Digitális gazdaság cikkek
Ennyit dobna a magyar GDP-n a digitális gazdaság erősítése
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége és a Microsoft Magyarország felmérése szerint a digitális gazdaság új technológiáinak (5G, IoT, MI, blockchain ) gyors bevezetése 2023-ra, éves szinten négyezermilliárd forinttal növelné a magyar GDP-t.
Dolgozzatok heti hatvan órát… és szeressétek
Van egy árnyoldala a kínai internetes gazdaság száguldásának, amit a kizsákmányolt dolgozók egyre jobban éreznek. A heti hatvan óra munka egyáltalán nem szokatlan, miközben a munkáltatók, mint Jack Ma az Alibaba milliárdos alapítója, még azt is elvárják, hogy szeressék a munkájukat.
Az adat az új kincs, használjuk
Az adat a digitális üzlet alapanyaga és terméke is egyben. A digitalizáció adatot szül. Az adathalmazokból azonban új információkat nyerünk, mellyel felgyorsíthatjuk és megtöbbszörözhetjük hatékonyságunkat. Sok vállalkozás azonban azt sem tudja, hol, milyen adatok keletkeznek nála. A Piac & Profit konferenciáján azonban nemcsak erre kapnak választ, hanem arra is, hogy termelhetnek az adatok nyereséget.
Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber
Londonban kilométerenként 35 forintos felárat számít fel 2019 elejétől az Uber. Az összegyűlő pénzt a sofőrök elektromos autó vásárlására fordíthatják. Az Uber ezzel akarja zöldíteni flottáját és megindokolni, miért nem hajlandó csatlakozni London csúcsforgalmi adójához.
Új adószabályok jöhetnek jövő tavasszal a digitális cégekre
Az Európai Bizottság szerint a jelenlegi adórendszer nem alkalmazkodik kellőképpen a modern valósághoz, ezért új uniós menetrendet hozott létre annak biztosítására, hogy a digitális gazdaságban érintett valamennyi vállalatot tisztességes és növekedésbarát módon adóztassák meg.
Közel 10 000 vidéki kkv csatlakozott a digitalizációs programhoz
Lezárult a Modern Vállalkozások Programja első szakasza. A program célkitűzése volt, hogy a vállalkozásokat új, korszerű informatikai alkalmazások használatára ösztönözze, növelve ezzel hatékonyságukat és elősegítve gazdaságos napi működésüket.
Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban
A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.
Az elit már megfejtette a transzformáció titkát
A vállalatok túlnyomó többsége elmarad a versenytársak egy szűk elit csoportja mögött, akik már megfejtették a digitális transzformáció titkát, ezért sokkal erősebb versenypozícióban vannak - derült ki a Dell kutatásából.
A Google segít kihasználni a digitális világ lehetőségeit
Kibővíti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalatok támogatására a Google. Az ingyenes képzés és oktatási anyag a digitális világ adta lehetőségek kihasználásában segíti a vállalkozásokat, ami hosszú távon a magyar gazdaság növekedését segítheti elő. Az online platform tavalyi elindulását követően, 2017-ben a program ingyenes előadásokkal és személyes konzultációval bővül az ország több mint 30 városában.
Lemaradtunk a digitális fejlődésben
Az Európai Unióba tartozó országok lakosai számára a digitális szolgáltatások a mindennapok részévé váltak, napról-napra egyre több és összetettebb szolgáltatások érhetők el online, ezért mind a vállalkozói, mind a lakossági szektorban a szélessávú vezetékes- és mobil internet folyamatos fejlesztése napjaink egyik legfontosabb feladatává nőtte ki magát. Magyarországon a kkv-k bizalmatlanul állnak az informatikai eszközökhöz, így a vállalati szektorban még a lakosságinál is rosszabbul állunk.
Bizakodnak és aggódnak a magyar cégvezetők
A szakemberhiány 2017-ben is a növekedés legnagyobb gátja a vezetők szerint - derül ki a PwC Vezérigazgató felmérésének eredményeiből. Pedig a többség növekedni szeretne, plusz emberek felvételére készül. A válaszok szerint egyértelmű gond a túlszabályozottság is, lehetőségeket pedig leginkább a technológia jelent.
A dolgozók örülnek az automatizálásnak
Pozitívan állnak az idei évhez az európai munkavállalók a Ricoh felmérése szerint. A változások korában az automatizálásra és a digitális szakadékra pozitív hatásként tekintenek.
Nincs mese, a mezőre is kell az okoseszköz
A digitalizáció nemcsak elemi kényszer, hanem egyben lehetőség is a fejlődésre, a piaci alkalmazkodásra az agrárágazatban – jelentette ki Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára.
A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre
További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.
Többet keres, aki digitálisra vált
Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.
Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez
A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel .Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.
Főként alkalmazottak lopnak adatokat a cégektől
A digitális adatok a legsérülékenyebb vagyontárgyak. Mivel másolhatók, eltulajdonításukat gyakran nem is veszi észre sértett, hogy kárt szenvedett. A metaadatok gyakran sokkal többet érnek, mint maguk a fájlok, hangsúlyozta Csíki Ádám, az EY senior managere a Piac & Profit 2016-os K+F és Innováció konferenciáján.
Ki akarja az appokat? Nem a fogyasztók
Egyáltalán nem olyan népszerűek a telefonos alkalmazások, mint ahogy azt a marketingesek gondolják. Sőt, ha a fogyasztókat kérdezzük, akkor az olyan technológiai megoldásoknak sem jósolhatunk nagy jövőt mint a QR kód, az NFC vagy érintés nélküli fizetés, a drónok, vagy a 3D-s nyomtatás.
Digitális darwinizmus: aki lemarad, kimarad
A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására, de a legújabb technológiák átvételében még nem jeleskednek, például csak a hazai vállalatok alig fele alkalmazza a big data analitikát – derült ki a GE legfrissebb kutatásából.
Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".
Meglóduló jövő
Szenzorok teszik lehetővé a helyzetérzékelést, és algoritmusok a helyzetértelmezést. Emiatt okos megoldások. Lévén szó exponenciális technológiákról, hamarabb teret nyernek, mint gondolnánk. Akár öt-tíz éven belül.
Meglepő dolgokra is jó lehet a bitcoinhálózat
Megmarad és erősödni fog, vagy csak múló divat volt a bitcoin? Számos neves befektető és vállalkozó véli, hogy a fősodorba tudja hozni a fizetőeszközt. Készül a speciális tőzsde, de akár feltörhetetlen mobiltárca vagy leállíthatatlan app alapja is lehet a kriptovaluta. Nem is gondolná, mi mindenre használható a bitcoinhálózat!
Senki sem ússza meg a digitális versenytársakat
Vannak iparágak, mint a fotó, a média és a zene, amelyek már teljesen digitálisak, vannak amelyek most küzdenek az új versenytársakkal, mint a taxisok, és vannak, akik számára még nem jött el az igazság pillanata – de közeledik.