A fizetésen túl: tarol a SZÉP-kártya

Látványosan alakultak 2025 első felében a SZÉP-kártya költések, ugyanis a K&H Bank adatai szerint az elmúlt fél év leforgása alatt 1,5 milliárd forint értékű forgalomnövekedést regisztrált a kártyakibocsátó bank a tavalyi év azonos időszakához képest, továbbá több, mint 10 ezer új kártyabirtokossal bővült is a pénzintézet ügyfélköre. Az adatok jól összecsengenek a K&H kkv bizalmi index kutatás 2025. második negyedéves adataival, amely szerint továbbra is a SZÉP-kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma.

Dinamikus növekedés ment végbe a SZÉP-kártyák forgalmában 2025. első fél évében a tavalyi év azonos időszakához képest. A K&H Bank adatai alapján a forgalombővülés meghaladja az 1,5 milliárd forintot – míg tavaly összesen kicsit több mint 14 milliárd forintot költöttek az első félévben, ez mostanra meghaladta a 15,5 milliárdot. Ez betudható a tavaly év végén bejelentett jogszabályi változásoknak és a felhasználhatóság bővülésének is. Ezt alátámasztja a tény, hogy nemcsak a forgalom, hanem az elfogadóhelyek száma is intenzív növekedésnek indult ebben az időszakban: január elseje óta több mint 3600 új elfogadóhelyet regisztrált a pénzintézet, amelyből meghaladja a 2000-et azok száma, amely lakásfelújítással kapcsolatos tevékenységet folytat. Összesen pedig már 46 ezer elfogadóhelye van a banknak.

Január elseje óta már több mint félmilliárd forint összértékben fizettek SZÉP-kártyával lakásfelújítással kapcsolatos kiadást a K&H ügyfelei, az átlagos kosárérték pedig 30 ezer forint környékén alakult. Noha az éves keret egyénenként kerül meghatározásra tárgyévenként, a jelenlegi költések alapján úgy tűnik, hogy a kártyabirtokosok ki is használják az erre fordítható összeget.

„Az idei évtől életbe lépett módosítások a SZÉP-kártyák forgalmának ugrásszerű növekedését eredményezték. Jól látszik a költéseken, hogy a felhasználók hamar megszerették, hogy a belföldi utazások, vendéglátási szolgáltatások igénybevétele mellett már otthonuk fejlesztésére is fordíthatják ezt a cafeteria elemet. A K&H 2025. január 1-je óta több mint tízezer új SZÉP-kártyás ügyféllel bővült, ami jól alátámasztja a K&H kkv bizalmi index kutatás friss adatait is, miszerint a SZÉP-kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma a vállalkozások körében” mondta el Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketingvezetője.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo