Konferencia cikkek
Az emberi hiba óriási kockázat a kiberbiztonságban
A kiberbiztonsági törvény hatályba lépése körüli teendőkről, kétségekről, hasznos tanácsokról rendezett szakmai konferenciát a lapunkat is megjelentető Klasszis Média.
Szakértő: a hazai vállalkozások kibervédelmi és digitális érettségi szintje még nem elég magas
A kiberbiztonsági törvény hatályba lépése körüli teendőkről, kétségekről, hasznos tanácsokról rendezett szakmai konferenciát a lapunkat is megjelentető Klasszis Média.
Vigyázat, a kiberbűnözők még trükkösebben kezdték el használni a zsarolóvírusokat
Már csak pár napja maradt belépni a nyilvántartásba azoknak a hazai vállalatoknak, amelyekre kiterjed a NIS2.
Keményen fog büntetni a NIS2 miatt a hatóság - mire vigyázzunk?
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága kiberbiztonsági igazgatója a hatóság határozott fellépésének okairól tartott előadást.
Meglepően gyorsan megtanulták a magyar fogyasztók a leckét
Kisebb kapacitású rugalmas atomerőművek révén lehetne a legkönnyebben megteremteni a biztonságos és versenyképes áron elérhető energiát Magyarországon.
Mi várható az elektromos autók piacán?
Erről is kérdeztük a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésén szakértő vendégeinket.
Neves szakértők részvételével tartanak nemzetközi művészeti konferenciát Budapesten
Október 7. és 10. között a Bálnában az Art Market Budapest vendégei különleges előadásokat és beszélgetéseket hallgathatnak meg, ha ellátogatnak az Inside Art nemzetközi művészeti konferenciára.
Online adatszolgáltatás a NAV-nak
Július 1-től mindenkinek kötelező
Élet a koronavírus után: mire készülhetnek most a magyar cégek?
Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológia Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Piac & Profit „Pénz a túléléshez” videókonferenciáján beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány után mire készülhetnek a magyar cégek.
A cégvezetők csak egymás válságkezelő gyakorlatából tanulhatnak
Rengeteg cégvezetői tapasztalat gyűlhetett össze a koronavírus-járvány kitörése óta. A cégek zöme valószínűleg túl van a krízis kezelésén és az újraindítás első lépésein. A cégmentő gazdasági program testreszabott konstrukcióit is már igénybe vehették a gyorsabbak. A Cégvezetők Csúcstalálkozója idén, június 25-én mi másról szólna, mint az üzleti élet újraindításáról. Ekkora világválságot az aktív üzletemberek közül még senki sem élt meg. Csak egymás példájából gondolataiból, gyakorlatából tanulhatnak, okulhatnak a hazai cégvezetők.
Gyorsan döntsön a pénzügyi segítségek igénybevételéről - Cége életben maradása a tét
Szinte naponta jelentenek be újabb hitelprogramokat, visszatérítendő és nem visszatérítendő elemekkel kombináltat. A maradék EU-pályázati pénzeket is gyorsan átalakították, a feltételeket megkönnyítették. Érdemes minden nagyságrendű cégnek nyomon követnie és gyorsan reagálnia minden lehetőségre. A gyors döntésképesség ugyanis most életmentő lehet. A Piac & Profit „Pénz a túléléshez” című, június 11-én megtekinthető élő videókonferenciájának előadói segítenek eligazodni és az optimális döntést meghozni minden nagyságrendű és tevékenységű kkv-nak. A konferencia teljes körű áttekintést ad a már és a jövőben igénybe vehető segítségekről.
Újrakezdéskor itt az alkalom: váltsunk válságállóbb üzleti modellre!
Az elmúlt hónapokban keserves tanulságokkal megéltük, hogyan küldte padlóra egyetlen vírus a világ gazdaságát. Vajon akkor mi fog történni a klímaváltozás visszafordíthatatlanná válása után? Talán ezek után már jobban megértjük, hogy az újrakezdés nagyon jó alkalom energiafogyasztásunk teljes átgondolására és új alapokra helyezésére, a hulladéktermelés azonnali abbahagyásával járó termelési rendszerek, életmód, a fogyasztási szokások megváltoztatására. „Az újrakezdés új üzleti modellje – Energiapazarlás és szeméttermelés nélkül” címet viselő, június 4.-én és még utána 6 napig megtekinthető Piac & Profit videókonferencia előadói be is bizonyítják, hogy az e gondolkodásmód mentén átalakított üzleti gyakorlat minden cégnél profitnövekedést is okoz.
Stabilabb, biztonságosabb céggel nagyobb az esély a túlélésre, talpra állásra
Vállalkozásból vállalattá, amatőrből profi céggé kell válni, hogy válságbiztosabb alapokon érjen bennünket bármilyen nagyságrendű világgazdasági krízis. Mert nagyon úgy tűnik, be kell rendezkednünk a gyakori krízisekre, gazdasági válságokra. A válsághelyzet kezelésének, az átvészelésnek és az újraindulásnak is jóval nagyobb az esélye a szilárd alapokra épített cég esetében. Hogyan kezdjünk hozzá, mit tegyünk már most meg, amikor végre újra indíthatjuk a céget? Erről szól a Vállalkozásból vállalattá című Piac & Profit – BKIK élő videókonferencia (május 21.), ahol az előadók kis- közepes és nagyvállalatoknak egyaránt szóló hasznos tanácsai nem kötődnek a cégmérethez. A profi céggé válás, vállalkozásból vállalattá alakulás ugyanis nem nagyságrendi, hanem minőségi kérdés.
Járványmarketing. Dúl az ingyenes tudásátadás. Hogyan lesz ebből bevétel?
Nagy fordulatot vett a marketing iránya az elmúlt hónapokban. Járványmarketinggé változott át. A szolidaritás, a tudás ingyenes megosztása, a segítés uralkodik a tartalmakon. De ebből nem lehet bevételt szerezni. Hogyan lehet most, a soha nem tapasztalt összeomlás alatt eladható értékeket varázsolni a szolidaritásra építő marketingüzenetekből? Ez az alapvető témája a Piac & Profit – BKIK Cégmarketing 2020 című, május 14-én megrendezendő élő videókonferenciájának.
Újabb részletek derültek ki a gazdaságvédelmi akciótervről
A Piac&Profit Konferencia szervezésében megvalósult Cégmentő videókonferencián György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a gazdasági akcióterv eddig ismert elemein kívül új részletekről is beszélt.
A héten még early bird kedvezménnyel vehet jegyet a MédiapiacON konferenciára!
A Médiapiac június 5-6-i konferenciáján a legfontosabb szakmai területekről, a legizgalmasabb kérdésekre keressük a válaszokat. Ezúttal azt is megtudhatja, kik lesznek az előadóink, és milyen exkluzív előadással készülnek!
Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget!
A hitelesség és az érzelmekre hatás ma a nyerő. Ezt bizonyítják be a marketingszakmai legjobbjai a Piac & Profit idei Cégmarketing konferenciáján, ahol a saját, személyes sztori népszerűsége, annak forintra váltása áll a fókuszban. Megtanulhatjuk azt is, hogyan kell Love Brandet építeni B2B-ben.
Gyűlnek a kihívások a marketingszakma előtt
Összegyűltek a marketingszakma „nagyágyúi”, hogy közösen gyűjtsék össze a szakma aktuális és jövőbeni kihívásait. A Marketing Summit Hungary szervezői azonban továbbra is gyűjtik a kihívásokat, melyeket összegezve Marketing Challenge List 2019 néven fognak nyilvánosságra hozni. A lista a konferencia programalkotási folyamatának alapját képezi.
Mit kezdhetünk a régi ipari rozsdaterületekkel?
A rozsdaterületek újrahasznosításáról, rehabilitációjáról szervez konferenciát a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége „Kármentesítés és barnamezős beruházások” címmel május 14-15-én Budapesten.
Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában
A gépi intelligencia a hatékonyságnövelés talán utolsó forrása. Az okos eszközök, szenzorok közötti kommunikációt, a mesterséges intelligencia-szoftverek használatát a kisebb cégek számára is elérhetővé fogják tenni azok a IoT-hálózatokat, amik most indulnak el az 5G-technológiával. A szenzorok és e rendszerek ára évről évre zuhanni fog, vagyis előnyeit a kkv-szektor is learathatja. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit ADAT – Az új kincs című konferenciáján.
A Nők és a Mentoring - HR Konferencia május 8-án a La Vida Duna Rendezvényházban
A nők nagy utat tettek meg az elmúlt néhány évtizedben munkakörülményeik javítása terén - és még mindig nagy út áll előttük. A HR Portal és a BaBér által közösen szervezett A Nők és a Mentoring konferencia a nők munkahelyi mentorálásának témakörét járja körbe május 8-án délelőtt a La Vida DUNA Rendezvényházban.
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak
Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Értékesítési trendek 2019-ben
Élményt adj el az embereknek, ne portékát! 2019-ben az élményokozás a nyerő értékesítési irány. Ez már szinte közhelyszerűen hangzik a marketingesek, az értékesítők szájából. De a mindennapokban nem könnyű eszerint változtatni a kommunikációt, hozzászokni ahhoz, hogy manapság már csak az érzelmekre hatással tudunk eladni bármit. Nem a márkanévvel, nem a termék minőségével, nem a finomsággal, szépséggel. Az értékesítési szakmában dolgozóknak tehát a vonzó termékhez magával ragadó egyéniséget kell mutatniuk, el kell tudni kápráztatni az ügyfelet. S akkor bármit elfogadnak tőlük a vevők.
OfficeUP irodatrend konferencia by Az Év Irodája
Melyek a legújabb irodatrendek? Hogyan járulhat hozzá az irodai környezet a munkáltatók márkájához? Hogyan használható fel a munkakörnyezet a munkaerő toborzásra és megtartásra? Milyen igényei vannak az új generációknak? Ezekre a kérdésekre keresik a szervezők a választ Az Év Irodája verseny első irodatrend konferenciáján, az OfficeUP-on, ahol workshopokkal, szakmai előadásokkal, dizájn kiállításokkal mutatják be, milyen irodában fogunk dolgozni a jövőben. Az OfficeUP rendezvény csúcspontja Az Év Irodája Díjátadó lesz, ahol a verseny bérlői díjait osztják ki 2019. február 20-án az Akvárium Klubban.
Már a pénz keresi a kkv-kat
Már a pénz keresi a kkv-kat és nem fordítva, mint régen. Fejlesztési források akár hitel, akár tőkebefektetés formájában, akár pályázatok útján bőségesen rendelkezésre állnak. A fejlett digitális technológiákba befektetés hihetetlenül gyors megtérülésére már nem kell felhívni a hazai vállalakozások figyelmét. Tudják, hogy a rendkívül gyorsan fejlődő üzleti technológiák követése egyben a versenyben maradás feltétele is. De egyetlen jó válasz a súlyos munkaerőhiány megoldására is.
Magyar Fenntarthatósági Csúcs – 2018-ban is
A Piac & Profit november 21-én ismét megrendezi a Magyar Fenntarthatósági Csúcsot, a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozóját. A kilencedik Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia fókuszában idén a technológiák, a digitalizáció által átalakult világunk és a fenntartható fejlődés viszonya áll.
Munkaerő? Honnan vegyünk, ha nincs?
A magyar munkáltatók átlagosan 23 százalékkal emelnék a munkavállalóik létszámát, ha lenne munkaerő. Mondjunk le a növekedésről? Emeljük a csillagokba a béreket, ezzel fejezzük le a cégünket? Honnan vegyünk munkaerőt, ha nincs? A piacon azonban már mások számára is hasznosítható, sikeres gyakorlatok születtek.
Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég
Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
Generációk találkozása a Zukunft Personal Hungary-n
Két nap, 6 színpad, 130+ program, Employer Branding Stage, digitalizáció, GDPR, Generációk talákozása, mesterséges intelligencia, Touch&Play, Best Practice előadások, interaktív bemutatók, a HR képzés jövője, Failure Night, Corporate Health, a Cafeteria változásai, Tréning & Coaching, és még sok más...
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Putyinról, a populizmusról és a kvantumszámításról is szó lesz a Bilderberg-konferencián
Ma tartja éves gyűlését a cégvezetőket, nagybefektetőket és politikusokat is tömörítő Bilderberg-csoport. A zárt ajtók mögött zajló ülésen olyan témákat beszélnek meg, mint Oroszország helyzete, a szabadkereskedelem korlátozása és az álhírek jelentette fenyegetés.
A szakma nagyágyúi a budapesti befektetési konferencián
A HVCA Éves Befektetési Konferenciája az üzleti élet és a jogi szakma kiemelt kapcsolatépítő fóruma, ahol a résztvevők megvitatják a kockázati- és magántőke, illetve a vállalatfinanszírozási szektor helyzetét Közép-, Kelet-, illetve Délkelet-Európában. A nyitóelőadást Christian Majgaard, a márkaépítés és innováció nemzetközileg elismert szakértője, a LEGO korábbi globális márkaépítési és üzletfejlesztési vezetője tartja.
Élménnyel építenek üzleti sikert
Aki járt már a Piac & Profit 21. századi ügyfélélménnyel foglalkozó konferenciáin, tudja, hogyan rázza fel közönségét a Duelbox élmény alapú kommunikációs platform. Nem kell hozzá más, csak internet és okostelefon, és a rendezvény hallgatói azonnal aktív résztvevőkké válhatnak: kérdezhetnek, szavazhatnak, vagy akár egy élő közös játékba is bekapcsolódhatnak. Az önerőből itthon már sikeres magyar startup a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő 200 millió forintos befektetésével nemzetközi terjeszkedésbe kezdhet. Az első Duelbox alapú marketingkampány döntős lett a PR-szakma Oscar-díjának tartott versenyen.
GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések
Az EU-s adatvédelmi törvény, a GDPR elveit, előírásait és a praktikus teendőket ismertette 16 szakember a Piac & Profit által rendezett GDPR - Finisben című konferencián. A legfőbb gondolatokat idézzük fel összefoglalónk 1. részében.
Konferenciák: kinek és miért érdemes?
Egymást érik a konferenciák, a legkülönbözőbb témakörökben. Vajon kinek és miért érdemes elmennie egy ilyen eseményre? Szántó Péter a SpringTab alapítója válaszol ezekre a kérdésekre.
Nem veszi át a gyerek a céget: keressünk menedzsert?
A rendszerváltás után vállalkozásokat alapító generáció tagjai most abban a dilemmában vannak, hogy eldöntsék, a gyerekeik megfelelőek-e a cég vezetésére, vagy hozzanak a családon kívülről profi menedzsert. Nem egyszerű a döntés. Mert a cég is olyan, mint egy saját gyerek. A Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján megoldásokat vázoltak fel az előadók.
Előre látnia kell a vevőnek, miért jó, ha megveszi termékünk
Ha fejben birtokoltatjuk a vevővel azt a terméket, amit akarjuk, hogy megvegyen, ekkor a legnagyobb az esélye, hogy az ajánlattételből vásárlás és tranzakció lesz. A Piac & Profit Értékesítés 2018 című konferenciáján a szakma neves személyiségei adtak elő.
Biztos, hogy a gyerek a legjobb a családi cég élére?
Lehet családi a cég, de nem biztos, hogy a gyerek vagy az unoka a legmegfelelőbb személy a vezetésére. Az utód kijelölésének nehézségeiről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján.
A kiégés ragályos
Munkaerőhiányos országban élünk. Meg kell becsülnünk a munkavállalóinkat, és jó érzékkel kell összeválogatni őket. Mit tehet a vezető, hogy az alkalmazottak jó hangulatban, hatékonyan működjenek? Hogyan motiváljuk a munkatársakat, amikor kiégnek? Erről is beszéltek neves előadók a Piac & Profit A nyerő csapat című konferenciáján.
Hatalmas siker volt a Personal Hungary
2187 látogató, 78 kiállító, 129 szakmai program – ez az idei Personal Hungary HR-szakmai kiállítás gyors mérlege. A gyors visszajelzések, a két nap alatt elhangzott rövid értékelések arra engednek következtetni, hogy sikerült a 2016-os évet is felülmúlni.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Az átgondolatlan növekedésből lesz a vak rohanás
Sok vállalkozó nem mer növekedni és egymilliárd forintos évi árbevétel elérésekor inkább létrehoz egy másik céget, hogy elossza az üzletét és bevételét, mert különben megzavarna egy nagyobb versenytársat, derült ki a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Ha egy cég szexi, akkor vonzza a munkaerőt
Sorra születnek felmérések, melyek azt mutatják, hogy a cégvezetők nehezen találnak kompetens munkaerőt, mert nagy számban távoztak külföldre az értékes, tehetséges munkavállalók. Hogyan lehet ilyen helyzetben fejleszteni egy céget? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
Organikusan vagy akvizícióval növekedjünk?
A kkv-k adják Magyarország GDP-jének 70-75 százalékát, és a hazai munkaerő közel felét alkalmazzák. Sokuknak nincsenek világos fogalmaik arról, hogyan szeretnének vagy tudnának növekedni. A Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferencián ehhez kínáltak fogódzókat és szempontokat a szakemberek.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.