Top it-biznisz tippek igazi tech sztároktól

Mitől lesz sikeres egy termék? Mit vezet a biztos bukáshoz? Melyek azok a trendek amik meghatározzák a jövő cégeinek sikerességét? Milyen aspektusokat kell figyelembe vennünk a termék és szolgáltatásfejlesztés során? Top tippek igazi tech sztároktól!

Korunk vállalatai nagy kihívás előtt állnak. Szüntelenül meg kell felelniük a vásárlók által támasztott elvárásoknak, ehhez pedig a vállalatoknak, a termékfejlesztőknek folyamatos visszajelzésre van szükségük, hogy a céloknak és a felhasználóknak megfelelően készülnek-e a terveik. A vásárlói igények gyors változása és a piac telítettsége miatt nem engedhetünk meg magunknak sok teret a kísérletezgetésre, ha termékünk nem találkozik a vásárló igényével, könnyen elfordulnak tőlünk. Szembe kell néznünk azzal, hogy új kérdések és igények merülnek fel, melyekre a vállalatoknak azonnali, új, egyedi és innovatív megoldásokkal kell válaszolniuk.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Az április 26-29 közötti Craft 2016 szoftverfejlesztői konferencián olyan sztárelőadóktól tanulhatunk a jövő trendjeiről, akik közelről ismerik a legfejlettebb módszereket, hiszen olyan nagyvállalatok szakértőiként tevékenykednek, mint a Google, az Uber, a Facebook, a Twitter vagy a Soundcloud.

Bár a konferenciára már minden jegy elkelt, a szervezők küldetésüknek érzik, hogy a erősítsék a szoftveriparág "pezsgését" Magyarországon, a szereplők közötti tudásmegosztást, így a legizgalmasabb témákat és tippeket már most összeszedtük:

  1. Közelítsünk máshogy az adott problémához - Az igazán jó termékek és szolgáltatások olyan igényeket is képesek kiszolgálni melyekről nem is tudtuk, hogy léteznek. Egyszerűen annak köszönhetik sikerüket, hogy a magát a kérdésfelvetést újraértelmezik, ahogy az Uber tette azzal, hogy újraértelmezte a fuvarrendelés fogalmát - mondja Dan North, programozózseni, az idei Craft egyik sztárelőadója.
  2. Ne féljünk az új módszerek és megközelítések alkalmazásától - 2010-es indulásától a jelen hastegekkel borított Twitteréig az elmúlt 5 évben a Lean UX egy teljesen új perspektívát nyitott a termék és szolgáltatásfejlesztés területén. A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy feldarabolja a tervezési folyamatot, melybe szakemberek széles körét vonja be. A folyamatos tesztelésnek köszönhetően az visszajelzések gyorsan és minden résztvevőhöz egy időben érkeznek, így a tesztelési, validálási folyamat jelentősen hatékonyabbá és gyorsabbá válik - hangsúlyozza Jeff Gothelf, a Lean UX c. könyv szerzője, aki többek közt olyan cégeknél tevékenykedett, mint az AOL vagy a Fidelity.
  3. Nézzünk az adatokra más szemmel - A szoftverfejlesztés tudománya mára nem csak számadatokon múlik, a kvantitatív elemzésen túl egyre fontosabbá válik a kvalitatív megközelítés is - teszi hozzá John Allspaw, az Etsy CTO-ja. John úgy gondolja, hogy ideje komolyan vennünk a kvalitatív adatelemzés módszereit és megközelítési módjait. Ugyanis ha azt szeretnénk, hogy a szoftverfejlesztés valóban a mérnöki munka alapja legyen, legalább annyi energiát kell fektetnünk a kvalitatív elemzésbe, mint a kvantitatív adatvizsgálatba. (Az adatelemzés a grow-hacking, vagyis az áttörésszerű növekedés egyik fontos eszköze is - itt olvashat a többiről is.)
  4. Építsünk valóban hatékony csapatot -  Melyek azok a megkülönböztető viselkedésminták melyek a hatékony és sikeres termékfejlesztői csapatok jellemzői? Azok, akik folyamatosan képesek megújulni és értéket teremteni mind vásárlóik mind vállalatuk számára - vallja Marty Cagan, aki az eBay e-kereskedelmi platform termékért és designért felelős alelnöke volt, jelenleg a világ legfontosabb fejlesztői csapatainak ad tanácsot a Silicon Valley Product Group alapítójaként. Előadásában azokról a megkülönböztető jegyekről fog beszélni melyek az igazán hatékony csapatokat jellemzik. (A dinamikus vezető nem csupán alkalmazottat lát a munkatársaiban, inkább úgy kezeli őket, mint az ügyfeleit: empátiával, rugalmasan, és igyekszik mindenki számára azt kínálni, ami valóban elégedettséget vált ki.)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo