Rájár a rúd a Facebookra

Versenyfelügyeleti eljárás indult Németországban a Facebook üzemeltetői ellen gazdasági erőfölénnyel visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt-közölte az MTI. A probléma a túlzottan személyre szabott hirdetésekkel van.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

A német szövetségi versenyhatóság közleménye szerint feltételezhető, hogy a Facebook piaci fölényével visszaélve olyan felhasználói feltételeket diktál, amelyek megsértik az adatvédelmi előírásokat. A közleményben kiemelték, hogy a portál üzemeltetői a felhasználói profilok kialakítása révén a személyre szabott reklámozás lehetőségét kínálhatják fel üzleti partnereiknek, és a profilokat azon adatok segítségével állítják elő, amelyek gyűjtésére és hasznosítására a felhasználó felhatalmazást adott. Az üzemeltetők ugyanis csak akkor biztosítanak hozzáférést a portálhoz, ha a felhasználó hozzájárul adatainak gyűjtéséhez és hasznosításához.(Például már a felhasználók korábbi érdeklődésének megfelelően is lehet hirdetést készíteni.)

Az azonban kevéssé átlátható a felhasználó számára, hogy a felhasználói feltételek elfogadásával megadott hozzájárulás milyen kiterjedésű, milyen mélységű adatgyűjtési és -hasznosítási tevékenységre hatalmazza fel a portál üzemeltetőit - állapította meg a német versenyhivatal, hangsúlyozva: erősen kétséges ennek az eljárásnak a jogszerűsége, különös tekintettel a hatályos nemzeti adatvédelmi előírásokra.

Az eljárás az amerikai Facebook Inc., a társaság írországi leányvállalata és németországi cége, a hamburgi Facebook Germany GmbH ellen irányul. A versenyhivatal szorosan együttműködik az illetékes adatvédelmi megbízottakkal, a fogyasztóvédelmi szövetségekkel, az Európai Bizottsággal és más uniós tagországok versenyfelügyeletével - áll a közleményben.

9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül, amelyeket ide kattintva talál meg.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo