Értékesíteni csak frappánsan, odafigyeléssel és módszeresen lehet

Napjainkban már nem lehet mindenkit célközönségnek tekinteni, mert akkor szétforgácsolnánk a cég értékesítési részlegét, mint erőforrást. Szegmentálódott a fogyasztóközönség, tudatosan és alapos tervezéssel kell elérni az ügyfelet és a fogyasztót.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője szerint logikus, hogy a sales funkciókat betöltő embereknek pörögniük kell, tárgyalni menni, társasági eseményeken smúzolni, s ebbe az üzemmódba csak minimális adminisztrációs teher fér bele. Ilyenkor kell megtámogatni az értékesítési munkatársakat pedáns asszisztensekkel, akik leveszik az adminisztrációs kötelezettségeket a vállaikról.

Az udvariasság alapvető, de egyáltalán nem elég. Kép:Pixabay

Osztatlan figyelem

Tudni kell az odafigyelés érzetét keltve megkörnyékezni a potenciális ügyfeleket. Ennek trükkjeit fejtegette Földi Miklós Dániel, reklám- és gazdaságpszichológus.  Ha telefonon hívjuk fel az illetőt, mindig mutatkozzunk be név szerint. Jelezzük, hogy mikor beszéltünk utoljára és miről. Ettől az az érzete lesz a másik embernek, hogy íme, itt egy figyelmes értékesítő, aki igazán oda figyel rá, hogy mit mondtam legutóbb. Persze ezt puskázzuk, mert a számítógépbe beírtuk a fájlba az előző telefonhívás témáját, időpontját stb.

A résben van a kkv-k nagy lehetősége
Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdemes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.
Megtervezni az eladást

Jagodics ismer olyan ablakredőnyös céget, mely az átgondolt értékesítési folyamattal 30 százalékos árbevételi növekedést ért el. Véleménye szerint a gondosan eltervezett és végrehajtott értékesítési folyamat ezekből a fázisokból áll:

1. Ideális folyamat meghatározása (amit eddig legsikeresebben konvertáltál). 2. Sales ciklus beállítása. 3. Kollégáknak prezentálás, együttötletelés. 4. Eszközök meghatározása. 5. Munkatársak betanítása. 6. IT-rendszer beüzemelése. 7. Konverzió-elemzés. 8. Kontrolling rendszer beüzemelése, rendszer működtetése.

Adat, mint tőke

"Az adat az új olaj", idézte Clive Humby mondását Barcza Enikő, a Research Center Consulting general managere. De mivel fuldoklunk az adatokban, minden cégnek képben kell lennie a tekintetben, hogy milyen adatokkal rendelkezik. Ehhez elengedhetetlen az adatforrások feltérképezése, strukturálása, megnézni, hogy érdemes-e feldolgozni, aztán tagelni, konvertálni. Segít az eligazodásban az adatavizualizáció.

Angliában a Strategic Communications Labs 110 ezerféle migránsellenes hirdetést nyomott az interneten, s azért tudta ezt megtenni, mert jól használták a célközönségről szóló adatokat.

Neuromarketing: merjünk az agyukra menni
Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo