Hosszú távon munkahelyek megszűnéséhez vezet a villanyautózás

Az elektromos autók elterjedésével 2035-ig több, mint százezer munkahely szűnhet még Németországban – nem csak az autóiparban és diplomát igénylő posztokon is.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A villany-autók elterjedése gyorsul: legutóbb a Volkswagen konszern jelentette be, hogy a következő öt évben 30 mrd. eurót fektet ezek kifejlesztésébe. Németországban mindenesetre jelenleg ezer személykocsi közül csak egy elektromos, és ezer új autóból csak hetet vásárolnak ilyen meghajtással – de ez az arány hamarosan jelentősen megváltozik.

Kép: Pixabay

Ezek a változások nem csak az utcaképben mutatkoznak majd meg, hanm a munkaerő-piacon is. Amint a német kormány Munkaerőpiaci Intézetének (IAB) kutatásai megmutatják: amennyiben 2035-ig csak 23 százalékra emelkedik az elektromos kocsik aránya, ennek következtében mintegy 114.000 munkahely szűnhet majd meg. Kisegítő munkáknál épp úgy, mint olyan területeken, ahol magasan képzett szakemberek dolgoznak. A változás 0.6 százalékkal, jelenlegi árakon 20 mrd. euróval csökkentené a nemzetgazdaság jövedelmét.

A felmérés szerint az elektromos meghajtásra való áttérés rövid távon lendíti a gazdaságot és munkahelyeket is teremt. Nagy

Európa ráhajt az akkugyártásra
Az Európai Unió a következő két évben 200 millió euróval támogatja a villanyautók korszerű akkumulátorainak kifejlesztését.

beruházáskopra van és lesz u.i. szükség, nem csak a gyártóknál, hanem az infrastruktúrában is.

Ki kell építeni a töltőállomások hálózatát, szükség van intelligens áram-hálózatokra, amelyek képesek az e-kocsik különleges követelményeinek kiszolgálására. Az átállás még ebben az évben 39.000, jövőre további 47.00 új munkahelyet hoz, ez az irányzat azonban hamarosan visszájára fordul: 2022 már elvisz 2.000 munkahelyet és ez a trend a rá következő években tovább erősödik. E veszteségek nem csak az autóipart érintik majd, hanem például a biztosítókat is.

Ugyanakkor keletkeznek munkahelyek az építőiparban vagy az energiaellátásban, ám ez a növekmény nem lesz elegendő ahhoz, hogy kiegyenlítse a veszteségeket. Azok elsősorban szakmunkásokat és képzett szaklembereket érintenek majd.

Mindez alakulhat még rosszabbul is, amennyiben a villanyautók a vártnál gyorsabb ütemben terjednek el. Van lehetőség a fordítottjára is – ehhez azonban az szükséges, hogy import helyett Németországban gyártsák az e-kocsik akkumulátorait is.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo