Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni

Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Elon Musk már többször nyilatkozta, hogy a mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) fejlődésével óriási veszélyeknek tehetjük ki magukat. Leginkább azért, mert algoritmusok dönthetik el, hogy érdemes-e és indokolt-e tömegpusztító fegyvereket bevetni. Szerinte eljöhet a Terminátor-filmek valósága, amikor a gépek átveszik a hatalmat. Legutóbb ama véleményének is hangot adott, hogy bizonyos embereknek nem szabadna megengedni, hogy mesterséges intelligenciát fejlesszenek.

De persze saját cégén belül ő is nyomul az AI-arénában. Musk a Twitteren azt közölte, hogy a feljavított Autopilot rendszer képes lesz megjósolni, hogy hova akarunk menni, így a Tesla autóknak nem feltétlenül kell majd megmondani, hova akarunk menni.

Mivel az AI a viselkedésbeli és döntésbeli mintákból, ismétlődésekből tanul (ez a machine learning), vélhetően a napszakot, a kocsi helyét és a személyt beazonosítva következtetné ki, hogy mi az ilyenkor és ott éppen leggyakrabban beütött célállomás.

Tesla Model S
Fotó: Tesla

Igazából az történt a Twitteren, hogy az egyik felhasználó azt írta Musknak, miért nem úgy frissíti a szoftvert, hogy az autó megkérdezi a vezetőtől, amint beszállt: „És hova akarsz menni?”

Musk erre azt mondta, hogy erre semmi szükség nem lesz, az autó intelligenciája képes lesz megjósolni „az esetek többségében”, hogy mi a vágyott célállomás, anélkül, hogy a vezető egy szót szólna.

A legutóbbi Autopilot hardver 2.0 2017 februárjában került forgalomba, a szoftver júniusban.

Az autógyártók most azon versenyeznek, ki tud előállni úgynevezett 5-ös szintű autonómiával. A General Motors mindig igyekszik rámutatni, hogy a Tesla autopilotja még nincs ezen a szinten. A Musk által még 2017 végére beígért frissítés – ami a HW 2,5 nevet fogja viselni, s hardver és szoftver egyben – elvileg eléri majd ezt a szintet.

(futurism.com)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo