Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben

Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Érthető termékleírás

Már-már mém lett abból az esetből, amikor egy felhasználó a XVI. Lajos korabeli székekre hasonlító műanyag ülőalkalmatosságot rendelt online. Nagyon megörült, hogy olcsó. De amikor házhoz szállították, kiderült, hogy mindössze 5 centiméteres. Miniatűr darab. Nosza, kirakta a Twitterre a tenyerében is elférő "bútort". Mi ebből a tanulság? A termék alapinformációi legyenek érthetően feltüntetve.

2. Marketing rocksztár

Nem utolsó szempont, hogy a vásárlónak élményt is adjunk, ne csak egy árucikket. A szelfi-kultúrában a jól fényképezhetőség alapkövetelmény. A kiterjesztett valóság (augmented reality) érvényesülésével lehetővé válik, hogy a terméket megjelenítsük a mobiltelefonunk képernyőjén, virtuálisan belehelyezzük életterünkbe, s fotózkodjunk vele.

Az Ikea például megengedi, hogy appján keresztül berakjuk a kívánt helyre, szobába, szobasarokba a kiszemelt bútort, hogy lássuk, hogyan néz ki ott, mielőtt megvennénk, sőt egy családtag akár oda is állhat a (még jelen nem lévő) bútor mellé. Nyilvánvalóan egy-egy ilyen fotó ingyenreklámként is funkcionálhat, ha a (leendő) vásárló megosztja a közösségi médián.
Facebook Marketing Restart
Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? Ha szeretnél egy átfogó képet kapni a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket 2018-ban használni érdemes, akkor tarts velem a Facebook Marketing Restart kurzusomon! 
3. A sztori legyőzi a híreket

A narratívák, a sztorik megelőzik a híreket és a képfolyamban megjelenő dolgokat 2018-ban. Az Instagram Stories 24 órán át élő tartalom. De hasznos és népszerű, mert az emberek sokkal szívesebben osztanak meg élményeket, mint a sajtóorgánumok híreit.

4. Lokáció

A lokáció jóval többet nyújt, mint egy óriásplakát. A geolokációs appokban felugró hirdetések és reklámspotok már a felhasználó aktuális helyzetmeghatározására építenek. Ma már mindenki az okostelefonján lóg a kocsijában, amikor a piros lámpánál vagy a közlekedési dugóban várakozik. Ha az ember autóval elhalad egy szőnyegbolt mellett, felugrik a hirdetése a telefonján. A Vaze és sok más app is így adagolja és szabja személyre a hirdetéseket. A vásárló áll a kirakatunknál és a telefonját nézi, de lehet, hogy a konkurenciánk hirdet rá. A felhasználó szokásait nem tudjuk megváltoztatni. De rá tudjuk venni, hogy arra használja a habitusait, ami nekünk jó. Maholnap az abszolút személyre szabásra használják ezeket a lokáció-alapú reklámokat: Tegnap néztél egy másik boltunkban tévét, gyere be, kétszáz méterre tőled van egy boltunk, van két példányunk abból a tévéből, vedd meg most.

5. Adatgyűjtés - wifivel

Ma már minden marketingtevékenység afelé irányul, hogy adatokat gyűjtsünk be a jövendőbeli -vagy remélhetőleg visszatérő- vásárlóról. Minden bolt kínál saját wifit. Ezzel rávehetjük tehát a vásárlót, hogy menjen rá a landing page-ünkre, vagy QR kódot és messenger kódot adhatunk, amivel chatbothoz irányíthatjuk. Ezek alapján pontosan tudhatjuk, kik és mikor voltak a boltunkban. Itt jön be a big data: az algoritmusok és a mesterséges intelligencia ez alapán már viselkedésmintákat is tud elemezni.

Összefoglalva tehát, az alapelvek a következők:

  • Offline környezetben adatokat gyűjtünk a vásárlóról.
  • Élményt adunk neki, ami jól mutat vizuális tartalomként is és megosztható.
  • Kipróbálhatóvá tesszük a terméket.
  • A begyűjtött adatokat alapján utol tudjuk érni az embereket.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo