Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!

Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.

Egy korábbi cikkünkben már megállapítottuk, hogy van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon, aminek a statisztikák szerint szinte senki nem olvassa át a felhasználói szabályzatát. Pedig évente egyszer érdemes lenne, hogy lássuk, mit is tartalmaz és mit változtattak rajta, véli Klausz Melinda. Ez főleg a játékok, hirdetések, akciók elhelyezésénél fontos, hiszen könnyen kaphatjuk magunkat azon, hogy a Facebook kizárt bennünket.

A másik fontos hiba a szakértő szerint, hogy a cégek jó része azt gondolja, mindenki megveszi vagy meg akarja venni a termékét. Tévedés. A célcsoport az, amelyik megveszi, ezt pedig meg kell keresni. De választ kell találni arra is, hogy miért akarják megvenni a terméket, hangzott el a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 című konferenciáján.

Felső határ

Klausz szerint a közösségi médiás promócióra "sajnos büdzsét kell áldozni, egy bizonyos után azonban felesleges emelni a hirdetésekre való költést, mert nem lesz nagyobb tőle az elérés."

Inkább kívül, mint belül

Korábban sokan használták az Fb-jegyzetet, mint formátumot, hogy hosszabb bejegyzéseket posztoljanak, de Klausz úgy látja, hogy az ilyen terjedelmesebb tartalmakhoz hasznosabb a külső felület, például egy blog. Ezt kell belinkelni a Facebookon, és átirányítani rá a felhasználókat.

Mellőzzük a nyereményjátékokat!

Azok az akciók, amikor egy cég felajánlja a Facebook-felületén a lájkolóknak, hogy osszák meg a tartalmát, és akkor nyerhetnek a termékükből, elvileg nem megengedettek. Sok vállalkozás került csávába emiatt, mert az Fb felfüggesztette az oldalát.

Negatív kommentek

"Nem kell megijedni attól, hogy negatív kommentek futnak be, ezt erőszakmentes kommunikációval kell lekezelni", tanácsolta a közösségimédia-marketing szakértője. Tehát semmiképpen sem reagáljanak ezekre ingerülten a brandek.

Értékesíteni szórakoztatóan

Lejárt az a kor, amikor mindent hiperkomolyan kell eladni. Lehet szórakoztatóan is. Ezt hívja Klausz a "Kasza Tibi-féle modellnek." Hogyan jelenhet meg ez egy cég Fb-s kommunikációjában?

A valóságshowk sztárjai és a vloggerek szinten folyamatosan közlik megnyilvánulásaikat, életük ilyen-olyan pillanatait, egy ilyen médiakörnyezetben a cégek kulisszák mögé betekintő posztjai is értelemszerűen felértékelődnek. Lehet például a céges bögrét kitenni az első hóesésbe, és egyéb tündibündiskedő megmozdulásokat elkövetni.

Az elsők között

A lényeg, hogy az elsők között legyünk. Ha lecsúszunk a pillanatról, inkább tegyük el a fotót a következő télre, vagy márciusra, amikor beesik egy váratlan hóvihar. Ha valaki a tizen-huszadik a céges cucc hóesésbe helyezésénél, az nem cool.

Műsoridő

Arra is érdemes ügyelni, hogy mikor sütjük el a posztjainkat. Úgyszólván két főműsoridő van a neten, az egyik nyilvánvalóan az este, amikor az emberek hazamennek -vagy a kocsiban ülve, a közlekedési dugóban araszolnak -, és lógnak a neten. Ám ilyenkor nagyobb a konkurencia, sokan ekkorra időzítik a tartalmaikat.

Ezért nem árt igénybe venni a reggeli sávot is, hiszen a metrón, a buszon, vagy - újfent - a dugóban sokan olvasnak reggel is. Ekkor azonban könnyebben emészthető tartalmakat kell felrakni a netre, "nem az elmélyülős" anyagokat.

Képgaléria

A mobiltelefon kamerájával készített, alacsony felbontású fotók ideig-óráig elegendők, de hosszú távon muszáj pénzt költeni arra, hogy egy hivatásos fotós profi képeket készítsen a termékről. "Minőségi képállomány nélkül nem lehet eladni a terméket", figyelmeztetett Klausz Melinda.

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo