Mit és hogyan nézünk? Folyamatosan változnak a tartalomfogyasztási szokások

Töretlen a streamingszolgáltatások népszerűsége.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Direct One adatai szerint az elmúlt egy évben mintegy 13 százalékkal emelkedett a műsorszolgáltató felhasználóinak száma, így ma már több mint 40 ezren használják rendszeresen az appot szórakozásra és informálódásra.

A tartalomfogyasztási szokások továbbra is átalakulóban vannak, s bár az élő televíziózás még mindig meghatározó, enyhe csökkenés tapasztalható ebben a szegmensben: 2024-ben a felhasználók 97,5 százaléka, míg 2025-ben 89 százalékuk nézett élő adást az alkalmazáson keresztül.

A televízió még mindig a legnépszerűbb
A televízió még mindig a legnépszerűbb
Fotó: Pixabay

A felhasználók túlnyomó többsége az okostévéjén válogat a kínálatból: az adatok szerint a megtekintett órák 75 százaléka ilyen eszközön történik, emellett más eszközöket is használnak az előfizetők, a legtöbben nem egyetlen készüléken nézik az alkalmazást, egy felhasználóra átlagosan 3,6 különböző típus jut.

A felhasználói tapasztalatok alapján az app újraindítás és visszajátszás funkciói különösen kedveltek, hiszen így mindenki akkor nézheti a tartalmat, amikor épp ideje van rá. Ezt mutatja az is, hogy a Direct One előfizetőinek csaknem 60 százaléka rendszeresen visszatekeri az elejére az éppen sugárzott műsort, vagy újranéz egy-egy jelenetet. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik a lineáris televíziós adás után néhány nappal nézik vissza a tartalmakat, például utazás közben.

A szolgáltató felhasználói az idén júniusban átlagosan 66 és fél órát töltöttek a platformon, a legtöbben sportközvetítéseket, illetve thrillert, gasztronómia műsorokat néztek.

(MTI) 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo