A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre

További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szállodaipar konszolidációját befolyásolják a makrokörnyezeti hatások és az iparág-specifikus tényezők, úgymint globalizáció, változó vásárlói preferenciák, innováció és technológia. Az idei évben a szállodacégek folytatják a fúziókat és vállalatfelvásárlásokat, hogy tőkésíthessék a megcélzott vállalatok értékét –  áll az EY globális vendéglátóipari előrejelzésében.

Az elemzés szerint a talpon maradás és a siker nagyban függ attól, hogy a következő kérdésekre hogyan reagálnak a cégek:

  • Képesek-e hozzáigazítani bevételi stratégiákat a piac dinamikájához, a fejlődő technológiához és a folyamatosan beáramló új kínálathoz?
  • El tudják-e kerülni, hogy növekvő kiadásaik ellenére ne a minőség rovására őrizzék meg eredményességüket?
  • Mennyire használják ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket arra, hogy interakcióba léphessenek a célközönségükkel?
  • Hogyan tudnak felkészülni a kiberbűnözés jelentette kihívásokra?
Kép: Pexels

Adatbányászat nélkül könnyű lemaradni

A vezető szállodaipari cégek mind kiemelt hangsúlyt fektetnek az adatgyűjtésre és adatelemzésre. A megfelelő döntések meghozásához elengedhetetlen az egyre nagyobb mennyiségű adathalmazok tárolása és megfelelő technikával való analizálása. Mivel a szállodaipar hatalmas mennyiségű adatot halmoz fel, annak hatékony felhasználása drámaian változtatja meg az iparág működését – vélik az elemzők Azok, akik kellő energiát fordítanak az átfogó adatelemzésre, nemcsak az ügyfélélményt fokozhatják, de a tulajdonosok jobb mérleg szerinti eredménynek is örülhetnek. (Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De hogy adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak? Itt elmondjuk.)

Az adatokban rejlő üzleti lehetőségekről és veszélyekről szól a Piac & Profit február 16-i konferenciája. Részletes program és regisztráció itt.

Ahogy mondani szokás, az adat az új olaj, de ebben a dinamikus fejlődésben nemcsak CRM-re, bevételnövekedésre és vendégélményre fókuszáló elemző eszközökre van szükség, hanem a marketing és a kommunikációs csatornáink digitalizálására is.

A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon
Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. Lássuk a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.
Utazás a digitális világban

A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából – írtuk a Piac & Profit egy korábbi cikkében. Az elmúlt években a szállodai foglalások terén is megerősödtek az online platformok és az online térben található utazási irodák. Rengeteg szállás lelhető fel olyan online gyűjtőoldalakon, ahol lehetőség van pár kattintással foglalást intézni, azonban sok szállásadó még mindig a klasszikus, offline eszközökre alapozza elérhetőségét és marketingjét. Ma már nem pusztán az online foglalás lehetősége fontos, de az is, hogy a hotelek saját, megfelelően optimalizált weboldalukon győzhessék meg potenciális célcsoportjukat arról, hogy ők a megfelelő választás.

Utazáskor a fogyasztó nem pusztán szálláshelyet, hanem egyre inkább élményt keres. Így kiemelten hasznos, ha nagy adathalmazból megfelelő konklúziót vonhatunk le, és ez alapján célcsoportra szabhatjuk a szolgáltatásokat. Minden vendégnek egyéni preferenciái vannak, ezen igények ismerete és kielégítése elengedhetetlen a versenyben maradáshoz.

Nem utolsósorban az egyirányú és a kétirányú kommunikáció is online megoldást igényel. Előbbi elsősorban a vendégek kényelmét szolgálja, utóbbi a szállásadónak ad lehetőséget arra, hogy hírlevél vagy a közösségi média segítségével állandó vendégkört alakíthasson ki maga körül, akiket könnyen visszacsábíthat egy-egy meghirdetett akcióval.

A szállodaipar nem elsők között lép be a digitális világba, de elkerülhetetlen, hogy előbb-utóbb ez a szegmens is ilyen irányba viszi még az alapvető folyamatait is. Ennek fényében érdemes megfontolni, hogy olyan iparágakból vegyünk fel alkalmazottakat, ahol ezek a megoldások és technológiák már mindennaposnak számítanak.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo