A német szövetségi versenyhatóság közleménye szerint feltételezhető, hogy a Facebook piaci fölényével visszaélve olyan felhasználói feltételeket diktál, amelyek megsértik az adatvédelmi előírásokat. A közleményben kiemelték, hogy a portál üzemeltetői a felhasználói profilok kialakítása révén a személyre szabott reklámozás lehetőségét kínálhatják fel üzleti partnereiknek, és a profilokat azon adatok segítségével állítják elő, amelyek gyűjtésére és hasznosítására a felhasználó felhatalmazást adott. Az üzemeltetők ugyanis csak akkor biztosítanak hozzáférést a portálhoz, ha a felhasználó hozzájárul adatainak gyűjtéséhez és hasznosításához.(Például már a felhasználók korábbi érdeklődésének megfelelően is lehet hirdetést készíteni.)
Az azonban kevéssé átlátható a felhasználó számára, hogy a felhasználói feltételek elfogadásával megadott hozzájárulás milyen kiterjedésű, milyen mélységű adatgyűjtési és -hasznosítási tevékenységre hatalmazza fel a portál üzemeltetőit - állapította meg a német versenyhivatal, hangsúlyozva: erősen kétséges ennek az eljárásnak a jogszerűsége, különös tekintettel a hatályos nemzeti adatvédelmi előírásokra.
Az eljárás az amerikai Facebook Inc., a társaság írországi leányvállalata és németországi cége, a hamburgi Facebook Germany GmbH ellen irányul. A versenyhivatal szorosan együttműködik az illetékes adatvédelmi megbízottakkal, a fogyasztóvédelmi szövetségekkel, az Európai Bizottsággal és más uniós tagországok versenyfelügyeletével - áll a közleményben.