Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

A mobilos böngészés az évtized derekára utol érte a desktopos online aktivitásunkat. A tendencia az, hogy a vásárlási ajánlatokat a Facebook Messengeren kapjuk majd, ami már jóval több, mint egy csetablak a Facebook honlapján: önálló mobilplatform.

A legújabb felmérések szerint Magyarországon 4,5 millióan töltötték le, s tették ezzel megkerülhetetlenné ezt az önálló mobilplatformot, amellyel a statisztikák szerint 3-7 százalékos konverzióarányt lehet elérni. Bár nálunk még nem olyan fejlettek a fizetési megoldások, hogy a többség a csetappban egy-egy ikonra kattintva rendelhesse meg és fizesse ki a terméket vagy szolgáltatást, Lévai Richárd szerint mindez üzleti lehetőséget jelent a kis- és középvállalkozásoknak.

Az online marketing-guru, az RG Stúdió Kft. tulajdonosa a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján azt mondta: ma már a lead hirdetéseket is célszerű ide összpontosítani, s ehhez még önálló landing page-et sem kell létrehozni. Ezzel "költséghatékonyan tudunk adatbázist építeni", hangsúlyozta Lévai, hozzátéve: új, értékes eszköz a marketingben a canvas (vászon) is, erre linkeket, videókat, képeket tudunk feltölteni.

Lokalizált hirdetések

Nemcsak az érdeklődési terület és az adott webes tartalmakon eltöltött idő függvényében lehet személyre szabni ajánlatokat. A cégek jól járhatnak a lokalizált hirdetésekkel, vagyis ha például az üzletük egy kilométeres körzetében tartózkodó embereknek küldenek ajánlatokat. Maholnap nem lesz szokatlan, ha olyan üzenetet kapunk: "Tegnap ezt a TV-t nézegetted, itt van a boltunk kétszáz méterre, van abból a készülékből raktáron." Ehhez persze a Big Data-rendszerek okos együttműködése szükséges.

A valóság már nem elég

Fontos, hogy a videók és képek készítésénél belekalkuláljuk a képkomponálásba, hogy a felhasználók 97 százaléka álló formátumban néz mozgóképes tartalmakat, nem fordítja el a mobilját, hogy fekvő formátumban lássa a videót.

A jövő azonban az üzleti valóságban, a termékhez kapcsolódó tartalmak feltupírozásában, szórakoztatóvá tételében rejlik. "A valóság már nem elég. A kiterjesztett elemekkel izgalmasabbá tudjuk tenni a terméket" - véli a szakértő. Ez az augmented reality, amit a többség a tavalyi Pokemon-mánia kapcsán ismer.

Mark Zuckerberg például, amikor futni megy, és fotót vagy videót készít magáról ("inkább videót, a fotó már olyan 2016-os", jegyezte meg Lévai), virtulális fejpántot rak a homlokára, s 3D-ben csöpög az izzadtság a valósak mellett. Persze a fejpánton logó díszeleg.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo