Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában

Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

"Az árak fel fognak menni, kevesebb lesz a hirdetési hely", tette hozzá Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség ügyvezetője és Social Media-specialistája." Miért?

Mert "a hírfolyam algoritmusai azokat a posztokat díjazzák, amik aktivizálják az embereket, párbeszédet indítanak. Szabaduljunk a hírfolyamtól, inkább az Insta képfolyam, a Facebook Sztorik, az Insta Sztorikon, a videóajánlókon és a Messengeren keresztül közelítsük meg a felhasználót ", mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője.

Felértékelődik a korábbi online tartalmakból "kihallgatott" fogyasztói viselkedés, ízlés és vélemény ismerete. Ez a  social listening. "A szöveganalitikát a magyar nyelvű internet tartalmaiból három és fél évre visszamenőleg, 17 milliárd adatból tudunk nyújtani. Az iróniát nem ismeri a rendszer, ugyanakkor az emojikat már elemezzük", mondta Vida Eszter, a SentiOne kommunikációs igazgatója.

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

A mérce az ifjú influencer

Az influencerek, a YouTube-sztárok tömegvonzó hatása is egyre fontosabb lesz. Szántó Péter érdekes példákat hozott arra, hogy a neten milyen találékonysággal készítenek saját videókat fiatalok. A lányok például a Musicaly-n tátognak-táncolnak kedvenc dalaikra, s mindent kitalálnak, az öltözetet, a hátteret, a képsorok vágást. Őket a marketingesek nem érinthetik már meg fantáziátlan üzenetekkel és tartalmakkal.

Minden apró részletre ügyelni kell. Még a vásárlás vagy a feliratkozás gomb dizájnját is gondosan ki kell találni. "Felejtsétek el a hírlevélnél a "feliratkozás" szót, mert azt a spammel asszociálja a felhasználó", mondta Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség ügyvezetője és Social Media-specialistája. Inkább használjuk a mehet, a kérem szavakat, vagy hasonló kifejezéseket.

A fiatalok fogyasztókhoz az influencerek megnyerésével tudnak közel kerülni a márkák. Már a PamKutya duó is bevállal kampányokat, magyarázta Benkő Lilla, a Special Effects Media Creator Lead-je, YouTube Specialist-je. Az influencer általában tisztában van vele, milyen stílusban kell a rajongóinak, követőinek megvillantani egy terméket, "nem kell cetlin adni neki, mit olvasson fel, ő pontosan ismeri a célközönségét", mondta Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Platformok

"A YouTube nem felel a jogsértő tartalomért", ahogy sok stock photo honlap sem, így nem árt odafigyelni, hogy honnan milyen képi és videós tartamakat töltünk le és használunk fel online tartalmainkban, mert a felelősség rajtunk lesz, figyelmeztetett Dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai ügyvédi iroda ügyvédje.

A LinkedIn a kapcsolati háló bővítésének hasznos eszköze, de szabályai szerint elvileg csak azokat jelölhetjük be, akiket ismerünk, tehát ellentmondásban van önmagával. Magyarországon 840 000 felhasználója van, főleg diplomások", mondta Pécsi Ferenc, a ContentPlus Kft. tartalomstratégája.

"Most már ne kezdjél hírlevelezni, marketing automatizációra lesz szükséged", mondta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője, aki a chatbotok terjedéséről értekezett. A prognózisok szerint 2020-tól több chatbot lesz a neten, mint honlap.

"A márkák megpróbálnak személyként viselkedni, bemennek a személyes közegbe, a chatappokba, ahol már nem emailcímekkel, hanem telefonszámokkal regisztrálunk", mondta Novák Ferenc, a Neo Interactive business unit leadere."

A blogpostod nem a Google-nek írod, hanem az embereknek", foglalt állást Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. értékesítési szövegírója, aki úgy látja, ki kéne törölni a fejekből azt a 2011 táján rögzült beidegződéseket, miszerint az alcímeket is a Google kulcsszavakra kellene szabni. Írjunk röviden, három soros bekezdésekben, frappánsan.

Szántó András, a Codecool marketingmenedzsere a munkánkhoz szükséges platformokat vette sorba, ilyen például a Prophet, a Ghostory, a Grouply, a TubeBuddy, az Articolo, a Grammarly. Közülük több is Chrome plug-in.

Görög László, a Gateway Marketing Kft. ügyvezetője, aki saját bevallása szerint anyagilag kétszer tönkrement már az életben, a bitcoin életképessége mellett tett hitvallást a tévés hittérítőket is megszégyenítő lelkesedésű és temperamentumú előadásában. Ő maga is vásárolt a kriptovalutából néhány millió forint értékben.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo