A hashtag (úgy is mint #) viszonylag újkeletű médiatényező. De néhány év alatt elképesztő fontosságra tett szert. 2007-ben a San Diego-i erdőtüzek alkalmával használta először Chris Messina színész-rendező. Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség munkatársa 11 tippet adott a kis- és középvállalkozások vezetőinek a hashtagelés tudományát a Piac & Profit által rendezett Social Media 2017 konferencián:
- A hashtag szavait angolul írjuk ki. Ne használjuk magyar kifejezéseket.
- Ne válasszunk nehezen kiejthető angol szavakat se, mert akkor "a szájmarketing ki van lőve".
- Legyen egyszerű, ötletes, könnyen megjegyezhető.
- Legyen speciális. Ha túl tág témakört választunk (pl. #picture), akkor olyan mezőnybe kerül a posztunk, ami hamar lemegy a képernyő aljára, mert másodpercenként rengetegen posztolnak ugyanazzal a hashtaggel.
- Egy poszthoz 9-10 hashtagnél többet nem érdemes hozzárendelni, "mert akkor nagyon spammynek fogtok tűnni. Azt a be nyomást keltitek, hogy nagyon akartok követőket," mondta Farkas Zsolt.
- Ha túl közhelyes hashtaget választasz, azzal csak annyit érsz el, hogy ázsiai botok fognak követni (pl. #followme, #like4like).
- Ne használj túl sok #-t egy-egy mondatban.
- Az algoritmusok nem tesznek különbséget aközött, hogy ha nagybetűvel vagy kisbetűvel írjuk a hashtagek szavait. Ezért érdemes nagybetűkkel kezdeni minden szót, mert így könnyen olvashatóbb (#IFeelBlessed, #LovingItAll, #PartyMonster).
- Az Instagramon ne a leírásba tedd a hashtaget, mert akkor az úgy fog megjelenni az összes többi poszt között, mint egy nagy szótömeg, ami több soros, tehát még kicsi is, alig olvasható. Tedd a kommmentbe, azt az Instagram elrejti, magától nem mutatja.
- A leírás után emojival zárd a szöveget. Ez jó elkülönítő eszköz.
- Akkor tudsz a legnagyobb közönségre szert tenni, ha valamilyen módon a posztodba foglalsz egy több millió követővel bíró híres embert (nyomós okkal), s ha az illető megosztja a tartalmad, akkor "bekerülsz a követőinek az explore oldalába".