Hogyan kommunikáljuk a CSR-t?

A vállalati társadalmi felelősségvállalás kommunikációjának mikéntjéről beszélgettek a résztvevők a november 25-én tartott "Akarsz róla beszélni?" elnevezésű CSR konferencián. A BrandTrend által szervezett eseményen a tipikus hibákra is felhívták a figyelmet.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az esemény fő témája nem maga a CSR, mint fogalom, hanem a társadalmi felelősségvállalás kommunikációja volt. A meghívott előadók abban egyetértettek, hogy médiában való megjelenés egyfajta hitelesítése is a CSR programoknak, így feltétlenül szükséges azokat kommunikálni. „De beszéd helyett beszélgetés legyen ez a kommunikáció, mivel a kommunikáció az egyik legfontosabb tartalom" - vélte Radácsi László (SmartLab).

Azonban "hiába lövünk fel az űrbe CSR-nek látszó objektumokat, ha nincs meg a gravitáció - azaz az érintettek érdeklődése - felesleges az egész." Ennek kiküszöbölése érdekében pedig a párbeszéd kialakítása és az érintettek bevonása szükséges, hiszen így derül ki, mi az, amit a különböző érdekcsoportok elvárnak az adott cégtől. Nem hírgyárakra van tehát szükség, hanem olyan őszinte beszédre, ami valóban érdekli az embereket - foglalta össze mondanivalóját a szakember.

Ligeti György (humanrobot.biz) szerint a vállalatok kifelé történő CSR kommunikációjának legnagyobb hibája, hogy az üzenet sok esetben nem koherens a többi üzenettel, hiszen nem egy olyan céget ismerünk, mely felelősen működőnek definiálja magát, reklámjai viszont másfajta attitűdöt sugallnak.

Kiváló cégtől szeretünk vásárolni

„A CSR kommunikáció fontossága nem megkérdőjelezhető, ugyanis maga a CSR kommunikáció is CSR tett, hiszen példát mutat a világnak" - jelentette ki a konferencián Lakatos Zsófia, a Hill & Knowlton ügyvezetője. Arra azonban vigyázni kell, hogy a többi üzenetet ne helyettesítse az adott vállalat a CSR üzenetekkel. Azaz nem igazán célravezető, ha "a CSR kommunikáció, mint az asszony köténye, mindent eltakar" és semmi másról nem hall a fogyasztó, csak a cég jótetteiről.

Sas István (Kommunikációs Akadémia) elmondta, manapság már nem az a lényeg, hogy a termék kiváló legyen, hanem elsősorban az a fontos, hogy az azt előállító vállalat legyen kiváló. Ahhoz pedig, hogy ezzel a kiválósággal tisztában legyenek a vásárlók - az r-generáció, azaz a responsible (felelős) generáció - igenis kommunikálni kell, persze nem mindegy, hogy hogyan. A kommunikáció eszköze lehet, az ún. társadalmi célú reklám, melynek ma még nincs megfelelő jogi szabályozása, így számos paradoxonnal találkozhatunk a megjelenésekkel kapcsolatban.

Erre reagálva Szilvási-Stojnic Beatrix (NMHH, Tartalomfelügyeleti Főosztály) elmondta, hogy a napokban nyilvánosságra került új médiatörvény tervezetben (T/1747) már külön paragrafust szenteltek a társadalmi felelősség kommunikálásának, hogy elősegítsék a CSR kommunikáció megfelelő feltételrendszerének kialakítását.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo