A globális biztosítók vezetőinek 66 százaléka a növekedést és az az új piacokon való terjeszkedést jelölte meg a három legfontosabb prioritás között a 2020-ig tartó időszakra. Az EY Globális Biztosítási Felmérése keretében megkérdezett pénzügyi vezetők 54 százaléka a költségkezelést és a profitnövelést jelölte meg kiemelt fontosságú célnak, míg a válaszadók 51 százaléka a szabályváltozásokat követi különös figyelemmel.
„Növekedésnek indult a biztosítási szakma, azonban a piacon továbbra is kiélezett verseny tapasztalható. A pénzügyi vezetőknek egyre átfogóbb stratégiákkal és javaslatokkal kell előállniuk a vállalat sikeres növekedéséhez, amihez elengedhetetlen a hatékony riportolás és elemzés. A megkérdezett vezetők a pénzügyi- és biztosításmatematikai osztályok fejlesztésének kiemelt szerepet szánnak, különösen az adatkezelés és az elemzési készségek területén, a döntéshozatal javítása érdekében.” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója
A 35 globális biztosító vezetőinek bevonásával készült felmérésben a válaszadók kétharmada az adatkezeléssel és technológiával kapcsolatos feladatokat jelölte meg a pénzügyi és biztosításmatematikai osztály előtt álló három legnagyobb kihívás között. A pénzügyi vezetők 21 százaléka úgy vélte, hogy a felhasznált adatok minősége jelentette a legnagyobb akadályt a siker elérésében. A technológiai infrastruktúra hiányát 27 százalék jelölte a legmeghatározóbb kihívások között, ami a beruházások elmaradásából eredt.
A globális biztosítóknál jelenleg használatban lévő hivatalos tájékoztatási folyamatok általában rugalmatlanok és időigényesek, emellett nagymértékű manuális beavatkozást igényelnek. A pénzügyi és biztosításmatematikai források átlagosan 64 százalékát tranzakcionális és riportolási folyamatokra fordítják, miközben a döntéshozatal támogatási tevékenységre mindössze 20 százalék jut.
A válaszadók 35 százaléka számára prioritás az új szabályozási és tájékoztatási követelményeknek való megfelelés. A megkérdezettek 85 százaléka hozzákezdett vagy tervezi a tájékoztatási folyamatainak átalakítását és mindössze 6 százalék elégedett a jelenlegi folyamatokkal – derül ki a jelentésből.