Rájár a rúd a Facebookra

Versenyfelügyeleti eljárás indult Németországban a Facebook üzemeltetői ellen gazdasági erőfölénnyel visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt-közölte az MTI. A probléma a túlzottan személyre szabott hirdetésekkel van.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

A német szövetségi versenyhatóság közleménye szerint feltételezhető, hogy a Facebook piaci fölényével visszaélve olyan felhasználói feltételeket diktál, amelyek megsértik az adatvédelmi előírásokat. A közleményben kiemelték, hogy a portál üzemeltetői a felhasználói profilok kialakítása révén a személyre szabott reklámozás lehetőségét kínálhatják fel üzleti partnereiknek, és a profilokat azon adatok segítségével állítják elő, amelyek gyűjtésére és hasznosítására a felhasználó felhatalmazást adott. Az üzemeltetők ugyanis csak akkor biztosítanak hozzáférést a portálhoz, ha a felhasználó hozzájárul adatainak gyűjtéséhez és hasznosításához.(Például már a felhasználók korábbi érdeklődésének megfelelően is lehet hirdetést készíteni.)

Az azonban kevéssé átlátható a felhasználó számára, hogy a felhasználói feltételek elfogadásával megadott hozzájárulás milyen kiterjedésű, milyen mélységű adatgyűjtési és -hasznosítási tevékenységre hatalmazza fel a portál üzemeltetőit - állapította meg a német versenyhivatal, hangsúlyozva: erősen kétséges ennek az eljárásnak a jogszerűsége, különös tekintettel a hatályos nemzeti adatvédelmi előírásokra.

Az eljárás az amerikai Facebook Inc., a társaság írországi leányvállalata és németországi cége, a hamburgi Facebook Germany GmbH ellen irányul. A versenyhivatal szorosan együttműködik az illetékes adatvédelmi megbízottakkal, a fogyasztóvédelmi szövetségekkel, az Európai Bizottsággal és más uniós tagországok versenyfelügyeletével - áll a közleményben.

9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül, amelyeket ide kattintva talál meg.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo