A cikkben három olyan eszközt mutat be a Pitch marketing-oldal szerzője, amelyek, bár fizetősek, a Google Analytics mellett hasznosak lehetnek egy online vállalkozásnak.
Hotjar
A Hotjar arról ad képet, milyen felhasználói élményt nyújt a weboldal. Egyik funkciója például a hőtérkép, amely egy szemmel is látható térképet rajzol ki a weboldaladról, ahol láthatóvá válik, melyik részeit használják, olvassák leginkább a weboldalnak. Ebből kiderül például, milyen hosszú bejegyzést érdemes írni.
Szintén kiemelik a funneleket, azaz konverziós csatornákat nyilvántartó funkciót: ezzel pontosan lehet követni, hogy egy webshop a vásárlási folyamat melyik részén veszíti el a legtöbb látogatót.
HubSpot Marketing
Az alkalmazás kezdőoldala egy átfogó képet ad. Nem csak azt mutatja meg, hogy hány feliratkozó van összesen, de részletes adatokat ad arról is, hogy hány új érkezett a közelmúltban, és mennyien jöttek a weboldalad eddigi legsikeresebb napján.
Ami igazán értékes, az egy-egy látogató aktivitásának követése. Minden profilhoz jár egy részletes lista, ahol a látogató minden egyes oldalmegtekintéséről részletes információt kaphatunk.
Mixpanel
A Mixpanel akkor jöhet jól, ha weboldal helyett egy mobilalkalmazást, vagy egy web appot szeretnénk követni. A Mixpanel elsősorban eseményekre épít: ez lehet például egy videómegtekintés, egy felhasználó regisztrációja, vagy egy kép megtekintése – mindezekről részletesen beszámol az alkalmazás.
Ez lehetőséget ad egy-egy felhasználó tevékenysége követésére, komplexebb, akár teljesen egyedi funnelek építésére, valamint személyre szóló üzenet küldésére a beregisztrált felhasználóknak.