Adminisztráció cikkek
Ezzel az eljárással csökkenthető a cégek adminisztratív terhei
A vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére törekszik a GVH.
Bajban a vállalkozók magánélete
A bevételek csökkenésétől tart a legtöbb magyar vállalkozó.
Így előzhetik meg a cégek a jövő évi papírlavinát
Az M30-as nyomtatvány a Nemzeti Adó-és Vámhivatal rendszeresített igazolásmintája a munkavállalók részére a személyi jövedelemadó bevallásához, amelyet a munkáltató állít ki.
Sok cégen segíthet a Pénzügyminisztérium új csodafegyvere
A Pénzügyminisztérium tegnapi bejelentése az adóadminisztráció csökkentéséről üdvözlendő, nagy segítség lehet a vállalkozásoknak, amely még az adóbevételek kiszámítható tervezéséhez és a növeléséhez is hozzájárulhat. Ugyanakkor továbbra is érdemes lehet szakértővel konzultálni a jogszabályok adta adó- és járulékcsökkentési lehetőségek megfelelő kihasználásához – véli a Niveus Consulting Group.
Most aztán tényleg spórolhatnának a kkv-ék?
Több tízmilliárd forintot spórolhatnak évente a kkv-ék a foglalkoztatás adminisztrációjának csökkentésével, amelyen jelenleg is dolgozik a Pénzügyminisztérium.
Csökken a szocho, de többet bíbelődhetünk az adminisztrációval
A szocho esetében ugyan 19,5%-ról 17,5%-ra csökken az adó mértéke, de a jogszabály nem tartalmaz arra vonatkozóan átmeneti szabályokat, hogy tekintettel az adókulcs évközben történt módosítására, mely kulcsot kell majd alkalmazni a bevallás során.
Komolyabb kihívást jelenthet a transzferár-nyilvántartás elkészítése
Kétszintű dokumentációt kell készíteni a transzferár-nyilvántartás összeállításához az idei évtől a jogszabályi változás miatt, s ehhez a feladathoz vállalkozásoknak a korábbinál lényegesen nagyobb erőforrásra lehet szükségük.
Szigorodtak az erkölcsi bizonyítvány bekérésének szabályai
Az adatvédelmi törvény módosította a Munka törvénykönyvét is, így az új munkajogi normák alapján a foglalkoztatók már csak szigorú feltételeknek megfelelve kérhetik be alkalmazottjaiktól az erkölcsi bizonyítványukat - hívták fel a figyelmet az Írisz Office adótervezői.
Még mindig komoly gondok vannak a Cégkapuval
Több mint négy hónappal a Cégkapu bevezetése után továbbra is rendszerszintű probléma, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által küldött értesítések nem mindig jutnak el közvetlenül a megfelelő személyhez, miközben egyes üzeneteket az adott adatok kezelésére nem jogosult személyek kaphatnak meg. A BDO Magyarország szerint a megoldás a problémára a kézbesítési szabályok teljes átgondolása lehet.
Könnyebb lehet az adómentesség igazolása
A Közösségen belüli adómentesség feltétele, hogy az adott terméket igazoltan egy másik tagállam területére szállítsák ki. A leggyakrabban alkalmazott igazolási forma a CMR fuvarokmány, ennek beszerzése azonban sok esetben nehézkes, költséges, vagy egyenesen lehetetlen.
Újabb adminisztrációs teher jön a vállalkozásokra
Az adóhivatal egy még szélesebb körű jelentési kötelezettség bevezetését is tervezi. Nem dőlhetnek hátra tehát azok a vállalkozások sem, amelyek az eddigi online-számla-követelményeknek már megfelelnek – hívta fel rá a figyelmet az EY.
Amikor a cégvezetés már a vasárnapi családi ebédeket is megbolygatja
A Piac & Profit által rendezett Generációváltás finisben – A sikeres cégutódlás receptje című konferencia előadásaiban a cégvezetés átadásának folyamatokat megőrző, technokrata megközelítése mellett nagy hangsúly tevődött a családi dinamikák, az érzelmi gócpontok kezelésére is.
2062-ig őrizzük meg a munkaügyi iratokat?
A 2018. december 23-án hatályba lépett új szabályozás pontot tett az évek óta húzódó munkaügyi iratmegőrzési kérdés végére, az azonban már kérdéses, hogy az új szabályozásnak ki tud majd megfelelni. A Process Solutions Kft. most összefoglalta, mennyire kivitelezhető a munkáltatók részéről ez az eljárás.
Az üzleti utaknál is figyelni kell az adózásra
A munkáltatók jellemzően tisztában vannak azzal, hogy munkavállalóik különböző adórendszerek között utaznak, azonban az esetlegesen felmerülő adóadminisztrációs és bérszámfejtési kérdéseket a cégek jelentős része nem vagy csak részben kezeli.
Sok vállalkozást érint az új szabályozás
Év elejétől változtak az autók bérlésére vonatkozó áfalevonás szabályai, vagyis bizonyos esetekben a bérlőnek már érdemes és indokolt lehet a bérleti díj áfájának 50%-át visszaigényelnie a sokszor hosszadalmas adminisztrációs eljárás helyett, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.
Még egy nyomtatvánnyal kevesebb lett
Idén is folytatódnak az adminisztrációs egyszerűsítések. Öt adófajtával kevesebb lett, és mostantól a vállalkozások mentesülnek a havi KSH adatszolgáltatási kötelezettség alól.
Nincs tovább, ma dönteni kell
Már csak ma lehet csoportos adóalanyiságot választani 2019-re! Az összetett szabályrendszernek megfelelő társaságok már idén érdemi adóelőnyhöz és adminisztratív kedvezményekhez juthatnak.
Egyszerűbb lesz a flottakezelés is az áfa miatt
Idén útnyilvántartás nélkül is visszaigényelhető a bérelt cégautó áfájának 50 százaléka.
Itthon csak vágyálom a papírmentes iroda
Sokszor halljuk, hogy milyen jó lenne egy papírmentes irodában dolgozni, ahol már minden információ elektronikus formában érhető el, és egyre többen próbálkoznak is ennek kialakításával, de sajnos úgy tűnik, eddig eredménytelenül. A valóság ugyanis az, hogy hiába érkeznek az e-számlák és minden fontos adat e-mailben, a legtöbb irodában a papírok uralkodnak, hiszen legalább egy példányban kinyomtatjuk a fontosabb dokumentumokat. Ennek következménye pedig az, hogy még mindig inkább a papíralapú adattárolás működik hazánkban, mintsem az elektronikus – világít rá a Fellowes megbízásából készített friss adatvédelmi kutatás.
Mikor NEM kell transzferár-dokumentációt készíteni?
Milyen esetben NEM kell transzferár szabályzatot készíteni, ha egyébként kötelezettek vagyunk rá? A kérdésre az Írisz Office adótervezői adták meg a választ reggeli egypercesükben.
Hogyan jelentsük be a kapcsolt vállalkozási státuszt?
Kapcsolt vállalkozás, amikor az adóalany (legyen az természetes vagy jogi személy) más adóalanyban is többségi befolyással bír, vagy más adózóban vezető tisztségviselő. Ezt a konstrukciót mutatja be részletesen az Írisz Office új anyaga.
A vállalkozások még mindig belefulladnak az adminisztrációba
Míg a magánszemélyek esetében – az szja-bevallás adóhivatali elkészítésével – az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig magas, ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van a bürokratikus terhek csökkentésére.
A pizzafutár hirdetését is adminisztrálni kell a NAV-nál
Az eddigiekkel ellentétben azoknak is fontos dolguk lehet a reklámadóval, akiknek csak csekély mértékű reklámbevételük volt. Nekik 100 millió forintos bevétel alatt adót ugyan továbbra sem kell fizetniük, de az adóhatóság honlapján megjelent nyomtatványt ki kell tölteniük és be kell benyújtaniuk május végéig. Ellenkező esetben akár el is veszíthetik adómentességüket.
Értékesíteni csak frappánsan, odafigyeléssel és módszeresen lehet
Napjainkban már nem lehet mindenkit célközönségnek tekinteni, mert akkor szétforgácsolnánk a cég értékesítési részlegét, mint erőforrást. Szegmentálódott a fogyasztóközönség, tudatosan és alapos tervezéssel kell elérni az ügyfelet és a fogyasztót.
Új világ jön az adózásban júliustól
Jelentős változásra kell készülniük az ÁFA-körbe tartozó vállalkozásoknak, mivel 2018. július 1-től, életbe lép a valós idejű online számlaadat-szolgáltatási kötelezettség. Az új kötelezettség bevezetése a következő lépés az adózás digitalizálásában, ami a gazdaság kifehérítését, illetve hosszú távon az adózáshoz kapcsolódó adminisztratív folyamatok hatékonyságának növelését jelentheti. A felkészülést érdemes mielőbb elkezdeni, az adatszolgáltatást elmulasztó cégek ugyanis komoly bírságot kockáztatnak.
Kisebb lehet az áfa, kevesebb az adminisztráció
Az Európai Bizottság új jogszabályjavaslata alapján az eddigieknél jóval több vállalkozás minősülhet majd kisvállalkozásnak a forgalmi adó tekintetében, mivel az alanyi mentesség árbevételének felső határa akár 25 millió forintra is ugorhat, így a jelenleginél jóval több a kisvállalkozás számíthat az őket érintő adminisztratív terhek mérséklődésére, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.
Egyszerűsödik az e-kereskedelem
Csökkenő adminisztrációs terheket és ÁFA szempontból egyenlőbb versenyfeltételeket hoz a határon átívelő termékértékesítésre vonatkozó új szabályozás 2021-től.
Nem mindenkinek kedvez a kedvezmény
A vállalkozások általában az év elején számszerűsítik, hogy partnereik milyen szerződéses kedvezményre (bónuszra) jogosultak. A MAZARS legfrissebb összefoglalója rámutat: az adminisztrációs teher és a ráfordítás szempontjából egyaránt mérlegelni kell, hogy a visszamenőleges kedvezményt milyen formában biztosítják.
Transzferárak: szorít a határidő
Idén Magyarországon is jelentősen változtak a transzferár-nyilvántartás készítésének kötelezettségét előíró jogszabályok.
Az érintett cégcsoportoknak ezentúl országonkénti jelentést (CbCR) is készíteniük kell. Ehhez kapcsolódik a 2016-os és 2017-es üzleti évükre vonatkozó bejelentési kötelezettség, amelyet (naptári évvel megegyező üzleti év esetén) december 31-ig kell teljesíteniük
Van, ahol már robotok segítik a dolgozókat
Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segít minket, embereket a munkavégzésben, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás nem csak az iparban, de a szolgáltató szektorban is érezhető lesz.
Nulladik típusú találkozás az irodában
Az egyre több területen alkalmazott robotizálással már irodai környezetben is találkozhatunk. Ahhoz, hogy a vállalatok életben maradjanak – vagy egyáltalán képesek legyenek tartani a lépést a világ technológiai fejlődésével –, a cégvezetők felelőssége felismerni és elfogadni, hogy a robotizálás elkerülhetetlen, valószínűleg hosszútávon az egyetlen megoldást jelenti a hatékony és zökkenőmentes működéshez. A megfelelő kompetencia a – MOTIMENT módszertannal pontosan mérhető irodai folyamatokból kimutatható – káros adminisztráció megszüntetésével érhető el, ez minden robotizálás előtt nulladik lépés a teljes sikerhez.
Csúnya meglepetés érheti a cégeket az új transzferár szabállyal
Rendkívüli mértékben megnőhetnek a KKV-k terhei, ha megvalósul a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezete, ami immár nem csak a nagyvállalatokra ró szigorú és bonyolult nyilvántartási, egyúttal jelentős transzferár -adminisztrációs kötelezettséget.
Cégkapu regisztráció: mutatjuk hogyan csinálja
Már csak pár napja maradt a gazdálkodó szervezeteknek, hogy elintézzék cégkapus regisztrációjukat. Szakértő partnerünk, a Saldo rövid összefoglaló videójával segítjük, hogy ne legyen gondja az ügymenettel!
Ketyeg az óra: kötelező a cégkapu regisztráció augusztus 30-ig
Az eddig csak természetes személyek által egyéni döntés vagy szükségszerűség alapján igényelt ügyfélkapu mellett hamarosan a gyakorlatban is találkozhatunk a cégek számára kötelező elektronikus ügyfélkapu, vagy más néven cégkapu intézményével.
Táppénz, gyed: fontos változás a munkáltatóknak
Július 1-től lépett hivatalosan életbe az a január 1-ről elhalasztott új szabály, amely szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csedre, a gyedre, a táppénzre és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatják be – hívta fel a figyelmet az RSM Hungary bérszámfejtési vezetője.
Hamarosan lejár a jövedéki nyilatkozatok benyújtásának határideje
Kevesebb, mint egy hét maradt a jövedéki adóköteles termékek gyártásával, forgalmazásával foglalkozó cégek számára, hogy bejelentsék a NAV-nál, kívánják-e folytatni tevékenységüket a 2017. április 1-től hatályba lépő új szabályozások mellett is. Amennyiben a vállalatok lekésik a határidőt, akkor az új jövedéki szabályozás hatálybalépésével nem folytathatják tevékenységüket – hívja fel a figyelmet az EY Magyarország.
Százezres bírság jár a Fogyasztóvédelmi Hatóság említéséért
Megtévesztő információk közléséért százezres nagyságrendű bírságot is kiróhatnak idéntől a fogyasztóvédelemért felelős járási hivatalok a korábban érvényes fogyasztóvédelmi adatok közlése miatt. Azonnal tüntessék el minden tájékoztatóból a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot!
Adminisztrációba fullad 2017?
Az évkezdés minden vállalkozás számára az új kötelezettségek áttekintését is jelenti. Az adóváltozásokkal lehet, hogy bizonyos szempontból könnyebb lesz a cégek élete, de papírmunkában nem lesz hiány.
A plázaépítők mehetnek Heves megyébe ügyintézni
Módosul az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvény. Több épületre lesz érvényes az egyszerűsített bejelentési lehetőség, a plázákkal kapcsolatos hatósági eljárásokban pedig a Heves megyei kormányhivatal lesz országosan illetékes.
Fesztivál, vásár? Ilyenkor elég a nyugta
Nyáron sok kiskereskedő és vendéglátó kitelepül a vásárokra, fesztiválokra. Ilyenkor is kell nyugtát adniuk a vásárlóknak, de online pénztárgépet csak üzlethelyiségben és mozgóboltban kell használni. Utólag sem kell a pénztárgépbe vinni az adatokat.
Új lehetőség segíti az egyéni vállalkozókat
Már az egyéni vállalkozói ügyekben, többek között a vállalkozói tevékenység megkezdésének vagy megszüntetésének személyesen történő bejelentésével összefüggésben is lehet olyan meghatalmazásokat készíteni, amelyek a Rendelkezési Nyilvántartásba kerülnek bejegyzésre- közölte a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH).
Online is készíthetnek meghatalmazást a vállalkozók
Már az egyéni vállalkozói ügyekben, többek között a vállalkozói tevékenység megkezdésének vagy megszüntetésének személyesen történő bejelentésével összefüggésben is lehet olyan meghatalmazásokat készíteni, amelyek a Rendelkezési Nyilvántartásba kerülnek bejegyzésre.
Nem kell rohangálni a TAJ-kártya után
Július 1-jétől elég lesz egy hatóságnál bejelenteni az esetleges adatváltozásokat, miután az Országgyűlés kedden elfogadta a kormánynak a közigazgatási bürokráciacsökkentés folytatásáról szóló indítványát.
100 órával kevesebb munka? Így lehet
Nem véletlen, hogy az informatikai beruházások estén általában igen gyors megtérüléssel lehet számolni. Még ha csak viszonylagos adminisztrációs rendszertelenséget feltételezünk is, a folyamatok kibogozásával jelentős munkaidő szabadulhat fel. Szakértőnk egy példán mutatja be a döbbenetes számokat.
Van, ahová még nem ért el a bürokráciacsökkentés
Egy név- vagy címváltozást 5-8 szolgáltatónál kell bejelenteni, a személyes ügyintézés összességében három munkanapot is igényelhet, az átírás járulékos költségei elérhetik a 6-11 ezer forintot, az ügyintézésre fordított szabadidő további kb. 10 ezer forint kiesést jelent naponta.
Mit érdemes tudni a munkaidő-nyilvántartásról?
A munkáltató egyik alapvető kötelezettsége, hogy a teljesített munkaidőről hiteles nyilvántartást vezessen. A munkaidő-nyilvántartás szabályainak betartását a munkaügyi hatóság is rendszeresen ellenőrzi, ezért kiemelten fontos, hogy a munkáltató e nyilvántartásokat szabályosan vezesse. Mit kell nyilvántartania a munkáltatónak? Elegendő-e a jelenléti ív vezetése? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ szakértőnk segítségével.
Erre figyeljen, hogy elkerülje az útdíjbüntetést
25 hónap működés tapasztalatával az iData Kft. szakértői összeszedték, mikor mire kell figyelni ahhoz, hogy elkerülhetőek legyenek a büntetések, és a lehető leghatékonyabb és legegyszerűbb módon használható legyen az útdíj rendszere.
Újabb kártya jön a személyi és a lakcímkártya mellé
Augusztusban lépnek hatályba a módosított személyszállítási törvénynek a közlekedési kártyára vonatkozó szabályai, amelyek - egyebek mellett - kimondják, hogy az utazási kedvezmény igénybevétele a kártya kiváltásához köthető.