Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen

A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

A hashtag (úgy is mint #) viszonylag újkeletű médiatényező. De néhány év alatt elképesztő fontosságra tett szert. 2007-ben a San Diego-i erdőtüzek alkalmával használta először Chris Messina színész-rendező. Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség munkatársa 11 tippet adott a kis- és középvállalkozások vezetőinek a hashtagelés tudományát a Piac & Profit által rendezett Social Media 2017 konferencián:

Farkas Zsolt, a 7Digits Growth Marketing ügynökség ügyvezetője - Kép: Völgyes Valéria

  1. A hashtag szavait angolul írjuk ki. Ne használjuk magyar kifejezéseket.
  2. Ne válasszunk nehezen kiejthető angol szavakat se, mert akkor "a szájmarketing ki van lőve".
  3. Legyen egyszerű, ötletes, könnyen megjegyezhető.
  4. Legyen speciális. Ha túl tág témakört választunk (pl. #picture), akkor olyan mezőnybe kerül a posztunk, ami hamar lemegy a képernyő aljára, mert másodpercenként rengetegen posztolnak ugyanazzal a hashtaggel.
  5. Egy poszthoz 9-10 hashtagnél többet nem érdemes hozzárendelni, "mert akkor nagyon spammynek fogtok tűnni. Azt a be nyomást keltitek, hogy nagyon akartok követőket," mondta Farkas Zsolt.
  6. Ha túl közhelyes hashtaget választasz, azzal csak annyit érsz el, hogy ázsiai botok fognak követni (pl. #followme, #like4like).
  7. Ne használj túl sok #-t egy-egy mondatban.
  8. Az algoritmusok nem tesznek különbséget aközött, hogy ha nagybetűvel vagy kisbetűvel írjuk a hashtagek szavait. Ezért érdemes nagybetűkkel kezdeni minden szót, mert így könnyen olvashatóbb (#IFeelBlessed, #LovingItAll, #PartyMonster).
  9. Az Instagramon ne a leírásba tedd a hashtaget, mert akkor az úgy fog megjelenni az összes többi poszt között, mint egy nagy szótömeg, ami több soros, tehát még kicsi is, alig olvasható. Tedd a kommmentbe, azt az Instagram elrejti, magától nem mutatja.
  10. A leírás után emojival zárd a szöveget. Ez jó elkülönítő eszköz.
  11. Akkor tudsz a legnagyobb közönségre szert tenni, ha valamilyen módon a posztodba foglalsz egy több millió követővel bíró híres embert (nyomós okkal), s ha az illető megosztja a tartalmad, akkor "bekerülsz a követőinek az explore oldalába".
Aki lépést akar tartani az Instagram és a Twitter, s önmarketingre és cégmarketingre akarja használni, az "folyamatosan benne éljen abban, amit csinál, folyton azon kell gondolkodnia, milyen szűrővel fényképezzen, mikor nézik meg a legtöbben", hangsúlyozta Farkas Zsolt. Vannak akik, ahhoz a trükkhöz folyamodnak, ha rövid időn belül nem arattak elég lájkolást vagy megosztást, hogy gyorsan leveszik a posztot, és másnap újra felteszik, mintha mi sem történt volna.
Hashtag kisokos – hol, hogyan?
A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo