Ingatlanárak hegymenetben: újabb buborék?

Vajon újabb buborék alakul ki az ingatlanárakban, vagy tartós lesz az áremelkedés? Elég a béremelés a magyar vállalatoknak, hogy kezeljék a munkaerőpiaci kihívásokat? A Piac & Profit most megjelent februári számában többek között ezekre a kérdésekre is válaszokat adunk! Keresse az újságárusoknál!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hegymenetben?

A tavalyi, rekordmértékű drágulás ellenére idén sem számíthatunk a lakásárak enyhülésére, bár a szakértők szerint az áremelkedés valószínűleg a tavalyinál kisebb mértékű lesz. 2019-ben több mint 20 ezer új lakást adnak át, de a kereslet egyelőre még akkora, hogy ez sem nyomja le az árakat. Az egyéb árnövelők – a CSOK bővülése, a lakásépítések lassulása, a keresetek növekedése – idén is jelen lesznek, valamint megszűnik a kedvezményes lakásáfa is, bár ennek hatását inkább csak a következő pár évben érezhetjük majd.

Nemzeti érdek az egészséges lakosság

A magyar vállalatok is nyerhetnek, ha emelik a béreket, de ez csak az egyik szükséges lépés lenne a munkaerőhiány ellen Csath Magdolna közgazdász szerint. A Szent István Egyetem professzorával a túlóratörvényről, a versenyképességi rangsorokról és arról is beszélgettünk, miért árthatnak a versenyképességnek az autóipari beruházások.

Ész is kell, nem csak traktor

Annak ellenére, hogy a mezőgazdaságban gőzerővel zajlanak a beruházások, a termésátlagok növekedésén nem látszik az elmúlt évek technológiai fejlesztése. A gondot elsősorban a munkaerőhiány jelenti és ez a fejlesztések elsődleges hajtóereje is, de egy felmérés olyan hiányosságokra is rámutatott, amelyek sok gazdálkodó felkészültségét megkérdőjelezik.

A szükséges plusz

Mi kell ahhoz, hogy egy termék elterjedjen, egy szolgáltatás jelenséggé váljon? Az, hogy megoldja a fogyasztó problémáját, amivel hálát, sőt kultikus rajongást vált ki. A minőség önmagában kevés, a terméknek egy sztoriba kell illeszkednie és a cégeknek ezt kell kommunikálniuk. Az üzleti siker kulcsa napjainkban a történetmesélés.

További részletek a Piac & Profit februári számában! Keresse az újságárusoknál!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo