A biztosítóknál is az adatelemzésben van a növekedés kulcsa

A biztosítótársaságok pénzügyi vezetői világszerte a vállalatok adatkezelési és elemzési képességeinek javítását tűzték ki célul a hosszú távú növekedés érdekében. A döntéshozóknak egyszerre kell megfelelniük az új jelentéstételi kötelezettségeknek és egyensúlyt teremteni a költségek kezelésében is.

Kép: SXC

A globális biztosítók vezetőinek 66 százaléka a növekedést és az az új piacokon való terjeszkedést jelölte meg a három legfontosabb prioritás között a 2020-ig tartó időszakra. Az EY Globális Biztosítási Felmérése keretében megkérdezett pénzügyi vezetők 54 százaléka a költségkezelést és a profitnövelést jelölte meg kiemelt fontosságú célnak, míg a válaszadók 51 százaléka a szabályváltozásokat követi különös figyelemmel.

„Növekedésnek indult a biztosítási szakma, azonban a piacon továbbra is kiélezett verseny tapasztalható. A pénzügyi vezetőknek egyre átfogóbb stratégiákkal és javaslatokkal kell előállniuk a vállalat sikeres növekedéséhez, amihez elengedhetetlen a hatékony riportolás és elemzés. A megkérdezett vezetők a pénzügyi- és biztosításmatematikai osztályok fejlesztésének kiemelt szerepet szánnak, különösen az adatkezelés és az elemzési készségek területén, a döntéshozatal javítása érdekében.” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója

A 35 globális biztosító vezetőinek bevonásával készült felmérésben a válaszadók kétharmada az adatkezeléssel és technológiával kapcsolatos feladatokat jelölte meg a pénzügyi és biztosításmatematikai osztály előtt álló három legnagyobb kihívás között. A pénzügyi vezetők 21 százaléka úgy vélte, hogy a felhasznált adatok minősége jelentette a legnagyobb akadályt a siker elérésében. A technológiai infrastruktúra hiányát 27 százalék jelölte a legmeghatározóbb kihívások között, ami a beruházások elmaradásából eredt.

A globális biztosítóknál jelenleg használatban lévő hivatalos tájékoztatási folyamatok általában rugalmatlanok és időigényesek, emellett nagymértékű manuális beavatkozást igényelnek. A pénzügyi és biztosításmatematikai források átlagosan 64 százalékát tranzakcionális és riportolási folyamatokra fordítják, miközben a döntéshozatal támogatási tevékenységre mindössze 20 százalék jut.

A válaszadók 35 százaléka számára prioritás az új szabályozási és tájékoztatási követelményeknek való megfelelés.  A megkérdezettek 85 százaléka hozzákezdett vagy tervezi a tájékoztatási folyamatainak átalakítását és mindössze 6 százalék elégedett a jelenlegi folyamatokkal – derül ki a jelentésből.

Az ötmilliárd dolláros piac
2015-ben – csakúgy, mint az elmúlt években – az információtechnológia területén számíthatunk a legátütőbb újdonságokra. Számtalan izgalmas, a mindennapjainkat –ahogyan élünk, dolgozunk, amit viselünk – felforgató lehetőséget, innovációt és bővülő befektetéseket ígérnek a szakértők ezen a területen. Továbbra is a big data, a csatlakoztatott tárgyak (tárgyak internete – internet of things, IoT) és a virtuális biztonság a leginkább meghatározó kihívások.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo