Fizetsz vagy mosogatsz?

Egy-egy magasabb éttermi számla láttán szokás azon humorizálni, hogy inkább maradunk mosogatni. Az amerikai énekes, Jon Bon Jovi éttermében éppen erre van lehetőség.

A már hároméves Soul Kitchen célja, hogy a finom és egészséges ételek elfogyasztása mellett közösséget is teremtsen: beszélgetésre bírja a vendégeket, akik akár igazi közösséggé válhatnak. Az étlapon nincsenek árak, az ételekért adománnyal lehet fizetni, mindenkinek belátása – pénztárcája – szerint. A minimális összeg 10 dollár, ami viszont szükség esetén kiváltható egy óra önkéntes munkával. Az önkéntesek között nemcsak rászorulók vannak, hanem olyanok is, akik így is szeretnék támogatni embertársaik étkeztetését. 2014-ben már több mint 11 500 menüt szolgáltak fel, a rászorulók és a segítő önkéntesek aránya pedig elérte az 50–50 százalékot.

Kitchen 2 from Bon Jovi on Vimeo.

Itthon túl kevés az önkéntes

Segíteni sokféleképpen lehet. Egyik leghatékonyabb módja az önkéntesség. Az önkéntes munka előnyeit hosszan lehetne sorolni: fejleszti az egyén szociális készségét és kompetenciáit, sokoldalú tapasztalatot nyújt, segíti a társadalmi szolidaritást, és megismerteti az önkéntessel a rászorulók problémáit.

Bár a karitatív tevékenység számos előnnyel jár mind az önkéntes, mind pedig a társadalom számára, Magyarország sajnos ebben a tekintetben nem éri el a 34%-os európai átlagot. A KSH utolsó, önkéntességről végzett kutatásából (2011) az derül ki, hogy hazánkban mindössze a felnőtt lakosság 28 százaléka végez önkéntes munkát.

Hány biztos CSR-láb van vállalati kultúránkban?
Bátran kimondható: a kötélnyúzó túlélőtáborok mámoros izzadtságszagába csomagolt csapat(le)építő tréningek kora lassacskán lejár. Helyébe a csapatépítést ösztönző, értékadó, lézerpontossággal és hidegséggel megtervezett vállalati önkéntesség lépett. Az önkéntesség kérdésének és gyakorlatának újraszőtt hálójában vergődve, mi magyarok vadul igyekezzük befoltozni azt a több évtizedes űrt, ami a történelmi idősávban valahol a hajdanvolt cserkészbecsület és a kapitalizálódással importált vállalati multikultúra között keletkezett. Máté József, a Közösségi Kemence Mozgalom alapítójának írása.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo