Social media: adatokkal pontosan lehet célozni

Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

„A közösségi médián nem cégek, hanem márkák vannak jelen. A Kovács és Társa például jogi entitás, nem márka” – mondta Kéri Gábor, a Positive by Hinora Group digital managing partnere.

Terelés, konverzió

„A Facebookon eddig a hírfolyam volt a feed, ez mára megváltozott, az elsődleges felület a sztorik” – mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője. „Sokan mondják, hogy a csaliterméket ki lehet hagyni, mert az emberek nem szeretik megadni az e-mailjüket. Régen ez működött, ma már nem. Érdemesebb a belépő termékkel foglalkozni” – javasolta Bártfai Balázs, a  a Netlight Consulting ügyvezetője.

„A Google Ads új szolgáltatásában sem a megjelenésért, sem a kattintásokért nem kell fizetnünk, csak a konverzióért. Ha ha túl alacsony CPA-célösszeget célzunk meg, nem jelennek meg a hirdetéseink” – magyarázta Szaladják Linda, a Lindcom Marketing AdWords hirdetési specialistája. „Óránként tudjuk módosítani, hogy melyik célcsoportot hogyan keressük meg és milyen kreatívot küldjünk” – mondta Szutor Ferenc, a DataMe Kft. ügyvezetője.

Kép: Pixabay

„A Ford egymillió autót adott el, a cég értéke 46 milliárd dollár. A Tesla csak 186 ezer autót, de az értéke 51 milliárd dollár. Mert azokban a járművekből minden adatot hasznosít” – mondta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.

„A celebek elérhetetlenek. Irigyeljük őket. Az influencerek viszont a mi sorainkból léptek elő, saját erőből építkeznek, magukat adják. A tartalomgyártás kötelező elem náluk” – mondta Berki Zsolt, az MBM Solvers online marketing-tanácsadója.

Új irányba megy a Facebook, és ez a marketingre is hatással lesz
Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.
Insta-univerzumon innen és túl

„A Facebookon és az Instán 24-féle kreatívot tudunk használni” – mondta Kukoly Dávid, a ShopRenter marketingszakértője. „Egyszerűen, tudatosan használjuk a szavakat, mert azok asszociációkat hívnak életre” – hangsúlyozta Kormos Nikolett szövegíró, a 7 Digits Growth Facebook-specialistája. „Nem mindegy, milyen kulcsszavakat adunk meg a videónkhoz. A YouTube nem szereti, hogy csak úgy berakjunk egy kulcsszót, ha a tartalom ténylegesen nem arról szól. A YouTube már azt is figyeli, hogy ki van-e mondva a kulcsszó a videóban, és hogy többször hangzik-e el” – mondta Szinte Lóránd online marketingszakértő.

„Nincs annál rosszabb, mint amikor egy cég mémeket posztol és két-három év lemaradásban van ebben” – mondta Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője.

„Az Instagram jelenléted ne legyen steril, legyen benne érzelmi töltet. A call to action ne legyen széteffektezve, ne legyen reklámízű, hogy most ezt kell venni” – tanácsolta Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

„Nem érdemes a közösségi médiát teleszórni érdektelen anyagokkal, mert azokat kevesen nézik meg, és emiatt az algoritmus rontja a megítélésünket. Az állandó posztolgatás csak el fogja venni a figyelmet arról, amire terelnénk a figyelmet” – figyelmeztetett Szántó András, a a Codecool marketingmenedzsere.

„Vannak felhasználók, akik a Viberen vezetik le a feszültségüket, összevesznek a haverjukkal vagy a chatbottal” – mondta Novák Ferenc, a Neo Interactive social media business unit leadere.

Célközönségből közösség

„Kiket akarunk megszólítani? Meg kell határozni a különféle vásárlói personákat. Milyen előnyt vár és kap tőlünk? Mi a motivációja? Mik a félelmei a jövőre vonatkozóan? Mik a touch pointok, milyen körülmények között tudjuk elérni?” – sorolta a szempontokat Bonyhádi Gábor, a Codecool Chief Marketing Officere (CMO).

„A történelem legmagányosabb társadalmában élünk. Egy amerikai felmérésben öt éve még azt mondták az emberek, hogy öt közeli barátjuk van, ma már azt, hogy nulla. Ha a márkák közösséget építenek, annak az ereje üzletileg is megmutatkozik. Ne csak közölj, a célcsoportot nem csak célozni kell” – mondta Mészáros Róbert látványügynök, a BrandBirds branding tanácsadója.

Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzen. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo