A TikTok látványos növekedése mellett a kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a mesterséges intelligencia (MI) példátlan ütemben hódítja meg a magyar kkv-kat. Az MI négy helyet javítva az ötödik legnépszerűbb marketingeszközzé lépett elő, megelőzve még a Google-t is.
A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2024-ben:
1.Facebook
2.Honlap
3.Instagram ↑1
4.Ajánlás ↑3
5.Mesterséges intelligencia ↑4
6.Google ↓3
7.Hírlevél ↓1
8.Ajánlat ↓3
9.Keresőoptimalizálás ↓
10.TikTok ↑3
Az MI előretörése új alapokra helyezi a kkv-k marketingjét
Az MI jelenleg a legnagyobb trend a marketing világában. Nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem olyan lehetőségeket nyit meg a kkv-k számára, amelyek korábban elérhetetlenek voltak. A szövegírástól a tartalomgeneráláson át az ügyfélkapcsolatok automatizálásáig az MI segít időt és pénzt spórolni, miközben növeli a versenyképességet.
Wolf Gábor szerint nemcsak a több lábon álló marketingre, hanem az új eszközök gyors adaptációjára is érdemes hangsúlyt helyezni, például a mesterséges intelligencia alkalmazására. Az MI látványos térnyerése új távlatokat nyit a marketingben, és azok a vállalkozások, amelyek időben elkezdik használni, komoly előnyt szerezhetnek egy kiszámíthatatlan piaci környezetben.