Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni

Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Elon Musk már többször nyilatkozta, hogy a mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) fejlődésével óriási veszélyeknek tehetjük ki magukat. Leginkább azért, mert algoritmusok dönthetik el, hogy érdemes-e és indokolt-e tömegpusztító fegyvereket bevetni. Szerinte eljöhet a Terminátor-filmek valósága, amikor a gépek átveszik a hatalmat. Legutóbb ama véleményének is hangot adott, hogy bizonyos embereknek nem szabadna megengedni, hogy mesterséges intelligenciát fejlesszenek.

De persze saját cégén belül ő is nyomul az AI-arénában. Musk a Twitteren azt közölte, hogy a feljavított Autopilot rendszer képes lesz megjósolni, hogy hova akarunk menni, így a Tesla autóknak nem feltétlenül kell majd megmondani, hova akarunk menni.

Mivel az AI a viselkedésbeli és döntésbeli mintákból, ismétlődésekből tanul (ez a machine learning), vélhetően a napszakot, a kocsi helyét és a személyt beazonosítva következtetné ki, hogy mi az ilyenkor és ott éppen leggyakrabban beütött célállomás.

Tesla Model S
Fotó: Tesla

Igazából az történt a Twitteren, hogy az egyik felhasználó azt írta Musknak, miért nem úgy frissíti a szoftvert, hogy az autó megkérdezi a vezetőtől, amint beszállt: „És hova akarsz menni?”

Musk erre azt mondta, hogy erre semmi szükség nem lesz, az autó intelligenciája képes lesz megjósolni „az esetek többségében”, hogy mi a vágyott célállomás, anélkül, hogy a vezető egy szót szólna.

A legutóbbi Autopilot hardver 2.0 2017 februárjában került forgalomba, a szoftver júniusban.

Az autógyártók most azon versenyeznek, ki tud előállni úgynevezett 5-ös szintű autonómiával. A General Motors mindig igyekszik rámutatni, hogy a Tesla autopilotja még nincs ezen a szinten. A Musk által még 2017 végére beígért frissítés – ami a HW 2,5 nevet fogja viselni, s hardver és szoftver egyben – elvileg eléri majd ezt a szintet.

(futurism.com)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo