üzleti analitika cikkek


Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged

Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged 

A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.
Sok adatot kezelünk: hogyan csináljunk belőle pénzt?

Sok adatot kezelünk: hogyan csináljunk belőle pénzt? 

Minden cég adatok tömegét kezeli, de a magyar KKV-k még a román üzleti szektor szereplőihez képest is lemaradásban vannak az adatok hatékony használatában. Pedig csökkenthetők a költségek és növelhető a bevétel, ha jól bánunk az adatokkal. Erre szolgáltak tanácsokkal a Piac & Profit által rendezett Adat – Az új kincs: Hogyan termel profitot az adat? című konferencia előadói.
Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában

Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában 

A gépi intelligencia a hatékonyságnövelés talán utolsó forrása. Az okos eszközök, szenzorok közötti kommunikációt, a mesterséges intelligencia-szoftverek használatát a kisebb cégek számára is elérhetővé fogják tenni azok a IoT-hálózatokat, amik most indulnak el az 5G-technológiával. A szenzorok és e rendszerek ára évről évre zuhanni fog, vagyis előnyeit a kkv-szektor is learathatja. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit ADAT – Az új kincs című konferenciáján.
Bányászat nélkül mit sem ér az adat

Bányászat nélkül mit sem ér az adat 

Egyre több cég tudja, hogy érdemes adatokat gyűjtenie és ezekre építeni stratégiáját és taktikáját. Azonban az adtatok értelmező elemzés nélkül mit sem érnek – sőt, akár félre is vezethetnek.
Kisokos kezdőknek a Google-analitikához

Kisokos kezdőknek a Google-analitikához 

A Google Analytics afféle varázsszóként egyre többször hangzik el a digitális vállalkozók környezetében. De mis is ez, és mire jó? Szakértőnk segít!
Így lehet üzleti siker a HR-ből

Így lehet üzleti siker a HR-ből 

A megfelelő informatikai háttérrel egymásra vetíthetőek az üzleti és a HR eredmények, így kiderül az is, mely munkavállalókat érintő kezdeményezések támogatják legjobban az üzleti célkitűzéseket - derül ki az SAP felméréséből.
Üzleti intelligencia helyett kockás füzet jut a kkv-knak

Üzleti intelligencia helyett kockás füzet jut a kkv-knak 

A kis- és középvállalatok körében komoly korlátot jelent az EU-források szűkössége, a kisebb vállalatok egyelőre vonakodó hozzáállása az új technológiához, illetve maga az a tény, hogy egyáltalán rendelkezésre áll-e olyan adat, vagy rendszer, amely alapja lehet az üzletiintelligencia-rendszer bevezetésére.
Hét megkerülhetetlen trend az üzleti analitikában

Hét megkerülhetetlen trend az üzleti analitikában 

Míg korábban az adatokat csak korlátozott számban tudtuk összegyűjteni, rendszerezni és főleg elemezni, ma már – a fejlett analitikai eszközöknek hála – lehetőségeink korlátlanok. Bemutatjuk azokat a trendeket, melyek megkerülhetetlenek lesznek az üzleti analitikában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa  – Klasszis Podcast

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa – Klasszis Podcast 

Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.

Pénzszerzés

Hosszú lesz a karácsony, sokaknak figyelniük kell a határidőkre!

Hosszú lesz a karácsony, sokaknak figyelniük kell a határidőkre! 

Az idén összesen öt napig tart majd a karácsonyi ünnepi időszak, így az egészségpénztári tagoknak különösen figyelniük kell az év végi befizetések határidejére.

Adózás

Nagyot változtak az adóperek szabályai

Nagyot változtak az adóperek szabályai  

Az új szabályok közül kiemelkedik a Kúria jogkörének bővítése.

Gazdaság

Most kell nagyon résen lenni, nehogy átverjenek

Most kell nagyon résen lenni, nehogy átverjenek 

Az ünnepi időszak közeledtével, különösen a november végén esedékes Black Friday akciók idején jelentősen megnő az online és személyes vásárlások száma. A kereskedők ilyenkor látványos, sok esetben rendkívüli árengedményekkel hirdetik termékeiket, amelyek között a fogyasztók gyakran nehezen igazodnak el. A tudatos vásárlói magatartás ezért kiemelten fontos annak érdekében, hogy a kedvezményes időszak ne vezessen pénzügyi veszteséghez vagy későbbi reklamációkhoz – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo