Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni

Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elon Musk már többször nyilatkozta, hogy a mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) fejlődésével óriási veszélyeknek tehetjük ki magukat. Leginkább azért, mert algoritmusok dönthetik el, hogy érdemes-e és indokolt-e tömegpusztító fegyvereket bevetni. Szerinte eljöhet a Terminátor-filmek valósága, amikor a gépek átveszik a hatalmat. Legutóbb ama véleményének is hangot adott, hogy bizonyos embereknek nem szabadna megengedni, hogy mesterséges intelligenciát fejlesszenek.

De persze saját cégén belül ő is nyomul az AI-arénában. Musk a Twitteren azt közölte, hogy a feljavított Autopilot rendszer képes lesz megjósolni, hogy hova akarunk menni, így a Tesla autóknak nem feltétlenül kell majd megmondani, hova akarunk menni.

Mivel az AI a viselkedésbeli és döntésbeli mintákból, ismétlődésekből tanul (ez a machine learning), vélhetően a napszakot, a kocsi helyét és a személyt beazonosítva következtetné ki, hogy mi az ilyenkor és ott éppen leggyakrabban beütött célállomás.

Tesla Model S
Fotó: Tesla

Igazából az történt a Twitteren, hogy az egyik felhasználó azt írta Musknak, miért nem úgy frissíti a szoftvert, hogy az autó megkérdezi a vezetőtől, amint beszállt: „És hova akarsz menni?”

Musk erre azt mondta, hogy erre semmi szükség nem lesz, az autó intelligenciája képes lesz megjósolni „az esetek többségében”, hogy mi a vágyott célállomás, anélkül, hogy a vezető egy szót szólna.

A legutóbbi Autopilot hardver 2.0 2017 februárjában került forgalomba, a szoftver júniusban.

Az autógyártók most azon versenyeznek, ki tud előállni úgynevezett 5-ös szintű autonómiával. A General Motors mindig igyekszik rámutatni, hogy a Tesla autopilotja még nincs ezen a szinten. A Musk által még 2017 végére beígért frissítés – ami a HW 2,5 nevet fogja viselni, s hardver és szoftver egyben – elvileg eléri majd ezt a szintet.

(futurism.com)

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo