A B2B vállalatok számára rendkívül fontos területté vált a kintlevőségek kezelése, mivel amellett, hogy élénkíti a cash-flow-t, alapvetően segít megőrizni a vállalat likviditását. Mutatunk egy jó példát, hogyan lehet fenntartani az üzleti kapcsolatot, tudatos kintlevőség kezeléssel.
A mai napig családi tulajdonban lévő, szereléstechnikával foglalkozó Würth vállalatcsoport a minőség és az innováció melletti elkötelezettségének köszönheti, hogy az alapítás óta eltelt több mint hat évtizedben családi kisvállalkozásból a világon mindenhol jelenlévő vállalatcsoporttá nőtte ki magát. A Würth 84 országban csaknem 400 vállalattal képviselteti magát, és világszerte 62.000 munkatárs áll a Partnerek szolgálatára. A vállalat 2011-ben kezdett együttműködni az EOS magyarországi leányvállalatával a követelések kezelésében Európa 7 országában. „A tevékenység fő célja a kintlevőségek olyan kíméletes, ám hatékony kezelése, amely nem idegeníti el a vevőket” – mondta el Szécsi Mária a magyarországi Würth Kft pénzügyi vezetője. „A házon belül, a fizetési felszólító rendszerben már megjárt követeléseinket folyamatosan, hetente adjuk át kezelésre és sikerült olyan folyamatot kidolgoznunk, amellyel az elmúlt két évben 80% feletti sikerességgel érkeztek be kintlevőségeink több mint 460 millió forint értékben. A kezelés során azért is szükséges rendkívül óvatosan eljárnunk, mert ezzel párhuzamosan folyamatosan értékesítünk is a tartozó partnereink számára.”
A követeléskezelési folyamat során már az első évben 79%-ról 88%-ra nőtt a sikeres behajtások aránya, ami egy ekkora vállalat esetén 200-300 új, rendszeresen fizető partnert jelent. Az új behajtási folyamat részeként a késedelmes számlákat a Würth előbb adja át a követeléskezelő vállalatnak, így a kintlevőségek átlagos élettartama 74 naposról 52 naposra csökkent, a behajtási folyamat viszont az átlagos 60 nap helyett csak 45 napot vesz igénybe. Ez tehát azt jelenti, hogy a vállalatnak kevesebb időt kell várnia a kifizetésekre, így jelentősen javulhat a likviditása.