Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy korábbi cikkünkben már megállapítottuk, hogy van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon, aminek a statisztikák szerint szinte senki nem olvassa át a felhasználói szabályzatát. Pedig évente egyszer érdemes lenne, hogy lássuk, mit is tartalmaz és mit változtattak rajta, véli Klausz Melinda. Ez főleg a játékok, hirdetések, akciók elhelyezésénél fontos, hiszen könnyen kaphatjuk magunkat azon, hogy a Facebook kizárt bennünket.

A másik fontos hiba a szakértő szerint, hogy a cégek jó része azt gondolja, mindenki megveszi vagy meg akarja venni a termékét. Tévedés. A célcsoport az, amelyik megveszi, ezt pedig meg kell keresni. De választ kell találni arra is, hogy miért akarják megvenni a terméket, hangzott el a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Felső határ

Klausz szerint a közösségi médiás promócióra "sajnos büdzsét kell áldozni, egy bizonyos után azonban felesleges emelni a hirdetésekre való költést, mert nem lesz nagyobb tőle az elérés."

Inkább kívül, mint belül

Korábban sokan használták az Fb-jegyzetet, mint formátumot, hogy hosszabb bejegyzéseket posztoljanak, de Klausz úgy látja, hogy az ilyen terjedelmesebb tartalmakhoz hasznosabb a külső felület, például egy blog. Ezt kell belinkelni a Facebookon, és átirányítani rá a felhasználókat.

Mellőzzük a nyereményjátékokat!

Azok az akciók, amikor egy cég felajánlja a Facebook-felületén a lájkolóknak, hogy osszák meg a tartalmát, és akkor nyerhetnek a termékükből, elvileg nem megengedettek. Sok vállalkozás került csávába emiatt, mert az Fb felfüggesztette az oldalát.

Negatív kommentek

"Nem kell megijedni attól, hogy negatív kommentek futnak be, ezt erőszakmentes kommunikációval kell lekezelni", tanácsolta a közösségimédia-marketing szakértője. Tehát semmiképpen sem reagáljanak ezekre ingerülten a brandek.

Értékesíteni szórakoztatóan

Lejárt az a kor, amikor mindent hiperkomolyan kell eladni. Lehet szórakoztatóan is. Ezt hívja Klausz a "Kasza Tibi-féle modellnek." Hogyan jelenhet meg ez egy cég Fb-s kommunikációjában?

A valóságshowk sztárjai és a vloggerek szinten folyamatosan közlik megnyilvánulásaikat, életük ilyen-olyan pillanatait, egy ilyen médiakörnyezetben a cégek kulisszák mögé betekintő posztjai is értelemszerűen felértékelődnek. Lehet például a céges bögrét kitenni az első hóesésbe, és egyéb tündibündiskedő megmozdulásokat elkövetni.

Az elsők között

A lényeg, hogy az elsők között legyünk. Ha lecsúszunk a pillanatról, inkább tegyük el a fotót a következő télre, vagy márciusra, amikor beesik egy váratlan hóvihar. Ha valaki a tizen-huszadik a céges cucc hóesésbe helyezésénél, az nem cool.

Műsoridő

Arra is érdemes ügyelni, hogy mikor sütjük el a posztjainkat. Úgyszólván két főműsoridő van a neten, az egyik nyilvánvalóan az este, amikor az emberek hazamennek -vagy a kocsiban ülve, a közlekedési dugóban araszolnak -, és lógnak a neten. Ám ilyenkor nagyobb a konkurencia, sokan ekkorra időzítik a tartalmaikat.

Ezért nem árt igénybe venni a reggeli sávot is, hiszen a metrón, a buszon, vagy - újfent - a dugóban sokan olvasnak reggel is. Ekkor azonban könnyebben emészthető tartalmakat kell felrakni a netre, "nem az elmélyülős" anyagokat.

Képgaléria

A mobiltelefon kamerájával készített, alacsony felbontású fotók ideig-óráig elegendők, de hosszú távon muszáj pénzt költeni arra, hogy egy hivatásos fotós profi képeket készítsen a termékről. "Minőségi képállomány nélkül nem lehet eladni a terméket", figyelmeztetett Klausz Melinda.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo