Konferencia cikkek
Cégutódlás: bevegyük a gyereket a vállalkozásba?
Nyugdíjba vonulnának a rendszerváltás után vállalkozásba kezdő cégvezetők. Szakértők azt mondják, hogy az alapító inkább ne vegye be a gyerekét a cégbe, bízza profi mendedzserre a vezetést. A többség mégis hajlik a nepotista megoldásra. Erről is szó esett a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
Legtitkosabb vágyainkat is megtudja a chatbot
A social media térhódításával egyetlen kattintással nyomot hagyunk, azonnal beazonosíthatók vagyunk és a gép lassan előbb tudja, mire vágyunk, mint mi magunk. A Piac és Profit szakmai konferenciáján a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője részletesen bemutatta, mit tud és mire használható a Messenger és a chatbot a céges világban. Bártfai Balázs arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek immár önálló üzleti felületként alkalmasak az ügyfélélmény emelésére.
Másképp Gondolkodók az ötödik HR Pikniken
Miért fontos, hogy egy vezető képes legyen szándékosan megzavarni magát? Miért fontos, hogy megbukjon? Miért fontos, hogy vágyjon a tanulásra? Erről beszéltünk az esemény szervezőjével, Kiss Péterrel, a RESTART Coaching alapítójával, aki immár ötödik alkalommal szervezi meg a HR PIKNIKET a MÜPÁ-ban szeptember 21-én.
Felgyorsítaná a tiszta energiát érintő európai fejlesztéseket az InnoEnergy
Ötödik alkalommal rendezik meg 2017. október 25. és 26. között Amszterdamban a fenntartható energia jövőjével, fejlesztési lehetőségeivel foglalkozó Business Booster (TBB) konferenciát. Az InnoEnergy által pártfogolt esemény az egyetlen, amely asztalhoz ülteti a szektor összes érdekeltjét, szereplőjét, hogy megteremtsék a feltételeket a zöld energetika térhódításához Európa-szerte. Az idei találkozó középpontjában a tiszta energiára való átállás felgyorsítása szerepel.
Befektetés a brandépítés, nem költség
Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.
Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Megélhetésünk kulcsa és záloga lesz a sharing economy
A megosztásos gazdaságba való átmenet kulturális, gondolkodás- és viselkedésbéli követelményeit és akadályait foglalta össze Dinya László, a Szegedi Egyetem tanára a Piac & Profit Sharing Economy című konferenciáján. Ha az automatizáció kiváltja a lakosság nagy részének a munkáját, s a garantált alapjövedelem csak a minimális megélhetésüket fedezi, akkor autójuk, lakásuk, gépeik, szaktudásuk stb. bérbe adásával tehetnek szert az emberek pluszjövedelemre a megosztásos gazdaságban.
Automatizáció és a robotizáció volt a téma a Nagyvállalatok Logisztika Vezetőinek Konferenciáján
A tizenegyedik alkalommal sorra kerülő Nagyvállalatok Logisztika Vezetőinek Konferenciája 2017. június 1-2-án Balatonfüreden került megrendezésre.
Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést
Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.
Ezért nem hallott arról, hogy túl vagyunk az idei davosi fórumon
Idén mintha kevesebbet szerepelt volna a szalagcímekben a davosi Világgazdasági Fórum. Vagy túl sokan vetették vigyázó szemüket Washingtonra, ahol Trump éppen a fórum utolsó napján átvette a hatalmat? Netán eljárt az idő felette? Mindhárom igaz. Sajnos az utóbbit is egyre többen vallják. A populizmus térnyerése a világpolitikában erős pofon a davosi elitnek.
Nem mind innováció, ami annak látszik
A magyar cégek innoválnának, de hajlamosak rá, hogy a legalapvetőbb praktikus és tulajdonjogi kérdéseket sem tisztázzák. A Piac & Profit K+F + Innovációs konferenciáján praktikus tanácsokkal szolgáltak az előadók.
Google-vezér: keményebb kérdéseket kell feltennünk
A Google anyavállalatát vezető Eric Schmidt az amszterdami Startup Fest Europe-on arról beszélt, hogy egy évtized múlva lesz igazán okos a mesterséges intelligencia. Hogy a mindannyian Google (felhő)világában élünk, és hogy Európában az állami szabályozások és egy sor más ok miatt nehezebb vállalkozónak lenni, mint Amerikában.
Telt házzal debütált a Hungrana Gazdakonferenciája
Rendkívüli érdeklődés kísérte a Hungrana Kft. első Gazdakonferenciáját. A fejér megyei rendezvényre meghívott több száz beszállító megismerkedhetett a cég megújult partnerstratégiájával, és első kézből szerezhetett információt az agráriumot érintő kormányzati tervekről, támogatásokról is.
Van helyünk Kínában
Kína óriási piac, csak a fővárosban, Pekingben és a környékén tízszer annyian laknak, mint Magyarországon. Ugyanakkor mégis van a távol-keleti országban keresnivalója a magyar kkv-knak – hangsúlyozták a IV. Kínai−Magyar Üzleti Fórum előadói.
Külpiaci megjelenésre lehet pályázni
Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.
Annyit fejlődünk a következő 20 évben, mint az elmúlt 300 alatt
A beültethető chipek, implantátumok és egyéb informatikai eszközök veszélyeire figyelmeztetett Gerd Leonhard futurológus a 4. ipari forradalom lehetőségeit elemezve. Szerinte ép emberi test nélkül a technológiai forradalom nem ér semmit.
Jön az első magyar Ecommerce Expo
A hazai e-kereskedelmi forgalom 2014-ben elérte a 273 milliárd forintot (26%-os növekedés), míg ez a szám a 2015-ös évet vizsgálva már a 340 milliárd forintot is megközelítheti a szakértők szerint. Az elmúlt 5 évben gyakorlatilag megduplázódott, míg 10 éves távlatot nézve megtízszereződött a szektor árbevétele. Ezt a dinamikusan növekvő területet mutatja be a 2016. március 24-én, Budapesten megrendezésre kerülő Ecommerce Expo
PREGA – Ahol a csúcstechnológia és a jövő mezőgazdasága találkozik
A vetéstől az aratásig, a palántától a betakarításig, a metszéstől a borig, a borjútól a tejelésig, minden műveletben jelen van a precízebb munkavégzés igénye és az erőforrások optimalizált kihasználása. Lépjen be velünk az agrár-csúcstechnológia világába!
Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók
2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.
Lássuk a jövő év marketing trendjeit!
2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban.
A piramis alja, avagy a kettészakadt világ – XX. KÖVET Konferencia
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért XX., jubileumi konferenciáját szervezi „A piramis alja, avagy a kettészakadt világ” címmel. A konferencia időpontja: 2015. december 9., helyszíne a Magnet Magyar Közösségi Ház. A szakmai találkozó díszvendége: Dr. Georg Winter, a KÖVET mentora, a környezettudatos vállalatirányítás úttörője. A konferenciára december 4-éig lehet jelentkezni. Civil szervezetek, egyetemi hallgatók és oktatók részére becsületkasszás részvétel is biztosított.
Milyen konferenciára éri meg elmenni?
Konferencia, szeminárium, üzleti reggeli, tréning, és még hosszasan sorolhatnánk a tudásbővítés szervezett lehetőségeit. A kínálattal nincs is baj, a témák és események száma végtelen. És itt a bökkenő, hogyan is válasszuk ki a számunkra legjobbat?
Tartozz azok közé, akik alakítani fogják a marketing trendeket!
Az Országos Marketing Konferencia a szakma konferenciája, amelyet a Magyar Marketing Szövetség az idén november 12-én a 26. alkalommal rendez meg, „Marketing Hősök Kora –Tartozz azok közé, akik alakítani fogják a marketing trendeket!” címmel.
Green Economic Forum 2015
Az EuCham - European Chamber 2015 május 11-én, hétfőn rendezi meg a Green Economic Fórumot Budapesten, Magyarországon. Az rendezvény a globális gazdasági modell linárisról, körkörössé való átalakulásának kérdésével foglalkozik.
A mi hr sztorink – 25 év mögöttünk, 25 év előttünk
Idén negyedszázados évfordulóját ünnepli az Országos Humánmenedzsment Egyesület és ugyanezen évben kerül sor a 25. országos HR konferencia megrendezésére. Változatos és magas szintű szakmai programot, hagyományos közösség ápolást, tudatos kapcsolatépítést, és egy feledhetetlen konferenciát ígérünk meglepetésekkel.
Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?
Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.
Főenergetikusi találkozó atomenergia nélkül
A 2015. február 25-27. között Visegrádon tartott XXII. Nemzetközi Energia és Innovációs Fórum a résztvevőktől érkező visszajelzések alapján elérte célját, nevezetesen azt, hogy olyan fórumot biztosítson a hatóság, a szakma, az önkormányzatok és nem utolsósorban a diákság részére, ahol az energiáról és az innovációról portfólióban beszélünk és konstruktívan gondolkozunk együtt.
Bármilyen cégnek megérheti egy jó buli
A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz.
Adóváltozásoktól az új cégvezetési trendekig
Januárban folytatódik a KKV-AKADÉMIA konferenciasorozat 7 új, a kis- és középvállalati döntéshozókat érintő témával. A témák azonnal használható, gyakorlati tudást adnak a kkv-vezetőknek mindennapi üzletvitelükhöz. Az előadók maguk is gyakorló vállalkozók, az adott témák legjobb, legtapasztaltabb szakemberei, akik a legújabb trendekről, jogszabályokról adták át legfrissebb tudásukat.
Erős lehet az év vége a rendezvénypiacon
Az év vége hagyományosan erős a rendezvények tekintetében, a konferenciák mellett a vállalati „bulik” is a keresletet erősítik. A piacon az egyedi megoldásokkal tudnak kitűnni a rendezvényszervező cégek.
Út a tudatosságtól a cselekvésig
Számos világhírű gondolkodó részvételével szervez kétnapos konferenciát az etikus gondolkodásmód terjesztése és a jobb világ megteremtése mellet elkötelezett Budapest Klub, alapításának 21. évfordulója alkalmából.
Sikeresen zárult az első nap a SUSCO Budapest konferencián
Sikeresen zárult az első nap az Antall József Tudásközpont szervezésében megvalósuló SUSCO Budapest 2014 nemzetközi fenntartható fejlődés konferencián és a hozzá kapcsolódó SUSCO Expón.
Nemzetközi konferencia a fenntartható fejlődésről
2014. október 2–3-án Budapesten új távlatok nyílnak a fenntartható fejlődésben, hiszen az Antall József Tudásközpont által életre hívott SUSCO Budapest 2014 nemzetközi konferencián elsők között lesz alkalmuk a szakembereknek, hogy megvitassák az ENSZ által néhány nappal korábban kiadott határozatot a 2015-től életbe lépő Fenntartható Fejlődési Célokról.
„A legfőbb gazdasági cél az emberek boldogsága”
Március 28-án a Boldogság Közgazdaságtana címmel rendeznek konferenciát. Olyan kérdésekre keresnek választ, mint hogy lehet-e, és ha igen, miként a végső célja a gazdasági életnek az emberi boldogság. Ennek kapcsán a konferencia egyik szervezőjével, Baritz Laura nővérrel beszélgettünk.
Van elég energia mindenkinek
A világ - és benne Magyarország - egyre nagyobb százalékban igyekszik megújuló energiaforrásokra támaszkodva kielégíteni igényeit. A Budapest Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett " Zöld Energia 7. Országos konferencia a megújuló energiákról" kifejezetten a hazai piaci lehetőségeket, támogatási és finanszírozási formákat igyekszik áttekinteni.
Műhelybeszélgetés az interim trendekről
Az interim menedzsment szakma 2013. évéről illetve a várható 2014-es trendekről rendezett műhelybeszélgetést az Interim.hu
Fesztiváloznak a marketingesek
Hagyományteremtő szándékkal idén először rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált, amelynek célja, hogy a várható marketingtrendek bemutatásával a marketing- és kommunikációs szakemberek megnyissák az üzleti évet.
Három személyesmárka-építő tipp rendezvényekre
Nyakig vagyunk a konferenciaszezonban. Nehéz eldönteni, hogy kivel ismerkedjünk meg, hogyan mutatkozzunk be egy élő rendezvényen? Nem egyszerű „melegen tartani” az újonnan megszerzett értékes kapcsolatokat? Ezekhez nyújt segítséget a Piac&Profit szakértője!
Tényleg kellene egy nagy konferenciaközpont
A konferenciaturizmus továbbra is fontos szegmense a magyarországi beutazó turizmusnak, amíg azonban nem épül meg egy nemzetközi színvonalú, nagy kapacitású konferenciaközpont, Magyarország továbbra is csak a 300-400 fős eseményekért versenyezhet érdemben.
Hogyan kapcsolódhatunk be nemzetközi projektekbe? Itt megtudhatja!
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) kelet-európai fókuszú konferenciát rendez a Világbank és az EU Bizottság képviselőinek részvételével, melyen a hazai és külföldi cégek első kézből kapnak tájékoztatást a nemzetközi gazdaságfejlesztési projektekbe való bekapcsolódási lehetőségekről és az alternatív exportfinanszírozási metódusokról.
Elhozzuk Önnek a Kelet lehetőségeit
2013. szeptember 12-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara ASEAN Üzleti Fórumot és üzletember találkozót szervez a kamara székházában. A fórum szervesen illeszkedik a BKIK, a Külügyminisztérium és a Külügyi Intézet által szervezett tavaly október 11-ei ASEAN Awareness Forum sorába.
Fúzió, csőd, szétválás. Miért és mikor érdemes?
Miért, mikor érdemes használnunk a fúzió, a szétválás, megszűnés, csőd stb. intézményét. Adó- és jogi szempontú megközelítés a KKV-AKADÉMIÁN!
Ezen múlik egy prezentáció sikere
Ha valaki hangyabetűkkel teleírt diákról olvassa fel nekünk háttal állva, suttogva a mondandóját, miközben egy tollat pattintgat, magunk sem akarnánk tőle mást, csak hogy minél előbb tűnjön el. Van néhány jó tanácsunk, hogy eredményes és követhető legyen az előadásunk!
Rendezzen BM-eseményt 300 millióért!
A Belügyminisztérium (BM) legfeljebb nettó 311 millió forint keretösszeggel nyílt közbeszerzést írt ki szállodai rendezvényszervezésre és cateringszolgáltatásra – a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A jó helyszín már fél siker egy rendezvényen
A jó helyszínválasztás jelentősen meghatározza a rendezvény sikerét. Vagy gratulálnak nekünk, elismerve, hogy mindenre gondoltunk, vagy hosszan emlegetnek majd a hibákért, ahogyan alapvető szempontokat figyelmen kívül hagyva, kicsúszott a szervezés a kezünk közül.
Felállhat egy teljes ágazat a padlóról?
A marketinges- és reklámügynökségi piac talán legnagyobb veszteségeket elkönyvelő szegmense a rendezvényszervezés lett. A piacuk szinte egyharmadára zsugorodott a szakértők szerint. Amikor a cégek a költségvetéseik megnyirbálásában gondolkodnak, az elsők között teszik félre a nagyobb kiadásokkal járó rendezvényeket, hiszen ezek többségének csak nehezen mérhető a közvetlen hatása a cég profitjára.
A sok eszkimó mellett kihalnak a fókák a rendezvénypiacon
Az elmúlt évben csökkent a nemzetközi konferenciák és az egyéb rendezvények száma Magyarországon. Igaz, a résztvevők száma némileg emelkedett - derül ki a Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI) adataiból. A MALÉV csődje bizony igen rossza hatással volt a piacra, szakma pedig még mindig egy megfelelő méretű konferenciaközpontot hiányol.