Algoritmus cikkek
Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged
A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.
Sok adatot kezelünk: hogyan csináljunk belőle pénzt?
Minden cég adatok tömegét kezeli, de a magyar KKV-k még a román üzleti szektor szereplőihez képest is lemaradásban vannak az adatok hatékony használatában. Pedig csökkenthetők a költségek és növelhető a bevétel, ha jól bánunk az adatokkal. Erre szolgáltak tanácsokkal a Piac & Profit által rendezett Adat – Az új kincs: Hogyan termel profitot az adat? című konferencia előadói.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni
Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Behalt az organikus elérés a közösségi médián?
A Cambridge Analytica botrány után a Facebook megváltoztatta algoritmusát és tulajdonképpen kinyiffantotta az organikus elérést, a fizetős hirdetések felé terelve a cégeket. Véget ért az ingyenebéd. Mit lehet most tenni? Erről is beszéltek a neves előadók a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
A befektetési piacon is átveszi a hatalmat az AI
A világ intézményi befektetőinek csaknem háromnegyede véli úgy, hogy a technológiai fejlődés 2025-re átalakítja az ágazatot. Befektetési folyamata során tízből egy intézményi befektető már igénybe veszi mesterséges intelligencia segítségét.
Adatvezérelt cégeké a siker
A munkaerőhiány egyik legfőbb ellenszere az automatizáció, mely növeli a cégek hatékonyságát is, derült ki a Piac & Profit Szervezetfejlesztés – 2018 konferenciájának előadásaiból.
A chatbot a leghatékonyabb eszköz
2018-ra úgy fogunk emlékezni, mint az áttörés évére, amikor a chatbotok végre betörtek a chatelőplatformokra. Nemcsak a nagyvállalatoknak éri meg használni őket, hanem a kkv-knak is. Erről is hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Algoritmussal szűrhetők az álhírek
Egy friss kutatás szerint eredményes lehet, ha az adott tartalmak elemzése helyett a forrásokat vizsgálja egy megfelelően felkészített algoritmus.
Az algoritmus a rák legkisebb jelét is felismeri
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása új utakat nyit a gyógyászatban, a diagnózisban is. Segít az orvosoknak a leletek és a kórtörténet elemzésével, jelentősen csökkentve az emberi hibák lehetőségét. Két példa erre: a cukorbetegek retinózisa és a melldaganat korai felismerése.
Van ahol már gondolkodó gép kezeli a befektetéseket
Villámgyorsan cselekszik és kiváltja a kezdő, junior-szintű munkavállalókat a Wall Streeten. Abbie máris milliárd dollárokat forgat egymaga. Tulajdonképpen a virtuális asszsiztens, Alexa "rokona".
Az algoritmus csal, és megkülönböztet
A németek nagy többsége elutasítja, hogy a digitalizációval a matematika döntsön az emberek helyett, mert ez csak növeli a társadalmi igazságtalanságot. Mind az EU, mind a német kormány célul tűzte ki az ilyen algoritmusok segítségével való döntések ellenőrzését, illetve korlátozását.
Emberfeletti munkavállalók, vagy munkanélküliek leszünk?
A fejlesztők úgy vélik, az AI emberfeletti képességekkel fogja felruházni az embereket, és csak a repetitív részfeladatokat fogja elvenni tőlünk. Ezeket a készségeinket kell erősíteni, hogy megőrizhessük az állásunkat.
Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában
Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.
Mesterséges Intelligencia = több bevétel
A mesterséges intelligencia is egy üzlet, illetve eszköz a növekedéshez. Mint technológia még fejlődőben van, tehát nagy befektetéseket igényel, ezért igyekeznek a cégek minél hamarabb mérhető anyagi előnyöket learatni az MI-innovációkból.
Gyökeresen alakítja át életünket a mesterséges intelligencia
Túl homályos fogalomnak tűnik a mesterséges intelligencia (AI)? Elmagyarázzuk, hogyan fejlődött az elmúlt években, és mit várhatunk tőle, hogyan hatja majd át egyre inkább mindennapi életünket. A virtuális asszisztensek, az önvezető autók, a CRM-ben, vagyis az ügyfélkezelésben használt csetbotok, a kórházi robotápolók mind az AI alkalmazásának új távlatait jelzik.
Univerzális alapjövedelem helyett adatadó?
A Big Data korában, adatvezérelt gazdaságban élünk, ahol a cégek ingyen szednek be egy csomó adatot a polgároktól. Ha a kormányok gondoskodnának róla, hogy ezt csak pénzért tehessék, abból el lehetne tartani a társadalmat. Megoldódna a robotok és a mesterséges intelligencia okozta munkanélküliség problémája.
Bulizni kezdett a virtuális asszisztens, rátörte az ajtót a rendőrség
Hajnali kettőkör jutott eszébe az Amazon virtuális assisztensének buliznia Németországban. Mivel ember nem tartózkodott a lakásban, a rendőrségnek be kellett törniük az ajtót, hogy leállítsák a zenét.
Elhunyt szeretteinkkel cseveghetünk chatbot segítségével
Ez a chatbotok új generációja: valaha élt embereket személyesítenek meg a mesterséges intelligencia révén. A virtuális assisztensek akár néhai szüleink, nagyszüleink gondolatvilágát hangoztathatják.
Hamis vagy valódi? A mesterséges intelligencia eldönti
Egy New York-i székhelyű startup találmánya képes arra, hogy a luxustermékhez érintve pár perc alatt kielemezze, valódi-e vagy hamisítvány. Az eszköz mesterséges intelligencia segítségével, hatalmas adatbázisból dolgozik. Az algoritmus több száz anyagot, mintát, stílusjegyet ismer fel, többek közt a vásznat, bőrt fémet, fát.
Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni
Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.
Robotok adnak el, és lassan vásárolnak is
A csetbotok és a mesterséges intelligencia is "személyiségek" kreálására irányul. A jövő reklámarcai virtuális personák lesznek. Sőt minden cégnek az algoritmusok és botok felé is kell marketingelnie, mert végeredménynek "ők" fogják nyomni a termékeinket a neten. Bizarr? Félelmetes? Az.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Több száz magyar céget érinthet: meghamisíthatóvá vált számos dokumentum
A Google-nek sikerült feltörnie azt az algoritmust, amely a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védi. Mindez több száz magyar vállalatot érinthet: a 2012 előtti aláírt dokumentumokat archiválni kell két hónapon belül!
Már randizni is könnyebb mesterséges intelligenciával
Már a hírek valóságtartalmát is lecsekkolja helyettünk a Google új algoritmusa, a Tinderé kiválasztja nekünk a legszexisebb fotónkat, a Macy's virtuális aszsisztense pedig a bolti vásárlást teszi gördülékenyebbé.
Tömeges elbocsátások az algoritmusok miatt
A technológiai fejlődés miatt gyors átalakulás elé néz a munkaerőpiac: a mai alsó tagozatos gyerekek 65%-a olyan szakmát fog választani, ami ma még nem létezik.