Piac & profit cikkek
Karantén alatt: kihívásokkal teli home office
Az elhúzódó járványhelyzet miatt házi karanténba kényszerült munkavállalók élete nem volt egyszerű. A legszerencsésebb eset, ha valaki olyan szektorban dolgozik, ahol nem veszítette el a munkáját a járvány következtében, és adottak a feltételek az otthoni munkavégzéshez is. Egy hónap távmunka után ezek voltak a legfőbb tapasztalataink.
Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában
A gépi intelligencia a hatékonyságnövelés talán utolsó forrása. Az okos eszközök, szenzorok közötti kommunikációt, a mesterséges intelligencia-szoftverek használatát a kisebb cégek számára is elérhetővé fogják tenni azok a IoT-hálózatokat, amik most indulnak el az 5G-technológiával. A szenzorok és e rendszerek ára évről évre zuhanni fog, vagyis előnyeit a kkv-szektor is learathatja. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit ADAT – Az új kincs című konferenciáján.
A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak
Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni
Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Ingatlanárak hegymenetben: újabb buborék?
Vajon újabb buborék alakul ki az ingatlanárakban, vagy tartós lesz az áremelkedés? Elég a béremelés a magyar vállalatoknak, hogy kezeljék a munkaerőpiaci kihívásokat? A Piac & Profit most megjelent februári számában többek között ezekre a kérdésekre is válaszokat adunk! Keresse az újságárusoknál!
Behalt az organikus elérés a közösségi médián?
A Cambridge Analytica botrány után a Facebook megváltoztatta algoritmusát és tulajdonképpen kinyiffantotta az organikus elérést, a fizetős hirdetések felé terelve a cégeket. Véget ért az ingyenebéd. Mit lehet most tenni? Erről is beszéltek a neves előadók a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Elfogyasztjuk a jövőt
Egyre súlyosabb globális felmelegedés, alig tizenkét évünk maradt, hogy cselekedjünk – mondja Ürge-Vorsatz Diána. A jövőnket érintő sorsdöntő kérdések mellett azonban a mindennapjainkat közvetlenebbül befolyásoló adó- és jogszabályváltozásokat is sorra vettük, és megnéztük azt is, hogy milyen képességekre lesz szükségünk a jövő munkaerőpiacán a Piac & Profit most megjelent számában. Keresse az újságárusoknál!
Válaszúton vagyunk, de a kezünkben van, hogy milyen világot teremtünk
Úgy már nem élhetünk, fogyaszhatunk, termelhetünk és szennyezhetünk tovább, ahogy eddig tettük. A bioszféra egy új egyensúlyra fog beállni, de a kérdés az, hogy ez az emberi létnek kedvező lesz-e? Új módon kell viszonyulnunk nemcsak a természeti környezethez, de egymáshoz is, annak átérézésével, hogy egy nagyobb egész részei vagyunk. A kulcsszó az empátia és az együttműködés, mert a természeti rendszerek is az együttműködés alapelvén működnek, hangsúlyozta László Ervin világhírű tudományfilozófus-író, a Budapest Klub alapítója a Piac & Profit által kilencedik alkalommal megrendezett Magyar Fenntarthatósági Csúcson.
Ketyeg a klímabomba
Egyre jobban sürgeti az idő az emberiséget, hogy érdemben tegyen a klímaváltozás ellen. A tét nem kevés: alkalmazkodunk, vagy kipusztulunk. De vajon képesek leszünk változtatni? Megjelent a Piac & Profit novemberi száma, amelyben több más téma mellett erre kerestük a választ.
Az ész a fontos
A 21. század kihívásainak csak az a vállalat felel meg, amely nemcsak alkalmazza a technológiát, hanem szervezeti felépítésében, kultúrájában és szemléletében is megfelel a digitális kor kihívásainak. Sok más érdekesség mellett erről is olvashat a Piac & Profit most megjelent októberi számában!
Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég
Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések
Az EU-s adatvédelmi törvény, a GDPR elveit, előírásait és a praktikus teendőket ismertette 16 szakember a Piac & Profit által rendezett GDPR - Finisben című konferencián. A legfőbb gondolatokat idézzük fel összefoglalónk 1. részében.
Egészségügy: elvérzik?
Mi lesz a magyar állami egészségügy jövője, és mi a helyzet a magánszolgáltatókkal? Megfér egymás mellett a két rendszer? Erre is választ kap a Piac & Profit most megjelent számából!
Nem veszi át a gyerek a céget: keressünk menedzsert?
A rendszerváltás után vállalkozásokat alapító generáció tagjai most abban a dilemmában vannak, hogy eldöntsék, a gyerekeik megfelelőek-e a cég vezetésére, vagy hozzanak a családon kívülről profi menedzsert. Nem egyszerű a döntés. Mert a cég is olyan, mint egy saját gyerek. A Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján megoldásokat vázoltak fel az előadók.
Értékesíteni csak frappánsan, odafigyeléssel és módszeresen lehet
Napjainkban már nem lehet mindenkit célközönségnek tekinteni, mert akkor szétforgácsolnánk a cég értékesítési részlegét, mint erőforrást. Szegmentálódott a fogyasztóközönség, tudatosan és alapos tervezéssel kell elérni az ügyfelet és a fogyasztót.
Előre látnia kell a vevőnek, miért jó, ha megveszi termékünk
Ha fejben birtokoltatjuk a vevővel azt a terméket, amit akarjuk, hogy megvegyen, ekkor a legnagyobb az esélye, hogy az ajánlattételből vásárlás és tranzakció lesz. A Piac & Profit Értékesítés 2018 című konferenciáján a szakma neves személyiségei adtak elő.
Biztos, hogy a gyerek a legjobb a családi cég élére?
Lehet családi a cég, de nem biztos, hogy a gyerek vagy az unoka a legmegfelelőbb személy a vezetésére. Az utód kijelölésének nehézségeiről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján.
Mire számíthatunk 2018-ban? – Megjelent a Piac & Profit legújabb száma!
Milyen lesz ebben az évben a gazdasági környezet, mit várnak a cégek, és mire számíthatnak a finanszírozásban, az uniós pályázatok és az adózás területén? Mit vásárol az Y generáció, és mik az idei legfontosabb marketingtrendek? Minderre fény derül a Piac & Profit legfrissebb számából!
Hetesi Zsolt: "Hamarabb összeomolhat az emberi civilizáció, mint gondolnánk"
A legnagyobb ketyegő bomba a szibériai fagyott talajban lapuló metánkészletek. Ha ez a talaj felolvad, a klímaváltozás felgyorsulhat, mert a metán jóval nagyobb üvegházhatású gáz, mint a széndioxid, figyelmeztet Hetesi Zsolt.
Meg kell oldanunk a vevő problémáját, különben nem lesz a vevőnk
Cégünk előnyeinek és teljesítményeinek elhadarása unalmat kelt, de legfeljebb udvarias bólintást eredményez. Bele kell helyeznünk a termékünk vagy szolgáltatásunk a potenciális kliens életébe, fel kell villantanunk, milyen megoldást kínálunk vele a vevő problémáira. Történetet mesélünk, ha ezt tesszük.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Az átgondolatlan növekedésből lesz a vak rohanás
Sok vállalkozó nem mer növekedni és egymilliárd forintos évi árbevétel elérésekor inkább létrehoz egy másik céget, hogy elossza az üzletét és bevételét, mert különben megzavarna egy nagyobb versenytársat, derült ki a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Nők az üzleti világban - megjelent a legújabb Piac & Profit
Egyre nagyobb érdeklődés övezi a világhálón is a témát, hogy hol a helye világunkban a nőnek. A Piac & Profit vadonatúj számának címlaptémája is ezt érinti, amikor arra keresi a választ, hogy hogyan juthat ma előre a karrierlétrán egy nő. Egyenlő esélyekkel indul a két nem ugyanazért a pozícióért? Miért kapnak még mindig sokkal kevesebb fizetést a nők ugyanazért a munkáért? Miben más a két nem vezetési stílusa? Három meghatározó vezető nő mondja el tapasztalatait az üzleti életről.
Organikusan vagy akvizícióval növekedjünk?
A kkv-k adják Magyarország GDP-jének 70-75 százalékát, és a hazai munkaerő közel felét alkalmazzák. Sokuknak nincsenek világos fogalmaik arról, hogyan szeretnének vagy tudnának növekedni. A Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferencián ehhez kínáltak fogódzókat és szempontokat a szakemberek.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Cégutódlás: bevegyük a gyereket a vállalkozásba?
Nyugdíjba vonulnának a rendszerváltás után vállalkozásba kezdő cégvezetők. Szakértők azt mondják, hogy az alapító inkább ne vegye be a gyerekét a cégbe, bízza profi mendedzserre a vezetést. A többség mégis hajlik a nepotista megoldásra. Erről is szó esett a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.
Megélhetésünk kulcsa és záloga lesz a sharing economy
A megosztásos gazdaságba való átmenet kulturális, gondolkodás- és viselkedésbéli követelményeit és akadályait foglalta össze Dinya László, a Szegedi Egyetem tanára a Piac & Profit Sharing Economy című konferenciáján. Ha az automatizáció kiváltja a lakosság nagy részének a munkáját, s a garantált alapjövedelem csak a minimális megélhetésüket fedezi, akkor autójuk, lakásuk, gépeik, szaktudásuk stb. bérbe adásával tehetnek szert az emberek pluszjövedelemre a megosztásos gazdaságban.
Minősített minőség: Business Superbrands díjas a Piac & Profit!
Három MagyarBrands és öt Superbrands elismerés után 2016-ban a Business Superbrands díjjal gazdagodott a Piac & Profit Kiadó.
2013-ban is „Superbrand” a Piac & Profit!
Idén harmadik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Superbrands díjat a Piac & Profitnak. Az erős és sikeres márkákat elismerő díj elnyerése bizonyítja, hogy a Piac & Profit stabil vezető szereppel bír a gazdasági, üzleti kommunikációs piacon.