„A közösségi médián nem cégek, hanem márkák vannak jelen. A Kovács és Társa például jogi entitás, nem márka” – mondta Kéri Gábor, a Positive by Hinora Group digital managing partnere.
Terelés, konverzió
„A Facebookon eddig a hírfolyam volt a feed, ez mára megváltozott, az elsődleges felület a sztorik” – mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője. „Sokan mondják, hogy a csaliterméket ki lehet hagyni, mert az emberek nem szeretik megadni az e-mailjüket. Régen ez működött, ma már nem. Érdemesebb a belépő termékkel foglalkozni” – javasolta Bártfai Balázs, a a Netlight Consulting ügyvezetője.
„A Google Ads új szolgáltatásában sem a megjelenésért, sem a kattintásokért nem kell fizetnünk, csak a konverzióért. Ha ha túl alacsony CPA-célösszeget célzunk meg, nem jelennek meg a hirdetéseink” – magyarázta Szaladják Linda, a Lindcom Marketing AdWords hirdetési specialistája. „Óránként tudjuk módosítani, hogy melyik célcsoportot hogyan keressük meg és milyen kreatívot küldjünk” – mondta Szutor Ferenc, a DataMe Kft. ügyvezetője.
„A Ford egymillió autót adott el, a cég értéke 46 milliárd dollár. A Tesla csak 186 ezer autót, de az értéke 51 milliárd dollár. Mert azokban a járművekből minden adatot hasznosít” – mondta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.
„A celebek elérhetetlenek. Irigyeljük őket. Az influencerek viszont a mi sorainkból léptek elő, saját erőből építkeznek, magukat adják. A tartalomgyártás kötelező elem náluk” – mondta Berki Zsolt, az MBM Solvers online marketing-tanácsadója.
„A Facebookon és az Instán 24-féle kreatívot tudunk használni” – mondta Kukoly Dávid, a ShopRenter marketingszakértője. „Egyszerűen, tudatosan használjuk a szavakat, mert azok asszociációkat hívnak életre” – hangsúlyozta Kormos Nikolett szövegíró, a 7 Digits Growth Facebook-specialistája. „Nem mindegy, milyen kulcsszavakat adunk meg a videónkhoz. A YouTube nem szereti, hogy csak úgy berakjunk egy kulcsszót, ha a tartalom ténylegesen nem arról szól. A YouTube már azt is figyeli, hogy ki van-e mondva a kulcsszó a videóban, és hogy többször hangzik-e el” – mondta Szinte Lóránd online marketingszakértő.
„Nincs annál rosszabb, mint amikor egy cég mémeket posztol és két-három év lemaradásban van ebben” – mondta Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője.
„Az Instagram jelenléted ne legyen steril, legyen benne érzelmi töltet. A call to action ne legyen széteffektezve, ne legyen reklámízű, hogy most ezt kell venni” – tanácsolta Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.
„Nem érdemes a közösségi médiát teleszórni érdektelen anyagokkal, mert azokat kevesen nézik meg, és emiatt az algoritmus rontja a megítélésünket. Az állandó posztolgatás csak el fogja venni a figyelmet arról, amire terelnénk a figyelmet” – figyelmeztetett Szántó András, a a Codecool marketingmenedzsere.
„Vannak felhasználók, akik a Viberen vezetik le a feszültségüket, összevesznek a haverjukkal vagy a chatbottal” – mondta Novák Ferenc, a Neo Interactive social media business unit leadere.
Célközönségből közösség
„Kiket akarunk megszólítani? Meg kell határozni a különféle vásárlói personákat. Milyen előnyt vár és kap tőlünk? Mi a motivációja? Mik a félelmei a jövőre vonatkozóan? Mik a touch pointok, milyen körülmények között tudjuk elérni?” – sorolta a szempontokat Bonyhádi Gábor, a Codecool Chief Marketing Officere (CMO).
„A történelem legmagányosabb társadalmában élünk. Egy amerikai felmérésben öt éve még azt mondták az emberek, hogy öt közeli barátjuk van, ma már azt, hogy nulla. Ha a márkák közösséget építenek, annak az ereje üzletileg is megmutatkozik. Ne csak közölj, a célcsoportot nem csak célozni kell” – mondta Mészáros Róbert látványügynök, a BrandBirds branding tanácsadója.