Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged

A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Az adatelemzés célja az előrejelzés” – mondta Bőgel György, a CEU professzora, aki példákat is említett. Rióban például a földcsuszamlásokat igyekeznek megjósolni a lakott területek körében, de egy újszülött „adatosítása” az inkubátorban is a jövőre vonatkozik, mert a lehetséges egészségügyi vészhelyzetek kivédését, az életmentést segíti.

„Az arcfelismerés már nagyon megbízható, valahol 100 százaléknál jár” – hangsúlyozta Bőgel. A felhasználói profilalkotás és elemzés technológiái pedig már ott tartanak, hogy „50-300 lájkból a közösségi médián a számítógép jobban meg tudja állapítani a személyiségjegyeinket, mint a kollégánk, a barátunk, sőt a házastársunk” – mondta Bőgel.

Kép: Fotolia

A fogyasztók következő lépéseit is egyre javuló pontossággal kalkulálhatók ki, egyénileg és tömegesen is. „Telepítettünk olyan rendszert, ami az eddigi tranzakciók alapján 90 százalékos pontossággal tudtuk megjósolni, hogy egy kávézóban milyen tranzakciók lesznek az adott napon” – mondta Salga Péter, a Dyntell Magyarország Kft. ügyvezetője.

„Egy piackutatás ma már nem kerül milliókba, közösségi médiás persona-kutatással gyorsan és költséghatékonyan elvégezhető. Egy kis webshop is üzemeltethet prediktív rendszereket, mely megjósolja, ki potenciálisan visszatérő vevő és ki az, aki lemorzsolódik” – mondta Vető Balázs, a Fisherman’s Online Kft. ügyvezető igazgatója.

A vásárlói élményt gyorsítja és optimalizálja a chatbot is. A Domino’s Pizza állt elő az első chatbottal Amerikában. Ma már sok márkánál vásárolhatunk úgy, hogy a Facebook chat alapján azonosít a rendszer, elég egy-egy emojira tapelnünk az okos teló érintőképernyőjén és máris engedélyeztük a vásárlást. A Facebook rendszerén keresztül történhet a fizetés, a bankkártyát sem kell elővenni, hogy bepötyögjük a számot.

A hazai cégek csak kullognak a 4.0 után
A magyarországi munkaerőhiány egyik oka a magyar szakképzési rendszer elavultsága. A GKI vizsgálata szerint azonban az aktuális vállalati igényeket kiszolgáló oktatási rendszer nem is fog olyan munkaerőt piacra bocsátani, amilyenre egy versenyképes gazdaságnak szüksége van.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo