Érdemes átgondolni a kkv-k marketingjét

Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) számára, különösen annak fényében, hogy a videóalapú közösségi média platform 2024-ben bekerült a tíz legnépszerűbb marketingeszköz közé. Az esetleges betiltás súlyos következményekkel járhat, hiszen számos hazai kisvállalkozás mindent erre az egy lapra tett fel.

A Marketing Commando legfrissebb kutatása szerint a TikTok népszerűsége az elmúlt évben jelentősen nőtt a marketingtevékenységet folytató magyar kis- és közepes vállalkozások körében, megelőzve olyan hagyományos eszközöket, mint a blogok, a YouTube vagy a webshopok.

A TikTok az első tíz között
A TikTok az első tíz között
Fotó: Pixabay
„A TikTok az organikus tartalmak aranykorát éli. Kevés a tartalomgyártó a felhasználók számához képest, ezért egy jól sikerült videóval óriási elérést lehet elérni” – mutat rá Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő, aki maga is használja a platformot. A legnézettebb ismeretterjesztő kisvideója, ami a márkanevek történetéről, már közel 7 milliós megtekintésnél jár.

Az organikus elérésben rejlő lehetőségeket számos kkv felismerte: éttermek, kozmetikusok, pszichológusok, építőipari szakemberek, kereskedők és orvosok fektettek jelentős időt és pénzt csatornáik fejlesztésébe. Számos vállalkozás a teljes kommunikációját erre a platformra építette, így egy esetleges betiltás alapjaiban ingathatná meg működésüket.

A szakértő szerint ez a helyzet rávilágít egy általánosabb tanulságra is: egyetlen platformra támaszkodni veszélyes stratégia. „Az üzletben a legveszélyesebb szám az egy, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Egyetlen marketingeszközre támaszkodni komoly kockázatot jelent minden vállalkozás számára. Ezért életbevágóan fontos, hogy a cégek ne kizárólag egyetlen platformra, például a TikTokra vagy a Facebookra építsék üzleti működésüket” – tanácsolja Wolf Gábor.

Így néz ki a kkv-k marketingeszköztára 2024-ben

A Marketing Commando kutatása szerint a magyar kkv-k körében továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingplatform, amelyet a megkérdezett vállalkozások 78 százaléka használ marketingcélokra. A második helyen stabilan a saját honlap áll, míg az Instagram egy helyet javítva a harmadik helyre lépett elő.

Véleményvezér

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.
Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt 

Marad az ukrán ellenállás.
Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország

Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország 

Ukrajna eltűnhet a térképről.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo