Adatbányászat cikkek
Perelhetők a világcégek a külföldi környezetszennyezéseikért
Az angol Legfelsőbb Bíróság helyt adott egy keresetnek, melyet Zambia közel 2000 vidéki polgára nyújtott be az indiai székhelyű Vedanta bányaipari cég ellen, amiért az elszennyezte a talajvizet a lakóhelyükön és ezzel tönkretette a megélhetésüket. Az eset könnyen precedensértékűvé válhat és perek lavinája indulhat meg.
Kürti Sándor: ne tárolj értékes adatokat pendrive-on
Az emberi trehányság még ma is túltesz az adattároló technológiák biztonságán - vallja Kürti Sándor, az adatbiztonsági szakma doyenje, aki a cégek adattárolási dilemmáit elemezte a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.
Idén az okosotthonokat is célba veszik a bűnözők
Előrejelzések szerint a felhasználó tudta és engedélye nélkül végzett kriptobányászattal kapcsolatos esetek száma továbbnövekszik 2019-ben, ráadásul a bűnözők okoseszközöket és otthoni okosmegoldásokat is felhasználnak a bányászfarmok építéséhez.
A jövőben adatainkkal is fizethetünk lakbért
Intelligens lakásokat ad bérbe egy New York-i startup, de cserébe a bérlőnek vállalnia kell, hogy minden tevékenységét figyelik. Az adatokat egyelőre még nem értékesítik.
Univerzális alapjövedelem helyett adatadó?
A Big Data korában, adatvezérelt gazdaságban élünk, ahol a cégek ingyen szednek be egy csomó adatot a polgároktól. Ha a kormányok gondoskodnának róla, hogy ezt csak pénzért tehessék, abból el lehetne tartani a társadalmat. Megoldódna a robotok és a mesterséges intelligencia okozta munkanélküliség problémája.
Az új aranyláznak is megvannak a veszélyei
A digitális pénzbányászat láza uralja a kibervilágot, sokan csatlakoztak az új „aranyláz” sodrásához azért, hogy maguknak hozzanak létre digitális pénzt. Ön még nem bányászik? Nos, lehet, hogy nemsokára Ön is kedvet kap, hogy társuljon ahhoz a népes táborhoz, akik lelkesen dolgoztatják a számítógépeiket a busás vagyon reményében.
Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat
Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.
Szabadon pénzt csinálhatnak a startupok a LinkedIn adataiból
Egy San Franciscó-i bíró úgy döntött, a LinkedIn nem akadályozhatja meg egy startupnak, hogy hozzáférjen az oldalon szereplő adatokhoz. Az ügy alighanem precedensértékű, és megnyithatja az utat az előtt, hogy a big data-startupok aranybányaként használják a közösségi médián található adatokat.
Az adatelemző az, aki képes meglátni az óriáskígyóban az elefántot
Egyre többet hallunk a Big Data fogalomról, és egyre jobban félünk is tőle felhasználóként. A Kürt Zrt. szakértői szerint fontos megérteni, hogy az elemzők számára nem az egyének a fontosak. A túlzott adatvédelem inkább gátakat emel, de lehet, hogy az USA épp a ló másik oldalára esik át.
Bányászat nélkül mit sem ér az adat
Egyre több cég tudja, hogy érdemes adatokat gyűjtenie és ezekre építeni stratégiáját és taktikáját. Azonban az adtatok értelmező elemzés nélkül mit sem érnek – sőt, akár félre is vezethetnek.
Big Data: lehetőség vagy veszély?
Az International Data Corporation előrejelzése szerint az üzleti analitikus szolgáltatásokra világszinten elköltött összeg 2018-ra 89,6 milliárd dollárra nőhet a 2014-es 51,6 milliárdról. Vagyis egyre több cégnél egyre több adat keletkezik, amivel valamit kezdeni kell. Az adatboom azonban a lehetőségek mellett új adatkezelési veszélyeket is jelent a cégeknek. A magyar kis- és középvállalatok sem fogják megúszni, hogy áldozzanak erre a területre.
Adatbányászattal a könyvvizsgálat is több szükséges rossznál
Az adatbányászat aranykorát éli, komoly potenciált rejt magában a könyvvizsgálat során is. Ha kihasználják a benne rejlő lehetőségeket, a könyvvizsgálati szakma már nem csupán a „kötelező rossz” lesz a cégvezetők szemében, hanem komoly értéket fog teremteni – véli a BDO szakértője.
A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre
További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.
Kisokos kezdőknek a Google-analitikához
A Google Analytics afféle varázsszóként egyre többször hangzik el a digitális vállalkozók környezetében. De mis is ez, és mire jó? Szakértőnk segít!
Cégeladáskor online adatainkat is eladják
Ma már minden mozdulatunk követhető, digitális lábnyomunk követésével már az appjaink előállítói is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Nagy üzlet az ilyen adatbázisok eladása, és ez is átszáll az cégakvizíciónál az új tulajdonosra.
Rájár a rúd a Facebookra
Versenyfelügyeleti eljárás indult Németországban a Facebook üzemeltetői ellen gazdasági erőfölénnyel visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt-közölte az MTI. A probléma a túlzottan személyre szabott hirdetésekkel van.
Így lesz meg az áttörés az induló cégben
Robbanásszerű növekedés minimális pénzráfordítással - jól hangzik mi? Ezt kínálja a legújabb marketing-varázsszó, a grow hacking. Valójában azonban nem varázslatról, sokkal inkább nagyon tudatos elemzésről és némi pimasz ötletességről van szó.
Külön szigetként mit sem ér a CRM
A hazai szolgáltató vállalatok CRM vezetői egyetértettek abban, hogy a vevőkapcsolat-menedzsment (CRM - Customer Relationship Management) ma már a piaci verseny elengedhetetlen eszköze. A CRM azonban akkor válik versenyelőnnyé, ha tudatos stratégia áll mögötte.
A lehetőségek 88%-át veszni hagyjuk
A rendelkezésükre álló adatok 12 százalékát használják a cégek egy felmérés szerint. Ez azt jelenti, hogy a maradék több mint nyolcvan százalékban rejlő lehetőségeket veszni hagyják.
Nagy biznisz van az adatelemzésben
Az adatelemzést (Data and Analytics) tartják a jövő első számú üzletének a technológiai szektor vezetői. Az adatmenedzsment üzletág előretörését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly még csak a válaszadók 33 százaléka jelölte meg a jövő egyik legfőbb IT-húzóágazatként, idén viszont már 51 százalékuk említette a várhatóan legtöbb bevételt generáló tevékenységek között.