Korábban, mindez kizárólag papíron történt: rengeteg munkaidőt és költséget jelentett a nyomtatás és a papír alapú aláírás. Ma már viszont van lehetőség digitális megoldásra, papír helyett elektronikusan is alá lehet írni a dokumentumokat.
Több ezer nyomtatvány aláírható nyomtatás nélkül, elektronikusan, egy kattintással
A megoldás egyik legnagyobb előnye, hogy egyetlen kattintással az összes alkalmazott számára elektronikusan aláírható az M30-as nyomtatvány. A dokumentumokat pedig digitálisan, akár a meglévő informatikai rendszerben, vagy akár egy e-mail csatolmányaként is el lehet küldeni az alkalmazottaknak.
Azonban ez a fajta digitalizációs folyamat még közel sem teljes a gyakorlatban: a dokumentumok kiállítása ma még többségében, papíron történik, ami nem csak a munka- és költséghatékonyság szempontjából kedvezőtlen, de a fenntarthatósági törekvéseket is figyelmen kívül hagyja.
„A KSH adatai szerint ma nagyjából 4,7 millióan dolgoznak alkalmazottként Magyarországon. Ezen munkavállalók mindegyike meg kell, hogy kapja január végig az M30-as nyomtatványt a munkáltatójától. Egy nagyobb cég esetében, ahol több száz vagy több ezer ilyen dokumentumot kell átadni az alkalmazottaknak, ott a papír alapú ügyintézés jelentős adminisztrációt, szervezést, nyomtatás költséget jelent, a tollal történő aláírás, pecsételés a mindennapokban sok időt igényel. Pedig egyáltalán nem szükségszerű a „papírozás”, hiszen már egy viszonylag egyszerű egyedi vagy tömeges e-aláírást is támogató rendszerrel megoldható mindez, nyomtatás nélkül elektronikus aláírással” – mondta el Espán Zsolt az e-hitelesítéssel és elektronikus aláírásokkal foglalkozó Microsec értékesítési igazgatója.