Többet keres, aki digitálisra vált

Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Felbukkant egy új vállalatfajta, amely rugalmasabb, mint versenytársai, és ennek eredményeként jobban fel van készülve olyan új és innovatív szolgáltatások nyújtására, amelyek szorosan kapcsolódnak az ügyfeleik igényeihez. Mindez már a digitális átalakulási folyamatok kezdetét jelzi – áll az Oracle közleményében. Annak érdekében, hogy felvegyék az új verseny ritmusát, a hagyományos szervezetek egyre magabiztosabban használják a modern technológiákat, hogy innovatív termékeket, folyamatokat vagy komplex üzleti modelleket, tehát új digitális stratégiákat hozzanak létre.

Kép: FreeDigitalPhotos.net

Az Oracle és az IDC elkészítette a témában az első felmérést a piacon, hogy megvizsgálják, mennyire elterjedt ez az üzleti modell a közép-kelet-európai cégek körében. Ennek érdekében 251 különböző iparágban működő szervezet vezetőit kérdezték meg a régióban.

Nem látják, hogy ez kéne

A felmérés eredményei kimutatták, hogy számos közép-kelet-európai vállalat még nem tekint a digitális átalakulásra prioritásként. A válaszadók 32 százaléka egyelőre nem tervez jelentős lépést ezen a területen. A digitális átalakuláshoz dedikáltan kapcsolódó folyamatok jelenleg a vizsgált vállalatok kevesebb, mint 35 százalékában zajlanak, és további 34 százalék fogja elkezdeni a közeljövőben.

Harcra kényszerítik a cégeket a startupok
A vállalkozások kétharmadát arra sarkallja a digitális startupok által keltett konkurenciaharc, hogy újabb befektetésekkel erősítsék meg informatikai infrastruktúrájukat és a digitális készségeiket. Ebben a harcban nyújtunk segítséget a Dell 2017-re vonatkozó trendelőrejelzésével.
„A régió vállalatai fontosnak tartják a digitális átállás kínálta versenyelőnyöket, azonban Kelet-Európában még nem alakult ki az az átfogó szemlélet, amely a nyugat-európai vállalatokat jellemzi. Közép-Kelet-Európában egyelőre a részleges átállás a jellemző, és a belső működés fejlesztése helyett általában elsőbbséget élveznek az ügyfelek számára elérhető szolgáltatások, azonban a digitalizáció kedvező hatásait megtapasztalva egyre több olyan projekt indul, amelynek célja a teljes átállás” – mondta Blahut Boglárka, az Oracle regionális digitális stratégiai igazgatója.

A felhő, a big data és a közösségi média már megy

A cégek a modern technológiákat külön-külön, egyenként vagy egy digitális átalakulási „ernyő” projekt keretei között vezetik be. A digitális átalakulási folyamatokban zömmel a felhőben elérhető megoldásokat, a mobilt, a big datát és a közösségi médiát használják. A felmérés megkülönböztette azokat a vállalatokat, ahol már használják a digitális átalakulási folyamat technológiáit és azokat, ahol tervezik bevezetni őket. Ezek alapján kimutatták, hogy mindkét kategóriában a felhő „pay-as-you-go” funkcióját értékelték a leginkább, míg a mobiltechnológia kapcsán az általa nyert versenyelőnyt, a big data-megoldásoknál pedig a javuló ügyfélkapcsolatot emelték ki. A közép-kelet-európai régió még le van maradva Nyugat-Európa mögött ezeknek a vállalaton belüli használatát tekintve, de egyre több szervezet tervezi a bevezetésüket, vagy mérlegeli ennek a lehetőségét.

Hogy digitális készségek nélkül ma már nincs siker, azt a magyar cégek is megerősítik.

Az Oracle és az IDC felmérése szerint:

  • a válaszadók 34 százaléka használ felhőből elérhető technológiát
  • 39 százalék tervez felhő alapú informatikai megoldás bevezetését vagy veszi fontolóra a lehetőségét
  • 41 százalék használ mobiltechnológiát
  • 25 százalék használ big data-megoldásokat
  • a válaszadók 72 százaléka a felhasználói élmény javítását jelölte meg üzleti prioritásként az elkövetkező 12 hónapra
  • 41 százalék szerint a vállalati IT támogatói funkcióval bír, ami az üzleti hatékonyságot növeli
  • az üzleti válaszadók 40 százaléka úgy vélte, az IT építi a vállalat versenyképességét, és lehetővé teszi, hogy bevételt generáljon
  • mindössze 18 százalék látta az IT-t szükséges kiadásnak
Fontos megjegyezni, hogy az Oracle és az IDC közös felmérésének eredményei szerint a digitális átalakulás folyamata jelentős üzleti előnyöket hoz a vállalatok számára. A kutatás azt is kimutatta, hogy közvetlen összefüggés van a digitális átalakulási stratégia bevezetése és a bevételek növekedése között.
Kik lesznek a jövőképes vezetők?
A globális szintű bizonytalanság ma a felsővezetők egyik fő aggodalma. Minden második felsővezető bizonytalan abban, képes lesz-e kezelni a jövőben az üzleti élet komplexitását, miközben minden harmadik vezető egyre nagyobb mértékű komplexitást jósol. Mi segíthet a ma vezetőinek abban, hogy felkészüljenek a gyökeresen megváltozott környezet kihívásaira?

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo