Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged

A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

„Az adatelemzés célja az előrejelzés” – mondta Bőgel György, a CEU professzora, aki példákat is említett. Rióban például a földcsuszamlásokat igyekeznek megjósolni a lakott területek körében, de egy újszülött „adatosítása” az inkubátorban is a jövőre vonatkozik, mert a lehetséges egészségügyi vészhelyzetek kivédését, az életmentést segíti.

„Az arcfelismerés már nagyon megbízható, valahol 100 százaléknál jár” – hangsúlyozta Bőgel. A felhasználói profilalkotás és elemzés technológiái pedig már ott tartanak, hogy „50-300 lájkból a közösségi médián a számítógép jobban meg tudja állapítani a személyiségjegyeinket, mint a kollégánk, a barátunk, sőt a házastársunk” – mondta Bőgel.

Kép: Fotolia

A fogyasztók következő lépéseit is egyre javuló pontossággal kalkulálhatók ki, egyénileg és tömegesen is. „Telepítettünk olyan rendszert, ami az eddigi tranzakciók alapján 90 százalékos pontossággal tudtuk megjósolni, hogy egy kávézóban milyen tranzakciók lesznek az adott napon” – mondta Salga Péter, a Dyntell Magyarország Kft. ügyvezetője.

„Egy piackutatás ma már nem kerül milliókba, közösségi médiás persona-kutatással gyorsan és költséghatékonyan elvégezhető. Egy kis webshop is üzemeltethet prediktív rendszereket, mely megjósolja, ki potenciálisan visszatérő vevő és ki az, aki lemorzsolódik” – mondta Vető Balázs, a Fisherman’s Online Kft. ügyvezető igazgatója.

A vásárlói élményt gyorsítja és optimalizálja a chatbot is. A Domino’s Pizza állt elő az első chatbottal Amerikában. Ma már sok márkánál vásárolhatunk úgy, hogy a Facebook chat alapján azonosít a rendszer, elég egy-egy emojira tapelnünk az okos teló érintőképernyőjén és máris engedélyeztük a vásárlást. A Facebook rendszerén keresztül történhet a fizetés, a bankkártyát sem kell elővenni, hogy bepötyögjük a számot.

A hazai cégek csak kullognak a 4.0 után
A magyarországi munkaerőhiány egyik oka a magyar szakképzési rendszer elavultsága. A GKI vizsgálata szerint azonban az aktuális vállalati igényeket kiszolgáló oktatási rendszer nem is fog olyan munkaerőt piacra bocsátani, amilyenre egy versenyképes gazdaságnak szüksége van.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo