5 tech-trend, amiről kár lenne lemaradni

A technológia manapság szélsebesen változik. Olyannyira, hogy ha megtorpanunk egy új lehetőség előtt, mire lépnénk, könnyen az utolsó helyre csúszhat vissza. Pedig az új technológiák iránti nyitottságunk, a trendek megértése a vállalkozásunk sikerének kulcsa.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyorsaság miatt a várható változásokat megjósolni is nehéz, mégis muszáj előre gondolkodnunk.  A coxblue.com cikke alapján összeszedtünk néhány figyelemre méltó trendet.

Kép: Fotolia

Virtuális iroda

A vállalkozásoknak lassan észre kell venniük, hogy a mai dolgozók már messze nem úgy működnek, mint a korábbi generációk. Az, hogy távolról is dolgozhassanak, az Y generáció számára már különösen fontos. A ma dolgozói értékelik az idejüket, és szeretnék tudatosan fenntartani a munka és a magánélet egyensúlyát.

Így dolgozzunk eredményesen virtuális kollégával
A távmunka előnyeit a dolgozók mellett már a legtöbb cégvezető is kezdi látni. De az is elképzelhető, hogy nemcsak néhány napra a héten, hanem teljes egészében virtuális kollégákra támaszkodunk. Olcsóbb is lehet, hatékonyabb is lehet, de persze megvannak a kritikus pontok.
A távmunka egyre komolyabb trend, amit már nemcsak a multiknak, hanem a kisvállalkozásoknak is el kell fogadniuk. A technológia már adott, a gyakorlat alakul, így a kötött irodai munkahelyre egyre kevésbé van szükség. Ha a virtuális és távmunka nem idegen a cégünknek, az új generációnak vonzó perspektívát jelenthetünk, ami komoly előny a munkaerő-hiányos környezetben.

Partneri kapcsolatok

Korábban egy cég önmagában is sikeres tudott lenni. Létrehoztunk egy jó terméket, elegendő pénzt költöttünk reklámra, és megvolt a dolog. Ma ez már másképp van, egyedül szinte lehetetlen nagy sikert elérni. Partneri kapcsolatokra van szükség ahhoz, hogy a közösségi médiában jó hatásfokkal tudjunk megjelenni – persze azért a hirdetéseket sem szabad mellőzni. Muszáj viszont kapcsolatot építeni tartalomkészítőkkel, véleményvezérekkel és nem utolsósorban a fogyasztóinkkal a digitális ökoszisztémában. Ezek a jól működő partnerségek a siker kulcsát jelenthetik a „globális faluban”, amiben élünk.

Eredeti tartalom

Az átlagos fogyasztó szükségletei a fejlődő technológiának köszönhetően drasztikusan megváltoztak az elmúlt években. Az ügyfelek ma olyan márkákhoz kötődnek, amelyek megosztják a számukra fontos értékeket, amelyekhez kapcsolódni lehet. És hogyan mutathatja meg egy cég a számára fontos értékeket? Kiváló minőségű eredeti tartalommal! A tartalommarketing pillanatnyilag minden más kommunikációs forma alapja. Egy ruházati márka például blogján számolhat be arról, hogy mi az őszi trend, egy snack-gyártó videókat oszthat meg, hogyan dobjunk össze egy last minute koktél partit, természetesen a termékeik segítségével. A jó tartalom a legjobb márkahűség-építő lehetőség a vállalatok életében, rövid és hosszú távon egyaránt. A tudatosan és ügyesen felépített tartalom a vásárlói kötődés növelése mellett SEO szempontból is nagyon hasznos.

A tartalommarketing sötét oldala
A tartalom ma a marketing királya. De ez egy vérszomjas király. Bármennyi érv is szól mellette, muszáj látni, hogy befektetés nélkül itt sincs siker.
Élő videók

A weben soha nem látott mértékben hasított az élő streaming az elmúlt évben, és a szakértők szerint ez még csak a kezdet. A Facebook Live funkcióval talán már mindenki találkozott, de a cégek többsége még csak a vágott, előre elkészített felvételekkel ismerkedik. (Ott sem mindegy, hogy hogyan használjuk a videót, hogy szeressen minket a Facebookon.) Ezek is fontosak, de az élő közvetítés soha nem látott nézőszámokat hozott sokaknak már most. Kevésbé finomra csiszolt, természetesebb és sokkal valóságosabb, így a hitelesebb a tartalma. Lehet egyszeri vagy sorozat az élőzés, általa a vállalatok magukhoz tudják láncolni a már meglévőket, és bukkannak rájuk új ügyfelek is – főleg, hogy a Facebook kiváló elérési mutatókkal jutalmazza azokat, akik használják az új szolgáltatást.

Biztonság mindenekfelett

Lassan a felhasználók is kezdik felfogni, az adataik komoly értéket jelentenek, amire vigyázniuk kell. A webes vásárlások növekedésének egyik nagy gátja is épp az, hogy a vevők nem hisznek a biztonságban. A vásárlások növekedésével egyre nagyobb figyelmet kap a biztonságos fizetési rendszerek kialakítása. A bankok és hitelkártya-társaságok is fejlesztenek, a mágnescsíkos bankkártyák helyett okos csipek jöttek, egyre több helyen elvárás a többlépcsős azonosítás, illetve népszerűek a plusz biztonságot nyújtó fizetési szolgáltatók. Ha nem alkalmazkodunk ezekhez az igényekhez, vásárlókat veszítünk. Sokat.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo