Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen

A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

A hashtag (úgy is mint #) viszonylag újkeletű médiatényező. De néhány év alatt elképesztő fontosságra tett szert. 2007-ben a San Diego-i erdőtüzek alkalmával használta először Chris Messina színész-rendező. Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Ügynökség munkatársa 11 tippet adott a kis- és középvállalkozások vezetőinek a hashtagelés tudományát a Piac & Profit által rendezett Social Media 2017 konferencián:

Farkas Zsolt, a 7Digits Growth Marketing ügynökség ügyvezetője - Kép: Völgyes Valéria

  1. A hashtag szavait angolul írjuk ki. Ne használjuk magyar kifejezéseket.
  2. Ne válasszunk nehezen kiejthető angol szavakat se, mert akkor "a szájmarketing ki van lőve".
  3. Legyen egyszerű, ötletes, könnyen megjegyezhető.
  4. Legyen speciális. Ha túl tág témakört választunk (pl. #picture), akkor olyan mezőnybe kerül a posztunk, ami hamar lemegy a képernyő aljára, mert másodpercenként rengetegen posztolnak ugyanazzal a hashtaggel.
  5. Egy poszthoz 9-10 hashtagnél többet nem érdemes hozzárendelni, "mert akkor nagyon spammynek fogtok tűnni. Azt a be nyomást keltitek, hogy nagyon akartok követőket," mondta Farkas Zsolt.
  6. Ha túl közhelyes hashtaget választasz, azzal csak annyit érsz el, hogy ázsiai botok fognak követni (pl. #followme, #like4like).
  7. Ne használj túl sok #-t egy-egy mondatban.
  8. Az algoritmusok nem tesznek különbséget aközött, hogy ha nagybetűvel vagy kisbetűvel írjuk a hashtagek szavait. Ezért érdemes nagybetűkkel kezdeni minden szót, mert így könnyen olvashatóbb (#IFeelBlessed, #LovingItAll, #PartyMonster).
  9. Az Instagramon ne a leírásba tedd a hashtaget, mert akkor az úgy fog megjelenni az összes többi poszt között, mint egy nagy szótömeg, ami több soros, tehát még kicsi is, alig olvasható. Tedd a kommmentbe, azt az Instagram elrejti, magától nem mutatja.
  10. A leírás után emojival zárd a szöveget. Ez jó elkülönítő eszköz.
  11. Akkor tudsz a legnagyobb közönségre szert tenni, ha valamilyen módon a posztodba foglalsz egy több millió követővel bíró híres embert (nyomós okkal), s ha az illető megosztja a tartalmad, akkor "bekerülsz a követőinek az explore oldalába".
Aki lépést akar tartani az Instagram és a Twitter, s önmarketingre és cégmarketingre akarja használni, az "folyamatosan benne éljen abban, amit csinál, folyton azon kell gondolkodnia, milyen szűrővel fényképezzen, mikor nézik meg a legtöbben", hangsúlyozta Farkas Zsolt. Vannak akik, ahhoz a trükkhöz folyamodnak, ha rövid időn belül nem arattak elég lájkolást vagy megosztást, hogy gyorsan leveszik a posztot, és másnap újra felteszik, mintha mi sem történt volna.
Hashtag kisokos – hol, hogyan?
A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo