokott működésükön. Nálunk a kisgyermekes munkavállalók helyzete sem könnyű, miközben külföldön már más problémák vannak napirenden.
Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának, mondta Hegyi Gábor, a Davosi Világkommunikációs Fórum társelnöke, a Capital Partners alapító-ügyvezetője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
A világ az igazi Vasember szerint
A Tesla alapítója, az űrutazás jövendőbeli úttörője, a Robert Downey-féle Vasember-filmek modellje, Elon Musk negyvennégy évesen egész könyvet érdemlő alak. Elszállt agyú, megalomán álmodozó, aki nem a valóság talaján jár. Vagy civilizációnk megmentője? Maga Musk sem biztos a válaszban.
„Nem azért hoztuk létre a céget, hogy jachtokat vásároljunk”
Katona Gergely mikroszkópjait a világ legjobb tudósai használják, cégük folyamatosan bővül. Büszke rá, hogy a tudományból keres pénzt, a sikert azonban nem ebben méri. 2014-re ő a Példakép.
Hogy lendüljünk át a holtponton?
Az ember hajlamos bizonyos feladatokat a végtelenségig halogatni. Egyeseket azért, mert unalmasak. Másokat viszont azért, mert ihlet kéne hozzájuk és az az istennek sem akar jönni... Szakértőnk segít, hogy lendüljünk át, ha semmi nem jut eszünkbe.
Sikersztori, csak lazán!
A minőségből nem adnak alább, a lazaság zsigerből jön a Butter Brothersnél. Minden más, a berendezéstől az árakig, változhat.
Nem fizetnek a partnerek?
A kintlevőségek kezelése nem csak élénkíti a cash-flow-t, alapvetően segít megőrizni a vállalat likviditását. De mit tegyünk, hogy rávegyük a fizetésre a partnert anélkül, hogy elveszítenénk a kapcsolatot?