A gyorsaság miatt a várható változásokat megjósolni is nehéz, mégis muszáj előre gondolkodnunk. A coxblue.com cikke alapján összeszedtünk néhány figyelemre méltó trendet.
Virtuális iroda
A vállalkozásoknak lassan észre kell venniük, hogy a mai dolgozók már messze nem úgy működnek, mint a korábbi generációk. Az, hogy távolról is dolgozhassanak, az Y generáció számára már különösen fontos. A ma dolgozói értékelik az idejüket, és szeretnék tudatosan fenntartani a munka és a magánélet egyensúlyát.
Partneri kapcsolatok
Korábban egy cég önmagában is sikeres tudott lenni. Létrehoztunk egy jó terméket, elegendő pénzt költöttünk reklámra, és megvolt a dolog. Ma ez már másképp van, egyedül szinte lehetetlen nagy sikert elérni. Partneri kapcsolatokra van szükség ahhoz, hogy a közösségi médiában jó hatásfokkal tudjunk megjelenni – persze azért a hirdetéseket sem szabad mellőzni. Muszáj viszont kapcsolatot építeni tartalomkészítőkkel, véleményvezérekkel és nem utolsósorban a fogyasztóinkkal a digitális ökoszisztémában. Ezek a jól működő partnerségek a siker kulcsát jelenthetik a „globális faluban”, amiben élünk.
Eredeti tartalom
Az átlagos fogyasztó szükségletei a fejlődő technológiának köszönhetően drasztikusan megváltoztak az elmúlt években. Az ügyfelek ma olyan márkákhoz kötődnek, amelyek megosztják a számukra fontos értékeket, amelyekhez kapcsolódni lehet. És hogyan mutathatja meg egy cég a számára fontos értékeket? Kiváló minőségű eredeti tartalommal! A tartalommarketing pillanatnyilag minden más kommunikációs forma alapja. Egy ruházati márka például blogján számolhat be arról, hogy mi az őszi trend, egy snack-gyártó videókat oszthat meg, hogyan dobjunk össze egy last minute koktél partit, természetesen a termékeik segítségével. A jó tartalom a legjobb márkahűség-építő lehetőség a vállalatok életében, rövid és hosszú távon egyaránt. A tudatosan és ügyesen felépített tartalom a vásárlói kötődés növelése mellett SEO szempontból is nagyon hasznos.
A weben soha nem látott mértékben hasított az élő streaming az elmúlt évben, és a szakértők szerint ez még csak a kezdet. A Facebook Live funkcióval talán már mindenki találkozott, de a cégek többsége még csak a vágott, előre elkészített felvételekkel ismerkedik. (Ott sem mindegy, hogy hogyan használjuk a videót, hogy szeressen minket a Facebookon.) Ezek is fontosak, de az élő közvetítés soha nem látott nézőszámokat hozott sokaknak már most. Kevésbé finomra csiszolt, természetesebb és sokkal valóságosabb, így a hitelesebb a tartalma. Lehet egyszeri vagy sorozat az élőzés, általa a vállalatok magukhoz tudják láncolni a már meglévőket, és bukkannak rájuk új ügyfelek is – főleg, hogy a Facebook kiváló elérési mutatókkal jutalmazza azokat, akik használják az új szolgáltatást.
Biztonság mindenekfelett
Lassan a felhasználók is kezdik felfogni, az adataik komoly értéket jelentenek, amire vigyázniuk kell. A webes vásárlások növekedésének egyik nagy gátja is épp az, hogy a vevők nem hisznek a biztonságban. A vásárlások növekedésével egyre nagyobb figyelmet kap a biztonságos fizetési rendszerek kialakítása. A bankok és hitelkártya-társaságok is fejlesztenek, a mágnescsíkos bankkártyák helyett okos csipek jöttek, egyre több helyen elvárás a többlépcsős azonosítás, illetve népszerűek a plusz biztonságot nyújtó fizetési szolgáltatók. Ha nem alkalmazkodunk ezekhez az igényekhez, vásárlókat veszítünk. Sokat.