Mit és hogyan nézünk? Folyamatosan változnak a tartalomfogyasztási szokások

Töretlen a streamingszolgáltatások népszerűsége.

A Direct One adatai szerint az elmúlt egy évben mintegy 13 százalékkal emelkedett a műsorszolgáltató felhasználóinak száma, így ma már több mint 40 ezren használják rendszeresen az appot szórakozásra és informálódásra.

A tartalomfogyasztási szokások továbbra is átalakulóban vannak, s bár az élő televíziózás még mindig meghatározó, enyhe csökkenés tapasztalható ebben a szegmensben: 2024-ben a felhasználók 97,5 százaléka, míg 2025-ben 89 százalékuk nézett élő adást az alkalmazáson keresztül.

A televízió még mindig a legnépszerűbb
A televízió még mindig a legnépszerűbb
Fotó: Pixabay

A felhasználók túlnyomó többsége az okostévéjén válogat a kínálatból: az adatok szerint a megtekintett órák 75 százaléka ilyen eszközön történik, emellett más eszközöket is használnak az előfizetők, a legtöbben nem egyetlen készüléken nézik az alkalmazást, egy felhasználóra átlagosan 3,6 különböző típus jut.

A felhasználói tapasztalatok alapján az app újraindítás és visszajátszás funkciói különösen kedveltek, hiszen így mindenki akkor nézheti a tartalmat, amikor épp ideje van rá. Ezt mutatja az is, hogy a Direct One előfizetőinek csaknem 60 százaléka rendszeresen visszatekeri az elejére az éppen sugárzott műsort, vagy újranéz egy-egy jelenetet. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik a lineáris televíziós adás után néhány nappal nézik vissza a tartalmakat, például utazás közben.

A szolgáltató felhasználói az idén júniusban átlagosan 66 és fél órát töltöttek a platformon, a legtöbben sportközvetítéseket, illetve thrillert, gasztronómia műsorokat néztek.

(MTI) 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo