Adatelemzés cikkek
Jobban ismer téged az algoritmus, mint a feleséged
A gépi tanulásnak hála a mesterséges intelligencia algoritmusai képesek egyre nagyobb biztonsággal megmondani a fogyasztók holnapi viselkedését. Csak azok a cégek lesznek képesek fennmaradni a 2020-as években, melyeknek hozzáférése van ilyen tudáshoz és személyre tudják szabni az ajánlataikat. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.
Ezek a trendek már a jelenünket meghatározzák
Néhány éve még sci-finek tűnt az a jövőkép, ami ma csupán karnyújtásnyira van tőlünk: önvezető autókkal közlekedünk, robotok végzik a munkát, az otthonunkban pedig minden automata és hangvezérléses. Az ezeket és a hasonló innovációkat lehetővé tevő, az iparágakat 2023-ra átalakító technológiai trendek közül a Schneider Electric most bemutatja a szerinte legjelentősebbeket.
Top 3 analitikai eszköz a Google Analytics mellé
Nemcsak a Google Analytics-t érdemes használni az adatelemzéshez, mivel a Google ingyenes eszköze ráadásul (főleg a “gyári” beállítások használatával) nem mutat meg minden hasznos adatot – írja a Pitch.
Az adatelemző az, aki képes meglátni az óriáskígyóban az elefántot
Egyre többet hallunk a Big Data fogalomról, és egyre jobban félünk is tőle felhasználóként. A Kürt Zrt. szakértői szerint fontos megérteni, hogy az elemzők számára nem az egyének a fontosak. A túlzott adatvédelem inkább gátakat emel, de lehet, hogy az USA épp a ló másik oldalára esik át.
Bányászat nélkül mit sem ér az adat
Egyre több cég tudja, hogy érdemes adatokat gyűjtenie és ezekre építeni stratégiáját és taktikáját. Azonban az adtatok értelmező elemzés nélkül mit sem érnek – sőt, akár félre is vezethetnek.
Adatbányászattal a könyvvizsgálat is több szükséges rossznál
Az adatbányászat aranykorát éli, komoly potenciált rejt magában a könyvvizsgálat során is. Ha kihasználják a benne rejlő lehetőségeket, a könyvvizsgálati szakma már nem csupán a „kötelező rossz” lesz a cégvezetők szemében, hanem komoly értéket fog teremteni – véli a BDO szakértője.
Minden cégnek kell egy saját hacker
Ma az üzleti életben a vállalkozások fő fegyvere az információ, amely eddig sosem látott formában és méretben özönlik a cégekhez. A szinte végtelen mennyiségű adat megértése és elemzése, szakszerű rendszerezése és biztonsága olyan speciális szakemberekre hárul, akikről pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy szükségünk lesz rájuk.
A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre
További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.
Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
Nagy Adat, Nagy Változás
Alapjaiban változtatja meg a Big Data és az IoT (Internet of Things) a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket. Ezeket a trendeket a magyar vállalatok sem hagyhatják figyelmen kívül.
Kisokos kezdőknek a Google-analitikához
A Google Analytics afféle varázsszóként egyre többször hangzik el a digitális vállalkozók környezetében. De mis is ez, és mire jó? Szakértőnk segít!
Piackutatás? Lehet ingyen is!
Ahhoz, hogy ne vaktában lövöldözzük el a marketingre szánt pénzeket nagyon fontos minél több és pontosabb adattal rendelkeznünk. A kkv-k hajlamosak azt hinni, hogy a piackutatás csak a nagyon játszótere, ahol súlyos pénzeket kell költeni az adatokra. Pedig néhány alapvető és nagyon hasznos dolgot teljesen ingyen is kikutathatunk.
Top it-biznisz tippek igazi tech sztároktól
Mitől lesz sikeres egy termék? Mit vezet a biztos bukáshoz? Melyek azok a trendek amik meghatározzák a jövő cégeinek sikerességét? Milyen aspektusokat kell figyelembe vennünk a termék és szolgáltatásfejlesztés során? Top tippek igazi tech sztároktól!
Cégeladáskor online adatainkat is eladják
Ma már minden mozdulatunk követhető, digitális lábnyomunk követésével már az appjaink előállítói is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Nagy üzlet az ilyen adatbázisok eladása, és ez is átszáll az cégakvizíciónál az új tulajdonosra.
Így lesz meg az áttörés az induló cégben
Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással - jól hangzik mi? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a grow hacking. Valójában azonban nem varázslatról, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről van szó.
Külön szigetként mit sem ér a CRM
A hazai szolgáltató vállalatok CRM vezetői egyetértettek abban, hogy a vevőkapcsolat-menedzsment (CRM - Customer Relationship Management) ma már a piaci verseny elengedhetetlen eszköze. A CRM azonban akkor válik versenyelőnnyé, ha tudatos stratégia áll mögötte.
Honnan akasszunk le adattudóst?
Azzal már jó ideje foglalkoznak a vállalatok, hogy a big datához értő adattudósokat találjanak a munkaerőpiacon. De hiába az igény, úgy tűnik, egyre nehezebb dolguk lesz. A Gartner például azt jósolja, hogy néhány éven belül mintegy 4,4 millió új munkahelyet hoz létre a big data elemzéseik iránti igény, ám csupán az állások harmadára lesz szakember.
A biztosítóknál is az adatelemzésben van a növekedés kulcsa
A biztosítótársaságok pénzügyi vezetői világszerte a vállalatok adatkezelési és elemzési képességeinek javítását tűzték ki célul a hosszú távú növekedés érdekében. A döntéshozóknak egyszerre kell megfelelniük az új jelentéstételi kötelezettségeknek és egyensúlyt teremteni a költségek kezelésében is.
Ne a jósgömbből döntsünk!
A vezetők inkább a megérzéseikre hagyatkoznak az üzletet alakító döntések során, mintsem az adatokra. Az adatelemzés minőségének javításába azonban egyre többen fektetnek be, annak hosszú távú hatásai miatt.
Adatmágusok kellenek a cégeknek!
Elemezéseket eddig is végeztek a vállalatok, de most már nem elegendő egyszerű elemzőket alkalmazni, adattudósokra van szükség, mert a beérkező kezelendő információ mennyisége hihetetlenül megnőtt.
Hogy vezessünk be új vállalatirányítási rendszert?
Minden kkv életében eljön az a pillanat, amikor a vezetője úgy érzi, hogy a cég napi működése már nem olyan szinten átlátható, mint korábban. A korábban jól működő folyamatok mintha bonyolultabbá és lassabbá váltak volna, az értékes információkra várni kell, egy döntés előkészítéséhez pedig legalább 5 különböző táblázatot kell megnyitni és minden táblázat értelmezéséhez kell annak elkészítője is…Na, ekkor van itt az ideje a vállalatirányítási rendszer bevezetésének. A Piac&Profit szakértője segít!
Van olyan online kassza, ami a kereskedőnek is megéri
A PC-s vagy számítógéphez illeszthető kiskasszákból a kereskedők is profitálhatnak szakértők szerint, ha jól használják a kapott adatokat.
Nagy biznisz van az adatelemzésben
Az adatelemzést (Data and Analytics) tartják a jövő első számú üzletének a technológiai szektor vezetői. Az adatmenedzsment üzletág előretörését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly még csak a válaszadók 33 százaléka jelölte meg a jövő egyik legfőbb IT-húzóágazatként, idén viszont már 51 százalékuk említette a várhatóan legtöbb bevételt generáló tevékenységek között.