Adatvezérelt cégeké a siker

A munkaerőhiány egyik legfőbb ellenszere az automatizáció, mely növeli a cégek hatékonyságát is, derült ki a Piac & Profit Szervezetfejlesztés – 2018 konferenciájának előadásaiból.

„Minden szervezet alapja nem a találgatás, nem az, hogy kitaláljuk a saját fejünkből, hogy mi van, hanem az adat. Az adat birodalma jön, tudnunk kell az igényeket. A leginkább elmaradva azonban abban vagyunk, hogy nem tudjuk, mit igényel a munkavállaló és a szervezet. Ez a szervezeti optimalizálás” – hangsúlyozta Borbély László executive coach, az SPA Tudásbázis Kft. ügyvezetője. „Adatokat gyűjtünk a cég részegységeiből, és ezek ismeretében fejlesztjük a rendszert. Erre való a big data, a felhő, a mesterséges intelligencia, a dolgok internete (IoT), amit most már IoS-ként is emlegetnek, vagyis a szolgáltatások interneteként” – mondta Andorka Miklós, a MAPI Zrt. operatív igazgatóhelyettese.

Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít
A természetben minden növekszik, az emberi tudatot is a növekedés mozgatja, akárcsak a piacokat és a globális népességet. Ha nem növekszik a vállalkozásod, előbb-utóbb elsorvad, mert a növekedő versenytársak kiszorítják a pályáról. Hogyan lehet fejlődési pályára állítani cégünket?
Automatizálás

„A termelés robotizálható, az ügyvitel tipizálható, az irodai környezetbe öntanuló szoftverrobotok használhatók, a logisztikában a kapacitás kihasználását maximalizálhajtuk, a CRM-ben pedig a chatbotok valósíthatják meg az intelligens ügyfélkapcsolatot, felváltva azt a gyakorlatot, hogy ma falakat építenek, call centerrel és más eszközökkel, hogy ne jussak el az ügyintézőig – sorolta a távlatokat Gordos Koppány, a Click On Hungary Kft. technológiai tanácsadója. – Ha viszont a működés nem hatékony, tilos automatizálni. Azzal csak azt érjük el, hogy digitalizáltuk a rossz folyamatokat. Egy üzleti folyamat attól lesz jó, hogy életszerű és hatékony. De ne akarjunk mindent azonnal rendbe tenni. Lépésről lépésre haladjunk."

Kép: Fotolia

Skálázás

Minden menedzsernek meg kell fontolnia ezt a kérdést: „A gyengeséget fejleszted, vagy az erősséget építed? Előbbi egy völgy, picit mindig egyenesebb lesz, csak sosem lesz belőle hegy” – mondta Dobay Róbert, a Menedzsmentor Kft. partnere.

Napjaink kulcsszava a skálázás. Amikor egy cég olyan innovációval áll elő, amivel olyan piaci résbe nyúl bele, ahol nagy a kereslet, a digitális elérés miatt rövid idő alatt gyorsan iratkoznak fel rá a felhasználók, ezt a gyors növekedést bírni kell szusszal, kapacitással, erőforrással. Ez a skálázás.

A nem hatékony cég azonban nem skálázható. „Ne szigetszerűen fejlesszünk, ne csak az IT-részleg harcoljon ki magának büdzsét rá” – mondta Andorka Miklós, a MAPI Zrt. operatív igazgatóhelyettese. A skálázható cégstruktúra jellemzői: lapos, rugalmas, moduláris, nyitott, decentralizált.

Ipar 4.0: az okos termelés kockázatai
Ipar 4.0: az okos termelés kockázatai A dolgok internete elhozza azt a világot, ahol a termelési fázis egyes pontjai – szenzorok révén – valós időben kommunikálnak egymással, valós idejű a készletezés, az alapanyag-beszerzés, a gyártás, mindenből akkor kerül oda anyag, amikor kell.
„A szoftverek jelenleg elkülönülve működnek, most viszont integrálják őket, és ezentúl egymásnak szolgáltatnak adatokat. De ez kiszolgáltatottá tesz, a cégeknek sok inputra van szükségük kívülről, az adatoknak és az alapanyagoknak a megfelelő időben és tartalommal kell rendelkezésre állniuk, különben leáll a gyártósor.
Ebben az üzleti környezetben óriási kockázatot jelentenek a beszállítók” – hangsúlyozta Kelemen Viktor, a Bureau Veritas Hungary ügyvezetője, aki szerint felértékelődnek a cégek által megszerzett minőségbiztosítási tanúsítványok, ezek egyfajta garanciák arra, hogy a beszállítónk nem hibázhat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo