Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged

A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Az adatelemzés célja az előrejelzés” – mondta Bőgel György, a CEU professzora, aki példákat is említett. Rióban például a földcsuszamlásokat igyekeznek megjósolni a lakott területek körében, de egy újszülött „adatosítása” az inkubátorban is a jövőre vonatkozik, mert a lehetséges egészségügyi vészhelyzetek kivédését, az életmentést segíti.

„Az arcfelismerés már nagyon megbízható, valahol 100 százaléknál jár” – hangsúlyozta Bőgel. A felhasználói profilalkotás és elemzés technológiái pedig már ott tartanak, hogy „50-300 lájkból a közösségi médián a számítógép jobban meg tudja állapítani a személyiségjegyeinket, mint a kollégánk, a barátunk, sőt a házastársunk” – mondta Bőgel.

Kép: Fotolia

A fogyasztók következő lépéseit is egyre javuló pontossággal kalkulálhatók ki, egyénileg és tömegesen is. „Telepítettünk olyan rendszert, ami az eddigi tranzakciók alapján 90 százalékos pontossággal tudtuk megjósolni, hogy egy kávézóban milyen tranzakciók lesznek az adott napon” – mondta Salga Péter, a Dyntell Magyarország Kft. ügyvezetője.

„Egy piackutatás ma már nem kerül milliókba, közösségi médiás persona-kutatással gyorsan és költséghatékonyan elvégezhető. Egy kis webshop is üzemeltethet prediktív rendszereket, mely megjósolja, ki potenciálisan visszatérő vevő és ki az, aki lemorzsolódik” – mondta Vető Balázs, a Fisherman’s Online Kft. ügyvezető igazgatója.

A vásárlói élményt gyorsítja és optimalizálja a chatbot is. A Domino’s Pizza állt elő az első chatbottal Amerikában. Ma már sok márkánál vásárolhatunk úgy, hogy a Facebook chat alapján azonosít a rendszer, elég egy-egy emojira tapelnünk az okos teló érintőképernyőjén és máris engedélyeztük a vásárlást. A Facebook rendszerén keresztül történhet a fizetés, a bankkártyát sem kell elővenni, hogy bepötyögjük a számot.

A hazai cégek csak kullognak a 4.0 után
A magyarországi munkaerőhiány egyik oka a magyar szakképzési rendszer elavultsága. A GKI vizsgálata szerint azonban az aktuális vállalati igényeket kiszolgáló oktatási rendszer nem is fog olyan munkaerőt piacra bocsátani, amilyenre egy versenyképes gazdaságnak szüksége van.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo