Hogyan kommunikáljuk a CSR-t?

A vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának mikéntjéről beszélgettek a résztvevők a november 25-én tartott "Akarsz róla beszélni?" elnevezésű CSR konferencián. A BrandTrend által szervezett eseményen a tipikus hibákra is felhívták a figyelmet.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az esemény fő témája nem maga a CSR, mint fogalom, hanem a társadalmi felelősségvállalás kommunikációja volt. A meghívott előadók abban egyetértettek, hogy médiában való megjelenés egyfajta hitelesítése is a CSR programoknak, így feltétlenül szükséges azokat kommunikálni. „De beszéd helyett beszélgetés legyen ez a kommunikáció, mivel a kommunikáció az egyik legfontosabb tartalom" - vélte Radácsi László (SmartLab).

Azonban "hiába lövünk fel az űrbe CSR-nek látszó objektumokat, ha nincs meg a gravitáció - azaz az érintettek érdeklődése - felesleges az egész." Ennek kiküszöbölése érdekében pedig a párbeszéd kialakítása és az érintettek bevonása szükséges, hiszen így derül ki, mi az, amit a különböző érdekcsoportok elvárnak az adott cégtől. Nem hírgyárakra van tehát szükség, hanem olyan őszinte beszédre, ami valóban érdekli az embereket - foglalta össze mondanivalóját a szakember.

Ligeti György (humanrobot.biz) szerint a vállalatok kifelé történő CSR kommunikációjának legnagyobb hibája, hogy az üzenet sok esetben nem koherens a többi üzenettel, hiszen nem egy olyan céget ismerünk, mely felelősen működőnek definiálja magát, reklámjai viszont másfajta attitűdöt sugallnak.

Kiváló cégtől szeretünk vásárolni

„A CSR kommunikáció fontossága nem megkérdőjelezhető, ugyanis maga a CSR kommunikáció is CSR tett, hiszen példát mutat a világnak" - jelentette ki a konferencián Lakatos Zsófia, a Hill & Knowlton ügyvezetője. Arra azonban vigyázni kell, hogy a többi üzenetet ne helyettesítse az adott vállalat a CSR üzenetekkel. Azaz nem igazán célravezető, ha "a CSR kommunikáció, mint az asszony köténye, mindent eltakar" és semmi másról nem hall a fogyasztó, csak a cég jótetteiről.

Sas István (Kommunikációs Akadémia) elmondta, manapság már nem az a lényeg, hogy a termék kiváló legyen, hanem elsősorban az a fontos, hogy az azt előállító vállalat legyen kiváló. Ahhoz pedig, hogy ezzel a kiválósággal tisztában legyenek a vásárlók - az r-generáció, azaz a responsible (felelős) generáció - igenis kommunikálni kell, persze nem mindegy, hogy hogyan. A kommunikáció eszköze lehet, az ún. társadalmi célú reklám, melynek ma még nincs megfelelő jogi szabályozása, így számos paradoxonnal találkozhatunk a megjelenésekkel kapcsolatban.

Erre reagálva Szilvási-Stojnic Beatrix (NMHH, Tartalomfelügyeleti Főosztály) elmondta, hogy a napokban nyilvánosságra került új médiatörvény tervezetben (T/1747) már külön paragrafust szenteltek a társadalmi felelősség kommunikálásának, hogy elősegítsék a CSR kommunikáció megfelelő feltételrendszerének kialakítását.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo