Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon

A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.

A mobilos böngészés az évtized derekára utol érte a desktopos online aktivitásunkat. A tendencia az, hogy a vásárlási ajánlatokat a Facebook Messengeren kapjuk majd, ami már jóval több, mint egy csetablak a Facebook honlapján: önálló mobilplatform.

A legújabb felmérések szerint Magyarországon 4,5 millióan töltötték le, s tették ezzel megkerülhetetlenné ezt az önálló mobilplatformot, amellyel a statisztikák szerint 3-7 százalékos konverzióarányt lehet elérni. Bár nálunk még nem olyan fejlettek a fizetési megoldások, hogy a többség a csetappban egy-egy ikonra kattintva rendelhesse meg és fizesse ki a terméket vagy szolgáltatást, Lévai Richárd szerint mindez üzleti lehetőséget jelent a kis- és középvállalkozásoknak.

Az online marketing-guru, az RG Stúdió Kft. tulajdonosa a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján azt mondta: ma már a lead hirdetéseket is célszerű ide összpontosítani, s ehhez még önálló landing page-et sem kell létrehozni. Ezzel "költséghatékonyan tudunk adatbázist építeni", hangsúlyozta Lévai, hozzátéve: új, értékes eszköz a marketingben a canvas (vászon) is, erre linkeket, videókat, képeket tudunk feltölteni.

Lokalizált hirdetések

Nemcsak az érdeklődési terület és az adott webes tartalmakon eltöltött idő függvényében lehet személyre szabni ajánlatokat. A cégek jól járhatnak a lokalizált hirdetésekkel, vagyis ha például az üzletük egy kilométeres körzetében tartózkodó embereknek küldenek ajánlatokat. Maholnap nem lesz szokatlan, ha olyan üzenetet kapunk: "Tegnap ezt a TV-t nézegetted, itt van a boltunk kétszáz méterre, van abból a készülékből raktáron." Ehhez persze a Big Data-rendszerek okos együttműködése szükséges.

A valóság már nem elég

Fontos, hogy a videók és képek készítésénél belekalkuláljuk a képkomponálásba, hogy a felhasználók 97 százaléka álló formátumban néz mozgóképes tartalmakat, nem fordítja el a mobilját, hogy fekvő formátumban lássa a videót.

A jövő azonban az üzleti valóságban, a termékhez kapcsolódó tartalmak feltupírozásában, szórakoztatóvá tételében rejlik. "A valóság már nem elég. A kiterjesztett elemekkel izgalmasabbá tudjuk tenni a terméket" - véli a szakértő. Ez az augmented reality, amit a többség a tavalyi Pokemon-mánia kapcsán ismer.

Mark Zuckerberg például, amikor futni megy, és fotót vagy videót készít magáról ("inkább videót, a fotó már olyan 2016-os", jegyezte meg Lévai), virtulális fejpántot rak a homlokára, s 3D-ben csöpög az izzadtság a valósak mellett. Persze a fejpánton logó díszeleg.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo