Piackutatás? Lehet ingyen is!

Ahhoz, hogy ne vaktában lövöldözzük el a marketingre szánt pénzeket nagyon fontos minél több és pontosabb adattal rendelkeznünk. A kkv-k hajlamosak azt hinni, hogy a piackutatás csak a nagyon játszótere, ahol súlyos pénzeket kell költeni az adatokra. Pedig néhány alapvető és nagyon hasznos dolgot teljesen ingyen is kikutathatunk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sikeres üzletvitelhez elengedhetetlen, hogy adatokkal rendelkezzünk a cégünk működéséről, a vásárlóin szokásairól, a körülöttünk lévő világ trendjeiről. Persze, hagyatkozhatunk a megérzéseinkre is, de ha ezeknek semmi nem ad alapot, leginkább vakon repülünk.

A cégen belüli működés pontos átlátása elsődleges – szakértőnk itt adott tippeket ahhoz, hogy hogyan építhetünk használható információs rendszert magunknak.

A cégünk eredményeinek, folyamatainak átlátása azonban csak az egyik oldal. A másik, hogy minél több információra lenne szükség a potenciális vagy meglévő vásárlóinkról. A vállalkozók hajlamosak azt gondolni, hogy kutatásokat megrendelni csak a nagy cégek kiváltsága, ami ugyan korántsem igaz, de tény, hogy a legtöbb büdzséjébe pedig tényleg nem nagyon fér bele a rendszeres felmérés.

Kivéve, ha ingyen juthatunk adatokhoz.

Igen, erre is van lehetőség! Persze így általánosabb információkhoz juthatunk, de mindenképpen érdemes megismerkedni néhány jól használható, ingyenes piackutatási eszközzel.

Kép:Pixabay

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által begyűjtött és kiadott rengeteg anyag bizony a vállalkozások számára is hasznos! A honlapon rengeteg információ elérhető – bár igényel némi türelmet és gyakorlatot, hogy megtaláljuk köztük, amit keresünk. Számos letölthető kisebb elemzés is rendelkezésre áll, ami kiváló alap tudást adhat. Érdemes rendszeresen körülnézni, mik az újdonságok.

A Google a barátunk

A Google Adwords nem csak a hirdetések menedzselésére kínál felületet, hanem arra is, hogy megismerjük, hogy gondolkodnak azok a potenciális vásárlók, akiket a kampányunkkal el akarunk érni. A kampány sikerességében rengeteget számít, hogy pontosan milyen kifejezéseket használunk. Olyanokat kell találnunk, amelyeket a célcsoportunk megért és használ. Az ilyen kifejezések felkutatásában segíthet az Adwords. Ha megadunk egy keresőszót, a rendszer megmutatja, mennyi a havi lekérdezés és milyen a verseny az adott kulcssszó estében, milyen más javaslatok merülhetnek fel például a „long tail” elmélet alapján.

A Google további hasznos eszközöket is kínál ingyenesen a kisvállalkozásoknak. A Keresési trendek (Insight) segítségével egyszerűen és gyorsan kideríthető, hogy egy személy, esemény, márka vagy bármilyen kifejezés mikor mennyire volt népszerű, hogyan alakult az adott téma iránt a Google felhasználók érdeklődése, de megadhatunk akár több kifejezést is, hogy azokat összehasonlítsa a rendszer.

Lehetőség van külön keresni kategóriákon belül is, így a saját piacunkat még pontosabban tudjuk feltérképezni, ráadásul a keresések földrajzi elosztása is megjeleníthető.

Mit szeretnek?

Az online fogyasztói magatartás megismerését szolgálja a Google Consumer Commerce Barometer (CCB). Az IAB Europe-pal együttműködésben elindított kutatási eszköz a TNS adataira támaszkodva szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 45 országban, 36 termékkategóriában.

A felhasználók (hirdetők és ügynökségek) az eszközt használva országok és termékkategóriák mentén hasonlíthatják össze célcsoportjuk online információgyűjtési és vásárlási szokásait. Az évente frissülő adatoknak köszönhetően a trendekben bekövetkező változások is nyomon követhetők és mérhetők a szolgáltatás segítségével.

De ennél azért személyre – vagyis cégre – szabottabb megoldásokhoz is juthatunk némi munkával. Saját közvélemény kutatást is készíthetünk ingyenesen, például az amerikai központú Survey Monkey eszközét használva. Az online kérdőív-gyártó rendszer a szakértők szerint elég erős elemzéseket is képes készíteni, nagyobb cégek is használják vásárlói felmérésekhez.

Bizonyos kiemelten fontos esetekben - például egy új termék bevezetésekor - nem érdemes megspórolni a komolyabb piackutatást. Erre is több módszer létezik, ezekről szakértőnk itt nyújtott egy kis áttekintést.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo