A Marketing Commando legfrissebb kutatása szerint a TikTok népszerűsége az elmúlt évben jelentősen nőtt a marketingtevékenységet folytató magyar kis- és közepes vállalkozások körében, megelőzve olyan hagyományos eszközöket, mint a blogok, a YouTube vagy a webshopok.
„A TikTok az organikus tartalmak aranykorát éli. Kevés a tartalomgyártó a felhasználók számához képest, ezért egy jól sikerült videóval óriási elérést lehet elérni” – mutat rá Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő, aki maga is használja a platformot. A legnézettebb ismeretterjesztő kisvideója, ami a márkanevek történetéről, már közel 7 milliós megtekintésnél jár.
Az organikus elérésben rejlő lehetőségeket számos kkv felismerte: éttermek, kozmetikusok, pszichológusok, építőipari szakemberek, kereskedők és orvosok fektettek jelentős időt és pénzt csatornáik fejlesztésébe. Számos vállalkozás a teljes kommunikációját erre a platformra építette, így egy esetleges betiltás alapjaiban ingathatná meg működésüket.
A szakértő szerint ez a helyzet rávilágít egy általánosabb tanulságra is: egyetlen platformra támaszkodni veszélyes stratégia. „Az üzletben a legveszélyesebb szám az egy, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Egyetlen marketingeszközre támaszkodni komoly kockázatot jelent minden vállalkozás számára. Ezért életbevágóan fontos, hogy a cégek ne kizárólag egyetlen platformra, például a TikTokra vagy a Facebookra építsék üzleti működésüket” – tanácsolja Wolf Gábor.
Így néz ki a kkv-k marketingeszköztára 2024-ben
A Marketing Commando kutatása szerint a magyar kkv-k körében továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingplatform, amelyet a megkérdezett vállalkozások 78 százaléka használ marketingcélokra. A második helyen stabilan a saját honlap áll, míg az Instagram egy helyet javítva a harmadik helyre lépett elő.