Csr cikkek
Mindenki a soproni Fogyatékos Gyermekek Otthonáért úszott
Hétvégén Sopronban ismét megrendezésre került a 24 órás úszóverseny. A Sopron Bank csapata ismét részt vett a megmérettetésen, továbbá a bank felajánlotta, hogy a versenyen az összes leúszott hossz után 5 Ft-ot adományoz a soproni Fogyatékos Gyermekek Otthonának.
Minden óra a Föld órája!
Világszerte 1,3 milliárd embert érint idén március 26-án a WWF Föld Órája akció, melyhez idén immáron 131 ország és tartomány, s számos intézmény, vállalat csatlakozott, hangsúlyt fektetve a környezet kímélésére, felhívva a figyelmet az energiatakarékos gondolkodásra.
CSR Piac - Jelentkezés április 1-jéig!
A KÖVET Egyesület 2011. június 2-án, Magyarország EU-elnöksége hivatalos kísérőrendezvényeként második alkalommal rendezi meg a félév legjelentősebbnek ígérkező hazai CSR rendezvényét. A Piac lehetőséget ad a vállalatoknak arra, hogy társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket interaktív szakmai kiállítás keretében mutassák be, amit neves hazai és külföldi előadók előadásai, szakmai workshopok és kerekasztal-beszélgetések színesítenek. A rendezvény fővédnöke 2011-ben Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, aki személyében is elkötelezett a CSR iránt.
Bélyegvásárlás a gyermekekért
A Magyar Posta értékjelzés nélküli feláras forgalmi bélyeg kibocsátásával hívja fel a figyelmet a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) munkájára. A legújabb magyar bélyeg ünnepélyes forgalomba helyezésére a Parlament Delegációs termében került sor Dr. Kövér László, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesületének elnökének, Schmidt Pál, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatójának és Dr. Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat alapító elnökének részvételével.
Tenni tudunk!
Tavaly év végén összesen 40 millió forintot osztott szét a CIB Alapítvány hét gyermek-egészségvédelemmel, ezen belül is korai fejlesztéssel foglalkozó közhasznú szervezet és két stratégiai partnere, a Bátor Tábor és Bódvalenke freskófalu között. Most újabb pályázatot írnak ki, amellyel ezúttal a társadalmi integrációt, bevonást szeretnék elősegíteni. Március 21-ig várják azoknak az egyesületeknek, alapítványoknak és non-profit szervezeteknek a pályázati anyagát, amelyek tevékenysége azt célozza, hogy testi vagy szellemi fogyatékkal élő, illetve egyéb, társadalmi szempontból hátrányos helyzetű honfitársaink méltósággal és képességeiket fejlesztve társadalmunk aktív tagjaiként élhessenek.
Adományt tessék!
Nagy közhely, így aztán nagy igazság is, hogy ami valahol szemét, máshol kincs lehet. Erre az alapvetésre épít az adománybolt műfaja. Újrafelhasználás, társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság, szolidaritás. Vajon miért nem működik ez itthon?
Az ötcsillagos hotel után az iskola kap ugyanolyan mosdót
Jelentős, egyenként csaknem egymilliós segítséget kapott három általános iskola. A Csongrád, Békés és Bács-Kiskun megyei intézmények mosdóiban a CWS-boco Hungary Kft. minden igényt kielégítő higiéniai eszközeit helyezik el és látják el fogyóeszközökkel.
Egymilliót kap a Győri Balett
A Sopron Bank a győri kulturális értékek megőrzésének céljából jelentős összegű - 1 millió forintos - támogatást adományozott a Győri Balettnek.
Egyetlen multi kapott "Valóban Felelős Vállalat" díjat
A „CSR Best Practice" pályázat nyertesei között idén először osztották ki a "Valóban Felelős Vállalat" díjakat, melyet a nagyvállalatok közül egyedüliként a MARS Magyarország kapott meg.
Milyen a felelősen gondolkodó vállalat?
Amelynek nem kell bocsánatot kérnie? Vagy amelyik képes megtenni ezt, ha mégis szükség van rá? Annyi bizonyos, a novemberben tartott Első Magyar Fenntarthatósági Csúcs CSR szakmai fórumán elhangzottak alapján, hogy a felelősségnek nem csak kifelé kell látszódnia, hanem minden szervezetet átható működési modellé kellene válnia.
Újabb adomány a devecserieknek
A Sopron Bank igazgatói december 15-én 5.211.000 forint támogatást nyújtottak át a devecseri Gárdonyi Géza Közös Fenntartású Általános Iskola és Óvoda, Alapfokú Művészetoktatási Intézménynek.
Ötmillió forintot kapnak az "esőemberek"
A CIB Csoport „Tenni tudunk" felelősségvállalási programjának részeként - a korábbi évek gyakorlatának megfelelően -, arról döntött, hogy a karácsonyi ajándékozásra szánt összeget jelentősen kiegészítve, felajánlja egy fontos társadalmi, szociális vagy egészségügyi probléma enyhítésén dolgozó szervezetnek. Idén a CIB Csoport 5 millió forint adománnyal segíti az Esőemberekért Egyesület munkáját, amely ezt az összeget egy Magyarországon hiánypótló oktatási anyag létrehozására fordítja. A könyv az autistákkal foglalkozók fejlesztő munkájához fog segítséget nyújtani.
Tejet kaptak a rászoruló családok
A Tetra Pak Hungária Zrt. 12 ezer liter tejet ajándékozott karácsonyra a Nagycsaládosok Országos Egyesületének (NOE), összesen ezer, nehéz körülmények között élő nagycsaládot támogatva ezzel a felajánlással.
Cseppekben jut el az adomány a rászorulóknak
Hétfőn kezdték meg annak a 100 ezer üveg Béres Cseppnek a szétosztását, melyet a Béres Alapítvány idén is a rászorulóknak adományoz. A gyógyszer - melynek piaci értéke több mint 100 millió forint - nagy része már karácsonyra eljut a rászorulókhoz.
Hogyan kommunikáljuk a CSR-t?
A vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának mikéntjéről beszélgettek a résztvevők a november 25-én tartott "Akarsz róla beszélni?" elnevezésű CSR konferencián. A BrandTrend által szervezett eseményen a tipikus hibákra is felhívták a figyelmet.
Milyen a felelős vállalat?
Amelynek nem kell bocsánatot kérnie? Vagy amelyik képes megtenni ezt, ha mégis szükség van rá? Annyi bizonyos, az Első Magyar Fenntarthatósági Csúcs CSR szakmai fórumán elhangzottak alapján, hogy a felelősségnek nem csak kifelé kell látszódnia, hanem minden szervezetet átható működési modellé kellene válnia.
Piactéren a legjobb példák
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) az a téma, amiről az elmúlt években a gazdasági, politikai vezetők és a civil szektor képviselői is sokat beszéltek, hangzatos szlogeneket és akcióterveket emlegettek, a mindennapok bemutatása viszont sokszor hiányzott. Erre viszont tökéletesen megfelel a CSR Europe minden évben megszervezett CSR MarketPlace, ami Európa felelősen gondolkodó cégeit és szervezeteit vonultatja fel, akik gyakorlataikat és tapasztalataikat mutatják meg egymásnak és a négyszáz fős közönségnek. Idén a kiállítás Brüsszelben volt.
Starbucks a legetikusabb kávézólánc Európában
Az európai kávéipar „A Legetikusabb Vállalat" díját az üzletági képviselők és az Allegra Strategies szakértők véleménye alapján két egymást követő évben is a Starbucks Coffee Company-nak ítélte oda. A cég továbbá Európában és Franciaországban is elnyerte a „Legjobb Kávézólánc" díját. A díjakat Rómában, a 2010-es Európai Kávészimpózium gálaestjén adták át.
Merész húzás: egyeurós cipőt "tesztelt" az Adidas
Szuperolcsó cipőt tesztel Bangladesben az Adidas, az átszámítva alig 300 forintos lábbeli első szériáját néhány nap alatt elkapkodták a koldusszegény országban. A német cég, amely 2015-re a Nike-ot megelőzve a sportszergyártási ágazat vezetője kíván lenni, milliárdos üzletet vár a Nobel-békedíjas Muhammad Junusszal kidolgozott koncepciótól.
200 milliót már összegyűjtöttünk az iszapkárosultaknak
A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC által támogatott 1749-es segélyvonalon összegyűjtött milliók a magyar Vöröskereszt segítségével jutnak el az érintettekhez.
Nyereségünk 2 százalékával segíthetünk!
Az október 4-én, hétfőn, az ajkai vörösiszap-tározó átszakadt gátja miatt bekövetkezett katasztrófával érintett települések: Devecser, Kolontár, Somlóvásárhely, Tüskevár, Apácatorna és Kisberzseny lakóinak megsegítéséért a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége felhívással fordul az ország vállalkozóihoz. A károsultak megsegítése ebben a helyzetben mindannyiunk felelőssége. Ismét fogjunk össze a bajbajutott emberek, családok megsegítése érdekében!
Banki segítséget kapnak az iszapkárosultak
A CIB Bank kifejezett szándéka, hogy segítséget nyújtson a vörösiszap sújtotta térségben hitelekkel rendelkező károsult ügyfeleinek. Ezt szem előtt tartva a bank a rendkívüli helyzet feltérképezését követően az iszapkárosultak konkrét helyzetét könnyítő lehetőségeket és komplex megoldási csomagot alakít ki.
4 tonna állateledel gyűlt össze a Pedigree akciója során
"Egy tál eledel" néven indult idén májusban az a Facebook kampány, mely során a Pedigree Örökbefogadási Program Facebook klubtagjai csatlakozássukkal fejenként egy tál állateledellel járulnak hozzá a menhelyi kutyák helyzetének javításához.
Tenni tudunk: pályázat a gyermekek fejlődéséért
Szeptember végétől egy hónapig várja a CIB Alapítvány azon közhasznú szervezetek pályázati anyagát, amelyek gyermekek egészséges testi és lelki fejlődéséért, ezen belül kiemelten a korai fejlesztésre koncentrálva indítanak egy éven belül lezáruló projekteket. A CIB Alapítvány „Tenni tudunk" néven indított, új, pályázati rendszerének megfelelő anyagokat háromfős, független bíráló bizottság fogja egységes értékelési rendszer alapján pontozni. A legtöbb pontot elért 10 pályázó között a kuratórium dönt a támogatás odaítéléséről még ez évben. A CIB Alapítvány bízik abban, hogy a pályázók között olyan is lesz, akivel hosszabb távú, stratégiai partnerséget tud kialakítani.
A legszegényebb településen készült a legjobb gerillafilm
A Kurt Lewin Alapítvány "Önkéntességgel a roma integrációért" című videó-versenyén résztvevő tíz pályamű közül a három legnépszerűbb a netlátogatók szavazatai alapján került díjazásra szeptember 18-án a Ferencvárosi Roma Kulturális Fesztivál keretében.
1100 akadémikus ajánlotta fel egyhavi tiszteletdíját
Eddig több mint 85 millió forintot utalt át a Magyar Tudományos Akadémia a Borsod Megyei Közgyűlés számlájára az árvíztől leginkább sújtott településeken élők lakhatási feltételeinek helyreállítására. Az MTA vezetőinek kezdeményezése nyomán több mint 1100 akadémikus és akadémiai doktor ajánlotta fel egyhavi tiszteletdíját vagy annak egy részét a bajba jutottaknak.
88 család kapott összesen 30 milliót
Szeptember 16-án, csütörtökön adta át az Ökumenikus Segélyszervezet az újjáépítéshez és ingóságpótlásokhoz felhasználható utalványokat a tolcsvai és erdőhorváti árvízkárosultak számára, valamint tájékoztatást nyújtott a megrongálódott házak felújításának üteméről.
Vízművek: Felelősség és környezettudatosság
A Fővárosi Vízművek közel kétmillió embert lát el nap mint nap tiszta, európai szinten is kiemelkedő minőségű ivóvízzel. Ahhoz, hogy ennek a nagy felelősséggel járó feladatnak maradéktalanul eleget tudjon tenni, folyamatos fejlesztésekre és minőség-ellenőrzésre van szükség. Óriási felelősséget és nagy kihívást jelent az is, hogy meg kell őriznie a gondjaira bízott ivóvízbázisok tisztaságát, hiszen ez az alapfeltétele annak, hogy a fővárosiak által megszokott és jogosan elvárt minőségű víz folyjon a budapesti csapokból. Ez pedig nem kisebb feladat, mint hogy közel 18 margitszigetnyi terület védelméről, rendben tartásáról kell gondoskodnia.
Ingyenes állatkerti sétát ér 10 italos kartondoboz
Ingyen látogathatja meg a Fővárosi Állat- és Növénykert lakóit minden gyerek, aki legalább 10 üres tejes, vagy gyümölcsleves dobozt hoz 2010 szeptember 11-én és 12-én a főbejáratnál felállított gyűjtőponthoz.
Bánréve: egy valóra váltott ígéret
Megérkezett az a tetőcserép szállítmány, melyet a Mediterrán Magyarország Kft. jótékonysági akciója keretén belül ajánlott fel az észak-borsodi jégkárok pusztítása után.
Hány millióval támogattuk az árvízkárosultakat?
Összesen 841 ezren hívták a 1752-es Nemzeti Segélyvonalat, amivel (nem végleges adatok szerint) 205 millió forintot adományoztak honfitársaink telefonon az ez évi ár- és belvízkárosultaknak. A 1749-es segélyvonalat üzemeltető telekommunikációs cégek 150 millió forintot, míg a kormányzati Összefogás Vonala 18 millió forintot gyűjtött.
Visszatért a magyar expedíció a svájci Alpokból
Visszatért a svájci Alpokból a magyar Monte Rosa expedíció, amely azzal a céllal indult útra augusztus 15-én, hogy felhívja a figyelmet a fenntartható építészetre és a független Holcim Awards for Sustainable Construction (fenntartható építészetért) világverseny harmadik fordulójának kiírására. A svájci Alpokban található fenntartható Monte Rosa menedékházat speciális felszereléssel, négy óra gyaloglással közelítették meg egy gleccseren keresztül. A Hegyikristálynak becézett jövőbe mutató menedékház a Holcim verseny 2008-as európai döntőjén szerzett bronzérmet. Erőss Zsolt, minden idők legeredményesebb magyar hegymászója is tagja volt a szakemberekből és szakújságírókból álló expedíciónak.
Lakbértartozást törlesztenek önkéntes munkával
A Habitat Magyaroszág nagykanizsai mintaprogramjának működési elve: a hátrányos helyzetű, önkormányzati szociális bérlakásokban élő, lakbérhátralékkal rendelkező családok lehetőséget kapnak arra, hogy saját magukon segítsenek és ki tudjanak lépni a teljes eladósodásból.
Ismét felelős cégeket keresnek
Még egy hétig - augusztus végéig - pályázhatnak a vállalatok az idei CSR Best Practice címre a Magyar PR Szövetség pályázatán. A tavalyi nyertes pályázatok már kaphatók DVD-n.
Gerillavideók cigány önkéntesekről
A Kurt Lewin Alapítvány "Önkéntességgel a roma integrációért" című videó-pályázatára beérkezett tíz pályamű a látogatók szavazatai alapján kerül díjazásra. A pályázó filmek mind romák és nem romák együttműködésében megvalósuló önkéntes akciókhoz kapcsolódóan jöttek létre, példát mutatva a társadalom széles csoportjai számára. Hiszen a jövőnk valóban azon múlik, hogy mennyiben vagyunk képesek együttműködni, és közösen felelősséget vállalni.
150 millió gyűlt össze a 1749-esen
Az adományozók rendkívüli segítő szándéka és a hazai telekommunikációs iparág példaértékű összefogásával közel 150 millió forint gyűlt össze az árvízkárosultak javára 1749-es segélyvonalon, amelyet a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC működtet minden díjtól mentesen. Az adományok teljes összege a Magyar Vöröskereszt segítségével jut el az érintettekhez.
Vállalati kerékpárkölcsönzés a CIB-nél
A vállalati kerékpáros infrastruktúra megteremtése hosszú évekre nyúlik vissza a CIB életében. Mára a bankcsoportnál dolgozók mintegy 10 százaléka kisebb-nagyobb rendszerességgel kerékpárral érkezik a munkahelyére.
A szociális problémák nem érdeklik a vállalatokat?
Míg a környezetvédelmi felelősségvállalást a vállalatok többsége már saját érdekének tekinti, a szociális felelősségvállalásról másképp gondolkodnak. A társadalom egyensúlyi állapotának felbomlásából fakadó feszültségeket a vállalatok nem tartják ugyanolyan kockázatosnak, mint az ökológiai egyensúlyvesztést. A vállalatok CSR-felelősei szerint az embereket csak az érdekli, hogy a mikrokörnyezetükben mi történik, csak ez vonzhat vásárlókat a céghez. A válaszadók többsége elelve a magyar társadalmat nem tartja szolidárisnak.
A G'Roby nemcsak házhozszállít, el is viszi a hulladékot
A hazai piacon elsőként szelektív hulladékelszállítás szolgáltatást indított az idén tíz éves G'ROBY Online Shop. A G'ROBY üzletlánc tagjaként működő, főleg élelmiszert és háztartási vegyi árut kínáló internetes cég a rendelés házhozszállításakor ingyenesen elhozza a vásárlók otthonából a szelektíven összegyűjtött hulladékot.
Környezetbarát csomagolóanyagokra vált a Unilever
Az Unilever a világ első multinacionális FMCG vállalata, amely elkötelezte magát, hogy papír és karton csomagolóanyagait fenntartható forrásból származó anyagokra cseréli meghatározott időn belül. Öt éven belül a papír és karton csomagolóanyagok háromnegyede fenntartható forrásból származó vagy újrahasznosított papírból készül majd, tíz év múlva pedig ez az arány már 100 százalékra nő.
Új tetőt kapnak a viharban sérült házak
Az elmúlt hetek viharos időjárása után Bánréve, Sajópüspöki, Hét és Sajónémeti közösen kért segítséget az országgyűléstől és az ország lakóitól, hogy a katasztrófa sújtotta házakra újra tető kerülhessen. A Meditterán Magyarország Kft. jótékonysági akciót hirdet a szóban forgó települések ingatlanjainak helyreállításra, amelyben eddig négy médiavállalat, a Ringier, a Rádió1, a TV2 és az mm&v médiaügynökség pro bono támogatását nyerte el.
20 milliós adomány a Samsungtól
A Samsung nagy értékű termék-adományának átadásával kezdődött meg az eddig beérkezett felajánlások kiosztása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. A Samsung Electronics Zrt. a társadalmi felelősségvállalás jegyében 20 millió forint értékben ajánlott fel támogatást az árvízkárosultak számára.
Árvíz: milliókat kap Bódvalenke
A CIB Alapítvány összesen 10 millió forintot ajánlott fel négy szervezeten keresztül az árvíz miatt bajba jutott családoknak. Az alapítvány 3-3-3 millió forint pénzadományt juttatott el a Magyar Vöröskeresztnek, a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak és a Baptista Szeretetszolgálatnak, valamint 1 millió forintot a Nagycsaládosok Országos Egyesületének.
Árvízhelyzet: 3000 megrongálódott lakóházat kell felújítani
A Wienerberger, Magyarország egyik legnagyobb építőanyag gyártója a Vöröskereszttel együttműködve átfogó koncepciót dolgozott ki, hogy segítse az árvíz által sújtott régiókban a megrongálódott épületek helyreállítását.
Ingyen segíthet 72 millió gyermeken!
Néhány nappal ezelőtt lépte át a 12 milliót a 1GOAL elnevezésű kampányban résztvevők száma. A figyelemfelhívó akció célja, hogy a futball világbajnoksághoz kapcsolódóan kiemelten támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek beiskoláztatásának ügyét.
Eltörölt havidíj az árvíz sújtotta településeken
A Magyar Telekom újabb intézkedéssel bővítette az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére létrehozott támogatási csomagját. Az egyhavi díj jóváírását az ügyfeleknek nem kell külön kérniük, az automatikusan megjelenik az érintettek következő számláján.
Hatmillióba "került" a Siemensnek a dolgozók jótékonykodása
A magyarországi Siemens csoport a vállalat korábban bejelentett 7 millió forintos egyösszegű céges adományát munkatársi gyűjtéssel több mint duplájára növelte, így összesen 15,6 millió forintot ad az árvízkárosultaknak.
Foci- és filmsztárokkal támogathatjuk az oktatást
Ingyenes SMS-kampányt indít az oktatásért július 1-jétől a Telenor. A vállalat ezzel a 100 országot érintő, 1GOAL elnevezésű kampányhoz csatlakozik. A július végéig tartó akcióval a vállalat olyan sportolók és hírességek "társa lett", mint Zinedine Zidane, Eusebio, Pelé, Alessandro Del Piero, Shakira és Kevin Spacey. Többek között ők a nagykövetei ennek, a világméretű kampánynak, amely azért indult, hogy a futball világbajnoksághoz kapcsolódóan kiemelten támogassa az oktatás ügyét.