Korunk vállalatai nagy kihívás előtt állnak. Szüntelenül meg kell felelniük a vásárlók által támasztott elvárásoknak, ehhez pedig a vállalatoknak, a termékfejlesztőknek folyamatos visszajelzésre van szükségük, hogy a céloknak és a felhasználóknak megfelelően készülnek-e a terveik. A vásárlói igények gyors változása és a piac telítettsége miatt nem engedhetünk meg magunknak sok teret a kísérletezgetésre, ha termékünk nem találkozik a vásárló igényével, könnyen elfordulnak tőlünk. Szembe kell néznünk azzal, hogy új kérdések és igények merülnek fel, melyekre a vállalatoknak azonnali, új, egyedi és innovatív megoldásokkal kell válaszolniuk.
Az április 26-29 közötti Craft 2016 szoftverfejlesztői konferencián olyan sztárelőadóktól tanulhatunk a jövő trendjeiről, akik közelről ismerik a legfejlettebb módszereket, hiszen olyan nagyvállalatok szakértőiként tevékenykednek, mint a Google, az Uber, a Facebook, a Twitter vagy a Soundcloud.
Bár a konferenciára már minden jegy elkelt, a szervezők küldetésüknek érzik, hogy a erősítsék a szoftveriparág "pezsgését" Magyarországon, a szereplők közötti tudásmegosztást, így a legizgalmasabb témákat és tippeket már most összeszedtük:
- Közelítsünk máshogy az adott problémához - Az igazán jó termékek és szolgáltatások olyan igényeket is képesek kiszolgálni melyekről nem is tudtuk, hogy léteznek. Egyszerűen annak köszönhetik sikerüket, hogy a magát a kérdésfelvetést újraértelmezik, ahogy az Uber tette azzal, hogy újraértelmezte a fuvarrendelés fogalmát - mondja Dan North, programozózseni, az idei Craft egyik sztárelőadója.
- Ne féljünk az új módszerek és megközelítések alkalmazásától - 2010-es indulásától a jelen hastegekkel borított Twitteréig az elmúlt 5 évben a Lean UX egy teljesen új perspektívát nyitott a termék és szolgáltatásfejlesztés területén. A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy feldarabolja a tervezési folyamatot, melybe szakemberek széles körét vonja be. A folyamatos tesztelésnek köszönhetően az visszajelzések gyorsan és minden résztvevőhöz egy időben érkeznek, így a tesztelési, validálási folyamat jelentősen hatékonyabbá és gyorsabbá válik - hangsúlyozza Jeff Gothelf, a Lean UX c. könyv szerzője, aki többek közt olyan cégeknél tevékenykedett, mint az AOL vagy a Fidelity.
- Nézzünk az adatokra más szemmel - A szoftverfejlesztés tudománya mára nem csak számadatokon múlik, a kvantitatív elemzésen túl egyre fontosabbá válik a kvalitatív megközelítés is - teszi hozzá John Allspaw, az Etsy CTO-ja. John úgy gondolja, hogy ideje komolyan vennünk a kvalitatív adatelemzés módszereit és megközelítési módjait. Ugyanis ha azt szeretnénk, hogy a szoftverfejlesztés valóban a mérnöki munka alapja legyen, legalább annyi energiát kell fektetnünk a kvalitatív elemzésbe, mint a kvantitatív adatvizsgálatba. (Az adatelemzés a grow-hacking, vagyis az áttörésszerű növekedés egyik fontos eszköze is - itt olvashat a többiről is.)
- Építsünk valóban hatékony csapatot - Melyek azok a megkülönböztető viselkedésminták melyek a hatékony és sikeres termékfejlesztői csapatok jellemzői? Azok, akik folyamatosan képesek megújulni és értéket teremteni mind vásárlóik mind vállalatuk számára - vallja Marty Cagan, aki az eBay e-kereskedelmi platform termékért és designért felelős alelnöke volt, jelenleg a világ legfontosabb fejlesztői csapatainak ad tanácsot a Silicon Valley Product Group alapítójaként. Előadásában azokról a megkülönböztető jegyekről fog beszélni melyek az igazán hatékony csapatokat jellemzik. (A dinamikus vezető nem csupán alkalmazottat lát a munkatársaiban, inkább úgy kezeli őket, mint az ügyfeleit: empátiával, rugalmasan, és igyekszik mindenki számára azt kínálni, ami valóban elégedettséget vált ki.)